Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    Reminiscència i complicitat passiva

    Guille de las Heras

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    Consellera Niubó, cal una aposta clara per l’equitat

    Mònica Nadalsetembre 9, 20242 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    | GettyImages
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    És a punt de començar un curs carregat d’il·lusions a les aules del país. També de reptes al sistema educatiu i d’urgències polítiques pendents d’entomar. Desitgem a la nova consellera d’Educació i, ara també, de Formació Professional, tota la sort i encerts.

    Alhora, li demanem tota l’energia, intel·ligència i valentia per tirar endavant canvis que el conjunt de la comunitat educativa reconeix com a imprescindibles per fer avançar l’educació; és a dir, per reduir uns nivells de desigualtats insuportables. Només així podrem viure en un país “que ofereixi la millor educació als seus fills i filles”, en paraules del president Illa.

    L’escola només serà excel·lent si és excel·lent per a tothom.

    La necessària millora de resultats no es produirà sense capgirar l’actual falta d’igualtat d’oportunitats. PISA ha mostrat, una vegada més, que els països que destaquen en excel·lència destaquen també en equitat.

    Per això reclamem al nou Govern una aposta explícita per l’equitat  ja des del Pla de Govern que s’està elaborant i que indicarà les prioritats del nou executiu. Ja no calen més diagnosis per saber que els necessaris programes de suport a matemàtiques o la lectura, compromisos del debat electoral de la Fundació Bofill, han d’anar acompanyats de mesures robustes.

    Hi ha un 20% dels centres on s’acumulen alts nivells de segregació i abandonament escolar i al Govern li toca prioritzar. Focalitzar recursos en els centres més complexos i en les complexitats de cada centre, a partir de plans intensius amb un enfocament comunitari i eines com els Plans Educatius d’Entorn.

    Però aquests són reptes de país i les responsabilitats són compartides. L’actual Parlament compta com a mínim amb 4 majories per avançar cap a l’equitat, i hi ha prou consensos per bastir ponts amb institucions, agents, representants de la comunitat educativa i de l’àmbit de la recerca per apuntalar una estratègia ambiciosa que posi l’escola catalana al nivell que li correspon.

    El sistema necessita poca grandiloqüència retòrica i molta orientació, treball i recursos; i cada minut que passa sense adoptar les mesures necessàries comporta retrocedir. No hi ha excuses per no convertir aquesta legislatura en la legislatura de l’educació.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    equitat Equitat educativa Esther Niubó Fundació Bofill opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    Eduquem la bellesa amb la contemplació de la bellesa
    Next Article
    Actualitat
    USTEC posa deures a la consellera en l’inici de curs: dignificar la professió docent
    Mònica Nadal

    Related Posts

    Reportatge
    Incerts passos cap a l’educació inclusiva

    maig 29, 2025

    Opinió
    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    maig 29, 2025

    Opinió
    El greuge de no ser tinguts en compte

    maig 28, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}