Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    «Si a casa ningú entén res del que t’expliquen a l’escola, el camí el fas sol»

    Víctor Saura

    Sobre las competències bàsiques a Catalunya. Què està passant?

    Francesc Imbernon

    Professionals de 50 centres educatius demanen estabilitzar els equips socials a escoles i instituts

    Ana Basanta

    L’Ajuntament de Barcelona deixa sense feina més de 250 mestres d’Escoles Bressol Municipals

    Alba Moreno Fontclara

    El temps a l’escola, una paradoxa

    Pere Vilaseca Canaleta
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » Com llegir amb els que encara no en saben?

    Opinió
    Com llegir amb els que encara no en saben?

    Paula Vecianaabril 23, 20153 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Foto: Gustavo Devito
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    A casa, el dia de Sant Jordi ens llevem amb uns regals al menjador. Són llibres que ha deixat el Drac durant la nit. Llibres per a petits i per a grans. Els llibres només han de ser pels que ja saben llegir? Quin interès té llegir a un nadó que no ens entén? Presentem alguns recursos de perquè fer-ho i amb quines pautes, consells per a afrontar la Diada de Sant Jordi amb un bon equipament!

    1. Llegir per a parlar millor. Un infant de menys de 3 anys encara està aprenent i perfeccionant el llenguatge i la lectura ajuda a l’adquisició de vocabulari i a la vocalització. Llegir amb ells desenvolupa el que s’anomena l’alfabetització primerenca. Més enllà de les paraules, la lectura de la imatge, a qualsevol edat, forma part de la interpretació del que ens envolta: el portal Leer.es ens dona consells pertriar un llibre d’imatges.

    2. Llegir per a fer-se gran. Un llibre és una ocasió per parlar de les coses que passen als infants, ajudar-los a posar nom als seus sentiments i assumir els reptes de créixer: treure el bolquer, anar a dormir sol, deixar el xumet, començar l’escola, … A les biblioteques o llibreries ens poden recomanar lectures per a cada situació.

    3. Llegir per a arribar més lluny. Consultar un llibre fa que un infant aprengui i conegui més coses sobre allò que li agrada: els animals, les plantes, una història determinada, … També desenvolupa la seva capacitat de mantenir-se atent, escoltar, observar, amplia els seus horitzons… A més a més, podem llegir en paper o en tauleta i així experimentar amb suports diferents. La Fundación Germán Sánchez Ruipérez ens ofereix unaguia de lectura per als infants més petits (diferenciats segons si són llibres amb música, amb troquelats, de conceptes i d’històries).

    4. Hi havia una vegada… Apostem pels contes tradicionals? És una qüestió controvertida, entre d’altres qüestions, pels rols de gènere que transmeten. Gustavo Martín-Garzocreu que ajuden als infants a entendre els seus sentiments i el món que els envolta. El més important és trobar les històries que els agradin i preparar-nos per a repetir-les infinites vegades explicades exactament de la mateixa manera, amb les mateixes paraules!

    5, Tenir sempre un llibre a mà. Sempre podem trobar una bona ocasió per llegir, al llit abans d’anar a dormir, aprofitar els trajectes, … Així es crea un hàbit lector, la costum de llegir a casa, d’anar a la biblioteca, de cercar informació sobre el que ens interessa per a saber-ne més, … FAROS ens ofereix alguns altres consells per generar l’hàbit lector a qualsevol edat.

    6. Quan llegeixes estàs amb mi! Quantes vegades hem dit als nostres fills “tu ves muntant el joc mentre jo poso la rentadora”. Quan llegim amb els que encara no saben llegir estem només amb ells, els abracem i no han de competir amb les tasques domèstiques. En el difícil equilibri de la conciliació laboral i familiar, quina millor excusa per seure plegats una estona?

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    lectura opinió Sant Jordi 2015
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    La literatura i la vida
    Next Article Llibres que ens poden canviar la vida i que mostren com pot canviar el món
    Paula Veciana

    Related Posts

    Opinió
    Davant l’odi que creix, educació antifeixista

    juliol 17, 2025

    Anàlisi
    Intel·ligència artificial per al dol i la memòria

    juliol 17, 2025

    Opinió
    Per un embat republicà cap a una escola nova

    juliol 16, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}