Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Educació paralitza l’adjudicació de places docents per errors en el sistema

    Ana Basanta

    «Si a casa ningú entén res del que t’expliquen a l’escola, el camí el fas sol»

    Víctor Saura

    Niubó cessa el subdirector de plantilles pel caos de l’adjudicació de places docents

    Ana Basanta

    La Universitat de Barcelona obre una investigació contra Ramón Flecha i el CREA

    Pablo Gutiérrez de Álamo

    Millorar l’ansietat matemàtica de les nenes passa per millorar la didàctica

    Pablo Gutiérrez de Álamo
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » El lleure educatiu s’ajunta per constatar com treballa totes les competències

    Actualitat
    El lleure educatiu s’ajunta per constatar com treballa totes les competències

    Redacciómaig 7, 20193 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Quadre-resum de les competències per a la vida i com les treballa el lleure educatiu
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Competències per a la vida en el lleure educatiu és una publicació de 48 planes, descarregable des de la web d’Educació 360, que neix com a conseqüència d’un seminari que va tenir lloc el maig de 2018 i en el qual van participar representants dels diversos moviments del lleure educatiu. “Ens vam voler plantejar com treballem des del lleure totes aquestes competències que diu la UNESCO –explica Àlex Muñoz, coordinador, juntament amb Laura Campo, dels continguts–, vam anar agafant competència per competència i veient com ho fem des dels diversos àmbits, això és el que explica aquesta publicació, que no és una guia, sinó un document que pretén endreçar el que fem i donar-li valor”.

    En la publicació han participat representants de la Xarxa d’entitats d’Acció Social i Comunitària, Minyons Escoltes i Guies de Catalunya, Escoltes Catalans, Fundació Pere Tarrés, Fundesplai, Moviment de Centres d’Esplai Cristians de Catalunya i la Federació Catalana de l’Esplai. Cadascuna en el seu àmbit aporta experiències, recursos i mètodes sobre aquestes set competències per als ciutadans del futur que defineix la UNESCO: aprenentatge al llarg de la vida; autogestió; ús interactiu de diverses eines i recursos; interacció amb altres; interacció amb el món; trans-disciplinarietat; multi-alfabetització.

    Per posar uns exemples, els jocs de pistes i gimcanes són activitats que suposen enfrontar-se a situacions que s’han de resoldre i conèixer noves formes de fer (aprenentatge al llarg de la vida); entre els grups és molt habitual organitzar campanyes de recollida de diners (autogestió); en tota activitat a la natura, com ara unes colònies, les entitats inclouen mecanismes de consum responsable i sostenible perquè els infants les incorporin de manera vivencial (us interactiu d’eines i recursos diversos); moltes decisions es prenen en assemblea perquè els infants trobin respostes a problemes grupals (interacció amb els altres); també la major part d’entitats promouen activitats d’aprenentatge servei (interacció en el món); a més, els infants i joves en molts espais de lleure s’impliquen en el disseny i preparació de les activitats i jocs (trans-disciplinarietat); i en moltes vetllades i tallers es treballen llenguatges artístics i plàstics (multi-alfabetització).

    “No hi ha cap competència que no es treballi també des del lleure, algunes és molt evident i d’altres no tant; i això que fins ara era una sospita ara ho hem constatat gràcies a aquest procés de compartir el que feien unes i altres entitats, cadascuna amb el seu llenguatge i la seva manera d’entendre el lleure”, explica Muñoz, el qual és també és professor d’animació sociocultural i turística al centre de cicles formatius Bemen 3. “De vegades no t’adones que fas coses que són significatives, i que això és clau per complementar la tasca educativa que es fa a l’escola, aquesta presa de consciència és segurament una de les troballes del document”, afegeix.

    Competències per a la vida en el lleure educatiu es presenta aquesta tarda a les 18 hores a la Sala d’actes de Rosa Sensat. A banda de la presentació hi haurà una taula rodona conduïda per Ignasi Aragay, director adjunt del diari Ara, en la qual prendran part Xus Martín (professora de la facultat de Pedagogia de la UB), Txus Morata (professora de la Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés, URLL) i Eduard Vallory (director del Centre UNESCO Catalunya i d’Escola Nova 21).

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    El dret a l’educació des dels 0 anys
    Next Article
    Actualitat
    La vaga de docents del dia 16 es manté malgrat l’intent de mediació de Torra
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Opinió
    Feliç estiu, aventures en l’horitzó

    juliol 4, 2025

    Actualitat
    Fundesplai presenta els Premis Josep Gassó per a la convivència i la sostenibilitat

    juny 13, 2025

    Opinió
    Adolescence: lleure educatiu per combatre l’alienació juvenil

    juny 13, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}