Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Una visió subjectiva i parcial de la meva etapa escolar

    Roser Batlle

    Alex Rodés, una estrella de la dansa als 12 anys

    Emilse González

    El teu cervell és major d’edat?

    Laura Chaparro - Agencia Sinc

    La societat civil catalana reivindica la universalització del lleure educatiu a l’estiu

    Ana Basanta

    El Pacte Nacional per la Llengua no canvia el model d’ensenyament de les llengües

    Martí Teixidó
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    Escolarització compartida

    Núria Terés i Bonetfebrer 4, 20152 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Els processos de salut mental provoquen en molts joves la pèrdua de relacions socials. Les dificultats relacionals, l’aïllament, els problemes per interpretar l’entorn, les vivències viscudes amb hostilitat… generen trencaments amb la realitat immediata, fractures amb un entorn normalitzat, molt difícils de reconstruir.

    Molts nois i noies amb trastorns mentals ho tenen molt difícil per mantenir un recurs educatiu. Les seves dificultats poden portar-los a trencar amb l’únic espai de normalitat que tenen: el centre educatiu.

    Per això des dels Hospitals de Dia d’Adolescents preservem el vincle amb els centres i procurem que l’escolarització compartida amb l’institut de referència no es trenqui. L’alternança de dies entre un lloc i l’altre no és fàcil però amb una bona acció tutorial, un Pla Individualitzat (PI) i una bona i estreta coordinació entre el centre educatiu i l’hospital, és possible fer un bon acompanyament.

    Però les dificultats en aquest acompanyament són moltes! Avui es viu molt estrès als instituts i es fa difícil fer un seguiment personalitzat i constant de l’alumnat. També és complex coordinar tot el professorat i pactar un PI que sigui ajustat i no es visqui com un aigualiment dels objectius curriculars. També cal afegir que la disminució de recursos d’atenció de la diversitat compliquen l’escolarització compartida.

    L’èxit d’aquesta escolarització és fonamental per al progrés dels nois i noies. El seu dret a estar escolaritzats va més enllà de la socialització i ens empeny a buscar l’èxit educatiu. Si no aconseguim que aquests joves puguin arribar a ser atesos com la resta de companys, tinguin les mateixes oportunitats i obtinguin els mateixos resultats que els seus companys, estarem abocant-los a una falsa inclusió. Per això cal implicació professional i recursos suficients.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Els detalls de la doble via a Quart d’ESO per evitar la segregació per itineraris
    Next Article
    Actualitat
    L’estrès infantil té efectes sobre la salut en l’edat adulta
    Núria Terés i Bonet

    Related Posts

    Opinió
    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    maig 19, 2025

    Opinió
    El bullying que no fa soroll

    maig 16, 2025

    Opinió
    Greus fets de violència sexual cap a una menor d’edat sota la guarda de l’administració

    maig 14, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.