Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    ‘El Diari de l’Educació’ lidera un manifest “per un debat educatiu responsable i respectuós”

    Redacció

    Hem millorat. Els resultats PISA desorienten

    Joan M. Girona

    El menyspreu al professorat

    Rosa Cañadell

    En defensa de la renovació pedagògica

    Joan Domènech

    Canviem el batxillerat, plegats i en veu alta

    Fanny Figueras
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » El TIL s’aplica de forma precària als centres de Balears

    Actualitat
    El TIL s’aplica de forma precària als centres de Balears

    Redacciómaig 14, 20143 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    José Ramón Bauzá.
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Malgrat l’escenari de normalitat que pretén vendre la conselleria d’Educació del Govern balear en relació a l’aplicació del TIL, el cert és que en moltes escoles i instituts el polèmic pla de trilingüisme no s’està aplicant bé i, en alguns casos, ni tan sols es compta amb l’autorització del projecte. Dues estimacions, de l’Assemblea de Docents i de l’associació d’inspectors, reforcen la tesi de desgavell en la seva implantació.

    La valoració dels inspectors, que es va conèixer ahir a través de l’entitat ADIDE, constata que “per regla general” el TIL s’està desplegant malament als centres educatius, perquè no hi ha mitjans suficients. En aquest sentit, els inspectors denuncien que la seva aplicació hauria d’haver estat gradual. A més, constaten que hi ha un 20% dels centres que ni tan sols tenen el projecte degudament autoritzat. Tot això són estimacions seves, recollides de les actuacions dels inspectors, ja que la conselleria s’entossudeix en donar la sensació de normalitat sense aportar dades que ho demostrin.

    Els inspectors no s’oposen al TIL, però sí que són molt crítics amb la conselleria d’Educació, a qui consideren responsable d’haver conduït la comunitat educativa de les Illes al curs “més crispat” de la història. L’associació passa comptes i critica la manca d’ofertes de diàleg des del Govern, la precipitació en l’aplicació del TIL, la vulneració de drets fonamentals com el d’expressió i, sobretot, el fet que hagin reduït la seva professió -la d’inspector- a fer complir la llei per les escoles. Així ho recollia ahir el Diario de Mallorca.

    Manca de recursos

    L’alta valoració que contradiu la postura del Govern de José Ramón Bauzá és la de l’Assemblea de Docents, abanderada de les protestes contra aquest decret de llengües i molt bel·ligerant contra les polítiques del PP. Segons una enquesta seva elaborada en 20 instituts, de totes les matèries que s’havien d’impartir en anglès, en un 27% dels casos no s’està fent finalment, per manca de recursos o de personal qualificat amb el nivell B2. De fet, només el 26% dels centres enquestats compten amb dos o més professors qualificats nous. La resta n’ha rebut un o cap.

    Un altre defecte en l’aplicació, segons constata l’Assemblea de Docents, és que molt difícilment les classes s’imparteixen 100% en anglès quan toca, tal com preveu el TIL, sino que en un 90% dels casos s’alterna amb el català. A més, a la meitat dels centres enquestats -un 48%- no disposen de llibres de text en anglès per a fer-ho correctament.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Europa deixa milers d’infants sense vacunes i dones embarassades sense atenció mèdica
    Next Article
    Actualitat
    Educació física, bona eina per treballar l’educació emocional dels alumnes
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Reportatge
    “We are English” o com aprendre anglès fent de youtuber des d’una escola de Nou Barris

    novembre 19, 2025

    Opinió
    El gran salt: de primària a secundària, un camí que no hauria de fer por

    novembre 14, 2025

    Opinió
    L’èxit de l’escola inclusiva

    setembre 30, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.