Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    La societat civil catalana reivindica la universalització del lleure educatiu a l’estiu

    Ana Basanta

    Alex Rodés, una estrella de la dansa als 12 anys

    Emilse González

    Una visió subjectiva i parcial de la meva etapa escolar

    Roser Batlle

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    El llegat politicopedagògic de José Mujica: una lliçó d’humanitat, compromís social i pedagogia

    Alejandro Hidalgo Zamorano
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    El Parlament aprova la moratòria per acreditar el nivell B2 d’una tercera llengua als estudis universitaris

    Redacciómaig 4, 20182 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Universitat de Navarra.
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    El Ple del Parlament de Catalunya ha aprovat avui per unanimitat la proposició de modificació de la Llei 2/2014 que exigia acreditar el nivell B2 d’una tercera llengua per a poder aconseguir el títol de grau universitari. Així, la moratòria, que va ser demanada el juny passat pel Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC), permetrà ajornar quatre anys més aquesta exigència. La proposta al Ple ha estat presentada pel grup parlamentari socialista i ha rebut el suport del tots els grups de la cambra.

    Després de ser presentada la instància en acabar el curs passat, el CIC va tornar a instar el Parlament a fer-la efectiva l’abril passat. El govern atribueix la tardança en discutir l’assumpte al Ple -que s’ha celebrat a escassos dos mesos d’acabar el curs- a les “circumstàncies polítiques que es viuen a Catalunya”. Aquesta demora posava en mans de les universitats catalanes decidir, en cas que no s’arribés a aprovar la moratòria pel Parlament, quines exigències demanarien als seus alumnes a l’hora d’aconseguir el títol.

    Amb l’aprovació de la proposició de modificació del PSC i la introducció de les esmenes per part dels grups de Junts per Catalunya i ERC, es garanteix que els estudiants que van iniciar els seus estudis de grau el curs 2014-2015 i que els finalitzen enguany puguin obtenir la seva titulació sense l’exigència d’acreditació de nivell B2 d’una tercera llengua. Els estudiants que sí que hagin acreditat incorporaran l’especificació de l’assoliment del nivell B2 d’una tercera llengua en el Suplement Europeu al Títol.

    De la mateixa forma, es garanteix que els futurs estudiants de grau que es matriculin a partir del curs vinent (2018-2019) tinguin constància de la necessitat d’acreditar el nivell B2 per obtenir el títol de grau abans de començar els seus estudis.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    B2 Anglès cic Universitat
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Els mestres podran fer classes a 1r i 2n d’ESO el curs vinent per cobrir la manca de docents a secundària
    Next Article
    Actualitat
    La qüestió juvenil
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Opinió
    Ràdio Arrels i la defensa de la Catalunya Nord

    maig 21, 2025

    Actualitat
    La mentoria a secundària com a eina per lluitar contra l’abandonament escolar

    maig 21, 2025

    Anàlisi
    Tria pragmàtica de places MIR

    maig 16, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}