Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Reminiscència i complicitat passiva

    Guille de las Heras

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú

    La mentoria a secundària com a eina per lluitar contra l’abandonament escolar

    Ana Basanta
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    El Ministre d’Educació se salta el debat al Congrés sobre la derogació de les revàlides

    Sofía Pérez Mendoza - eldiario.esoctubre 5, 20164 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    El ministre d'Educació, Íñigo Méndez de Vigo. (Foto: congreso.es)
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    El ministre d’Educació, Íñigo Méndez de Vigo, no ha assistit al Ple del Congrés aquest dimarts en què s’ha debatut la derogació del decret de revàlides i la fi de la LOMCE. Ha preferit evitar haver d’escoltar des del seu escó els retrets i les queixes de la majoria dels grups parlamentaris de l’hemicicle, encara que ha aparegut a última hora, just en el torn de votacions de les iniciatives.

    La Proposició No de Llei (PNL) presentada per l’antiga Convergència (PDC), part del Grup Mixt, per posar fi a la LOMCE i derogar el decret que regula les avaluacions finals de Secundària i Batxillerat ha estat aprovada per 175 vots a favor, 133 en contra i 34 abstencions. La iniciativa, la segona recolzada pel Congrés contra la reforma educativa del PP, no tindrà efectes però escenifica un cop més en seu parlamentària el consens entre els grups en el rebuig a la LOMCE.

    Ciutadans, que s’ha abstingut després de presentar una modificació que no ha estat acceptada, ha criticat des de l’estrada l’absència del ministre i ha retret al Govern que està generant “caos” i que “té tothom en suspens”. “El pitjor és que la situació té en suspens fins i tot al ministre, que ha tret un reial decret que no sap si podrà finalitzar en temps i forma perquè té tres vacants que no podrà nomenar si està en funcions”, ha argumentat Marta Martín Llaguno.

    Sobre la incertesa generada en aquest escenari, el PSOE ha denunciat que les revàlides “no són simples avaluacions finals” perquè “es fan amb criteris mercantilistes”. “No pretenc acusar-los d’incoherents, més aviat el contrari: són perfectament coherents respecte als seus propòsits i és el més preocupant del que està passant amb l’educació en aquest país des que són al Govern”, ha afirmat Manuel Cruz Rodríguez , que ha recordat als membres de l’Executiu presents en el debat que “cap hàbil estrateg hauria aconseguit un acord tan ampli contra la LOMCE”. Unidos Podemos s’ha sumat a criticar la “profunda ideologització” que hi ha, al seu parer, darrere d’aquesta Llei.

    El PP aguanta: “No és possible tornar enrere”

    El PP ha replicat al seu torn que la paralització del reial decret de revàlides “deixaria tots els alumnes als llimbs jurídics i administratius”. “No és possible tornar enrere. La prova de Batxillerat s’ajusta a la nova estructura i respon a la competència estatal exclusiva de l’estat”, ha dit Sandra Moneo.

    La diputada ha respost així als grups nacionalsitas com el PNB, que han proposat al Govern que no emeti l’ordre ministerial que regula les revàlides i ha denunciat que no permetran “que entrin a casa dels altres” perquè a Euskadi són “competents en matèria educativa”.

    Moneo també ha acusat els grups parlamentaris contraris a la LOMCE d'”utilitzar l’educació per donar cobertura a un discurs polític que no troba el seu ressò en el món educatiu” i ha demanat “fer un exercici de generositat” per arribar a acords.

    Sobre la forma d’acabar amb la LOMCE, segueix sense haver-hi acord entre els grups. Mentre alguns -com Unidos Podemos- aposten per la derogació, altres -és el cas de ciutadans- consideren que “derogar per derogar, és ximpleria” i pretenen arribar a un “Pacte Nacional per l’Educació”. En aquest sentit, el PSOE ha ofert la seva “proposta alternativa”, que passa per acordar el pacte en una “subcomissió parlamentària creada per elaborar un nou marc legal consensuat”, una iniciativa que ja han registrat.

    El Congrés va votar el passat mes d’abril una iniciativa semblant del PSOE per paralitzar l’aplicació de la norma, aprovada el 2013 pel PP sense suport parlamentari. La proposta de llei (no PNL) va tirar endavant amb 186 sís, 102 nos i 41 abstencions. Igual que aquest dimarts, els diputats de Ciutadans es van abstenir saltant-se el pacte que havien signat amb el PSOE. La situació política no va permetre llavors per una qüestió de terminis completar el procés per falta de Govern.

    Aquest és un article publicat a eldiario.es

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Així serà la futura prova d’accés als estudis d’Educació Infantil i Primària
    Next Article
    Actualitat
    Captain Fantastic: la fina línia que separa educació i adoctrinament
    Sofía Pérez Mendoza - eldiario.es

    Related Posts

    Actualitat
    La mentoria a secundària com a eina per lluitar contra l’abandonament escolar

    maig 21, 2025

    Reportatge
    Científiques que inspiren vocacions

    febrer 11, 2025

    Anàlisi
    El 70% dels adolescents de 14 anys tenen accés il·limitat a pantalles en el seu temps lliure

    novembre 13, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}