Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    Reminiscència i complicitat passiva

    Guille de las Heras

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    El Parlament rebutja la LOMCE però no dóna suport al seu desacatament

    Redacciómarç 21, 20142 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    El Parlament de Catalunya ha rebutjat aquest dijous la reforma educativa que impulsa el ministre José Ignacio Wert (PP) amb els vots de CiU, ERC, PSC, ICV-EUiA i la CUP. Ara bé, el consens no ha estat tan generalitzat quan s’ha anat un pas més enllà i s’ha votat el “desacatament” a la normativa. En aquest cas, ICV-EUiA i la CUP s’han quedat sols, mentre que CiU, ERC i PSC s’han abstingut. Això, sumat als vots en contra de PP i Ciutadans, ha fet que la proposta no prosperés.

    Sotmesa a votació durant la comissió d’Ensenyament del Parlament, aquesta proposta de resolució ha estat introduïda per la formació ICV-EUiA. El text demanava, entre altres coses, “fer públic el desacatament a la LOMCE”, i situava el departament d’Ensenyament i la consellera Irene Rigau com a “paraigües legal de les accions que pugui dur a terme la comunitat educativa a l’hora de desacatar la llei”. Aquesta era una exigència que ja havien posat de manifest anteriorment els principals agents de la comunitat educativa -sindicats, docents, famílies, i entitats- des de la plataforma MUCE.

    “No pot ser que al final la responsabilitat de desacatar la LOMCE caigui sobre les famílies, el professorat i els equips directius”, declarava Joan Mena, diputat del partit impulsor de la proposta ICV-EUiA. El que sí que ha obtingut l’aprovació de tots els grups -excepte PP i Ciutadans- ha estat el primer punt de la resolució, la defensa del “model inclusiu d’escola catalana”.

    Aquesta votació a la comissió d’Ensenyament arriba setmanes després que el Ple del Parlament de Catalunya donés llum verda el passat 26 de febrer al recurs al Tribunal Constitucional de la polèmica llei. La Càmara va votar a favor d’impugnar 11 articles de la LOMCE que considera que envaeixen competències de la Generalitat, entre els quals hi ha el que fa referència a les llengües vehiculars. Ara bé, el que no va prosperar llavors va ser una moció més àmplia, en contra també d’aspectes socioeducatius de la llei, com la segregació per raó de sexe o la religió. En aquest cas, CiU es va despenjar i va votar-hi en contra.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    desobediència Llei Wert Lomce Parlament de Catalunya Tribunal Constitucional
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Escoles de Corea del Sud controlen a distància els smartphones dels alumnes
    Next Article Assemblees grogues: Construïm un canvi educatiu entre tots i totes
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Actualitat
    Millorar els resultats educatius i l’equitat, eixos d’Educació per a la nova legislatura

    setembre 20, 2024

    Actualitat
    Comença el curs escolar 2024-25 amb 1,6 milions d’alumnes i més de 82.000 docents

    setembre 6, 2024

    Entrevista
    Miquel Àngel Alegre: “Les trajectòries educatives no poden solucionar-se només des de l’escola, calen polítiques educatives en sentit ampli”

    juliol 11, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}