Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    ‘El Diari de l’Educació’ lidera un manifest “per un debat educatiu responsable i respectuós”

    Redacció

    Hem millorat. Els resultats PISA desorienten

    Joan M. Girona

    El menyspreu al professorat

    Rosa Cañadell

    En defensa de la renovació pedagògica

    Joan Domènech

    Canviem el batxillerat, plegats i en veu alta

    Fanny Figueras
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » Josep Bargalló: “El caos d’Esfera ha estat in-jus-ti-fi-ca-ble”

    Actualitat
    Josep Bargalló: “El caos d’Esfera ha estat in-jus-ti-fi-ca-ble”

    Redacciósetembre 4, 20193 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    El conseller Bargalló, amb la secratària general Núria Cuenca, i el secretari de Polítiques Educatives, Carles Martínez
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    El tancament de curs 2018/19 es recordarà pel calvari que van viure molts docents a l’hora d’intentar introduir les dades d’avaluació dels seus alumnes al programa Esfer@, així com les explicacions que van haver de donar a les famílies sobre el perquè no els podien comunicar les notes dels seus fills malgrat que ja havia acabat el curs. La desesperació general la descrivia el portaveu de la USTEC, Ramon Font, en un article publicat a El Diari de l’Educació. El Departament fins i tot va haver d’emetre una nota de disculpa. I aquest matí el conseller Bargalló ho ha reiterat: “El caos d’Esfera ha estat in-jus-ti-fi-ca-ble [sic], i cal agrair l’esforç de tots els professors que van estar treballant a hores i dies intempestius per poder fer les avaluacions”.

    El sistema donava errors i es penjava constantment, i, segons ha explicat Núria Cuenca, secretària general del Departament –que és qui va haver de lidiar directament amb la crisi–, no  es va poder arreglar de forma immediata perquè hauria posat en risc el procés d’avaluació i de matrícula, és a dir, que es podien haver perdut les dades que ja estaven entrades.  Al juny, l’empresa responsable del programa, Itteria, va dir en un comunicat que les “incidències” del rendiment de la plataforma obeïen a causes diverses, de les quals algunes estaven relacionades “amb la interacció amb altres aplicacions que complementen el procés d’avaluació”.

    Un cop tancat aquest procés, ha dit Cuenca, el Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació (CTTI) de la Generalitat, que és la responsable de la contractació d’aquest programa, ha iniciat una investigació que ha determinat en un informe preliminar 3 errors de 3 proveïdors diferents, si bé s’està fent un informe forense més extens que acabarà de “determinar responsabilitats amb els proveïdors que no van complir els contractes”. Al Parlament hi ha compareixences demanades sobre aquest assumpte, i serà el conseller de Polítiques Digitals i Administració Pública, Jordi Puigneró, qui donarà les explicacions.

    “També farem canvis organitzatius internament per millorar la coordinació amb el CTTI i que el Departament tingui una presència més estratègica en el disseny d’aquestes eines informàtiques”, ha dit Cuenca. No sembla, però, que hi hagi cap intenció de canviar de proveïdor o de sistema. Al contrari, el conseller ha dit que tota aquesta anàlisi que s’està fent és per evitar que una situació així es torni a produir, però que el concepte d’informe forense no implica cap defunció.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    avaluacions Esfera Josep Bargalló
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Menys alumnes, més docents, noves ‘opos’, servei comunitari, competència oral… així es perfila el curs 2019/20
    Next Article
    Opinió
    Innovació i inclusió
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Reportatge
    “We are English” o com aprendre anglès fent de youtuber des d’una escola de Nou Barris

    novembre 19, 2025

    Opinió
    El gran salt: de primària a secundària, un camí que no hauria de fer por

    novembre 14, 2025

    Opinió
    L’èxit de l’escola inclusiva

    setembre 30, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.