Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Com es construeix una teoria de la conspiració

    Ares Biescas (Verificat)

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú

    La inestabilitat de les plantilles penalitza els centres de màxima complexitat

    Ana Basanta
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Els anuncis publicitaris influeixen en la percepció del món dels nens

    Agència SINCmaig 6, 20152 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Els anuncis influeixen en la percepció del món dels nens / URJC
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Investigadors de ciències de la comunicació de la Universitat Rei Juan Carlos (URJC) han portat a terme un estudi que conclou que les imatges mentals que generen els nens amb els anuncis publicitaris influeixen en la seva percepció del món. La mostra ha estat constituïda per públic infantil d’entre nou i onze anys. El treball ha estat recentment publicat a la revista Palabra Clave, de la Universitat de La Sabana, indexada en les més importants bases de dades científiques internacionals de comunicació.

    Aquesta investigació empírica realitzada amb 150 infants de la Comunitat de Madrid confirma que el record de la imatge mental varia en els nens segons la modalitat de presentació de l’estímul, és a dir, la força icònica de la imatge, el grau de concreció d’una paraula o la referència d’un so, i segons la diferent capacitat de vivesa d’imatge mental que té cada nen.

    El professor Isidoro Arroyo Almaraz, investigador principal d’aquest estudi i vicedegà de Comunicació de la URJC, explica que “els nens i els adolescents generen imatges mentals després d’haver vist un anunci, igual que ho fan després d’haver vist un programa de televisió, una pel·lícula al cinema o d’haver jugat amb un videojoc. Aquestes imatges es construeixen a partir dels discursos verbals, les imatges, els gestos del cos i de la cara dels personatges, així com dels sons i les bandes sonores”.

    Capacitat de desenvolupament del pensament

    D’aquesta manera, els nens i els adolescents, davant el contacte amb aquests mitjans audiovisuals, construeixen un entramat d’imatges mentals en el qual també s’amaguen els conceptes de violència, discriminació i competitivitat.

    L’article aborda aquesta idea a partir de tres anàlisis: l’atenció que presten els nens als anuncis, els estímuls que generen els seus missatges i la diferent vivesa i durada de les imatges mentals generades.

    Aquest estudi conclou que la prolongació d’aquests efectes en els nens a través d’imatges mentals depèn de la seva edat, la seva capacitat de desenvolupament del pensament, la presentació dels continguts i les diferències personals en capacitat de vivesa d’imatge.

    En definitiva, el nen es contagia de l’emoció suscitada per l’excitació dels sentits i aquesta emoció el porta a imitar aquestes conductes.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    cultura audiovisual publicitat
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    Maspero i un alegre vaixell
    Next Article
    Actualitat
    Wert vol obrir noves inscripcions escolars per introduir l’opció del castellà
    Agència SINC

    Related Posts

    Actualitat
    La inestabilitat de les plantilles penalitza els centres de màxima complexitat

    maig 27, 2025

    Anàlisi
    Nostàlgia pels estius dels noranta a l’adolescència

    maig 6, 2025

    Opinió
    ‘Adolescence’ posa el focus en el malestar juvenil: educar en valors democràtics per revertir-lo

    abril 23, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}