Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    La societat civil catalana reivindica la universalització del lleure educatiu a l’estiu

    Ana Basanta

    Alex Rodés, una estrella de la dansa als 12 anys

    Emilse González

    Una visió subjectiva i parcial de la meva etapa escolar

    Roser Batlle

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    El llegat politicopedagògic de José Mujica: una lliçó d’humanitat, compromís social i pedagogia

    Alejandro Hidalgo Zamorano
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    El Ministeri retira els recursos per les proves de Primària contra Catalunya i vuit comunitats més

    Redacciódesembre 22, 20162 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Íñigo Méndez de Vigo. / Moncloa.gob.es
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Catalunya, l’Aragó, Andalusia, Illes Balears, Cantàbria, Castella-la Manxa, Extremadura, el País Valencià i el País Basc havien estat requerides pel Ministeri d’Educació, primer, i ara per l’Advocacia de l’Estat, per culpa de la forma en què havien desenvolupat l’avaluació final de Sisè de Primària imposada per la LOMCE. Aquest dijous, segons informa en una nota de premsa, el departament que dirigeix Íñigo Méndez de Vigo ha sol·licitat a l’Advocacia que retiri els contenciosos administratius interposats contra aquestes comunitats autònomes en un gest que pretén seguir en el camí de “voluntat de diàleg expressada pel Govern en els últims mesos a la recerca del Pacte d’Estat Social i Polític per l’Educació”.

    El conflicte va començar fa alguns mesos quan la Inspecció va requerir informació a algunes de les comunitats autònomes per comprovar si havien dut a terme aquesta prova externa tal com ordenava la Llei Wert, al mateix temps que exigia a algunes d’elles, com Astúries, Castella-la Manxa i el País Basc, que publiquessin la normativa necessària per celebrar aquestes proves.

    Contestats aquests requeriments per part de les comunitats, el Ministeri d’Educació, en aquell moment en funcions, va continuar amb el tràmit oficial, és a dir, va passar l’assumpte a l’Advocacia de l’Estat, ja que va entendre que les diferents comunitats autònomes no estaven ajustant la normativa a la llei. En molts casos, per ser contràries a aquestes proves o, a més –com en el cas català–, per entendre que envaïen competències.

    Des del Ministeri s’ha defensat durant els mesos en què ha estat en funcions que no tenia més opció que acatar la llei i continuar amb els processos esperats. D’aquesta manera, després de la investidura, hi ha hagut un canvi de rumb. Primer amb l’anunci de la posada en marxa de la subcomissió del Congrés que començarà les negociacions per arribar a un pacte per l’educació. També, diu el Ministeri en la seva nota, amb la ratificació el 21 de desembre al Congrés –amb els vots de PP, Ciutadans, PSOE i Coalició Canària– del Reial decret llei aprovat el dia 9 al Consell de Ministres i que preveu la paral·lització del calendari de la Lomce fins a la signatura del pacte. Calendari que, en qualsevol cas, ja estava tancat.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Per què la guerra de Síria ens importa a tots?
    Next Article
    Opinió
    L’escola de tots segons Josep Maria Jarque
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Actualitat
    Comença el curs escolar 2024-25 amb 1,6 milions d’alumnes i més de 82.000 docents

    setembre 6, 2024

    Entrevista
    Miquel Àngel Alegre: “Les trajectòries educatives no poden solucionar-se només des de l’escola, calen polítiques educatives en sentit ampli”

    juliol 11, 2024

    Opinió
    El compromís del moviment feminista amb la coeducació: Primera Escola d’Estiu d’USTEC-STEs (IAC)

    juliol 10, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}