Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    L’art de celebrar amb art

    Inma Buñuales Rodriguez

    Què diuen les i els docents dels seus problemes

    Pablo Gutiérrez de Álamo

    “Històries de l’escola”: una mirada sobre l’educació a Catalunya

    Yeray García

    Per què no parlem de Palestina?

    Joan M. Girona

    El teu cervell és major d’edat?

    Laura Chaparro - Agencia Sinc
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Els docents volen deixar enrere el TIL aprovant nous projectes lingüístics

    Redacciósetembre 26, 20143 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    L'Assemblea de docents, cantant L'Estaca.
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    http://youtu.be/6yy1NjBJFws

    “La comunitat educativa no tan sols ha sabut resistir, sinó que a més a més ha passat a l’atac i ha guanyat. Hem guanyat al senyor Bauzà, i li podem dir a la consellera Camps i al seu TIL bye bye“. Amb aquestes paraules s’expressava un professor poc abans que l’assemblea de docents de les Illes Balears arranqués a aplaudir i a cantar L’Estaca per celebrar que els jutges han tombat el model de trilingüisme a les aules, la mesura que en els darrers dos cursos ha enfrontat la comunitat educativa i el Govern del Partit Popular.

    La nova situació de suspensió del TIL, efectiva després que el Tribunal Superior balear anul·lés el decret i l’ordre que el desplegava, va reunir ahir a 300 docents -de 105 centres educatius- al Teatre de Petra, per consensuar una línia d’actuació que permeti “garantir la normalitat i coherència pedagògica” als centres després d’una implantació del projecte de trilingüisme que s’ha dut a terme amb deficiències de personal i amb l’oposició d’alguns professionals que han optat per la desobediència.

    Així doncs, l’Assemblea de Docents va acordar que els centres redactin nous projectes lingüístics. A partir de demà convocaran els Claustres de professors per a elaborar els projectes, que tenen previst sotmetre també a aprovació del Consell Escolar.

    La voluntat dels docents de deixar enrere el TIL compta amb el suport d’altres col·lectius. Les famílies, de la mà de la Confederació d’Associació de Pares i Mares d’Alumnes de les Illes Balears (COAPA), ja han avançat que pressionaran el Tribunal Superior perquè faci efectiva immediatament la suspensió cautelar del decret. La COAPA és un dels actors que va presentar el recurs contra l’ordre de desplegament del TIL -juntament amb els sindicats STEI, UGT i CCOO- i si el Govern de Bauzà compleix amb la seva voluntat de mantenir el trilingüisme -a l’espera que es resolgui el seu recurs- demanaran a l’alt tribunal que es compleixi la resolució judicial.

    També es van manifestar ahir els inspectors, que van fer una crida a acatar el mandat judicial. L’associació ADIDE-IB va constatar que la seva feina és garantir el compliment de la legalitat i que per tant havien d’aturar el desplegament del TIL a no ser que es rebessin noves ordres de la justícia o de la conselleria de Joana Maria Camps.

    En només dos dies el TSJIB ha donat la volta a la situació als centres educatius de les Illes Balears. La suspensió efectiva del model trilingüe, que havia enterrat la immersió lingüística a les illes, ha suposat un cop molt dur per al Govern del PP, que havia fet del TIL una de les seves banderes d’aquesta legislatura, tot i haver-se d’enfrontar a fortes protestes de la comunitat educativa.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Drets a l’educació: eina de futur per al canvi i la transformació social (part II)
    Next Article
    Actualitat
    La consellera Camps deixa el càrrec pel fracàs del TIL
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Actualitat
    Comença el curs escolar 2024-25 amb 1,6 milions d’alumnes i més de 82.000 docents

    setembre 6, 2024

    Entrevista
    Miquel Àngel Alegre: “Les trajectòries educatives no poden solucionar-se només des de l’escola, calen polítiques educatives en sentit ampli”

    juliol 11, 2024

    Opinió
    El compromís del moviment feminista amb la coeducació: Primera Escola d’Estiu d’USTEC-STEs (IAC)

    juliol 10, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.