Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    Reminiscència i complicitat passiva

    Guille de las Heras

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    La Generalitat apropa FP i formació ocupacional amb una nova llei

    Redacciósetembre 9, 20142 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Grau de FP en una escola de cuina. / Foto: Jorge Macri
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    El Govern de la Generalitat ha aprovat el projecte de llei de la Formació Professional. La nova normativa, segons ha explicat la consellera Irene Rigau, ha de servir per apropar la FP -que depèn del sistema educatiu- als cursos i formacions del servei d’ocupació de la Generalitat, destinat a persones a l’atur. i també per amotllar l’oferta dels cursos a les noves necessitats econòmiques i de mercat.

    El projecte crearà centres integrats de formació professional -d’entrada, 20- que convinin tots dos models de formació, la professional i la de qualificació ocupacional. Aquests centres oferiran simultàniament els habituals cursos d’FP per a estudiants i la formació continuada per a adults amb anys d’experiència laboral. I també crearan una mena de serveis d’acreditació d’experiència laboral, per a persones que porten anys treballant i vulguin convalidar els seus coneixements amb títols de tècnics de formació professional que es corresponguin a la seva feina.

    Per aconseguir-ho, el departament d’Ensenyament s’haurà de coordinar d’entrada amb el departament d’Empresa i Ocupació. Però no només. També amb agents socials -sindicats- i del territori. Per a això, i per marcar les línies generals de les actuacions emmarcades en la nova llei, es crearà una comissió rectora que presidirà el president de la Generalitat, Artur Mas.

    La posada en marxa de la nova llei, que ara iniciarà els tràmits parlamentaris, ha de servir per combatre dues de les grans xacres que afecten a Catalunya: l’elevat abandonament escolar prematur -un 24% dels joves catalans té com a màxim l’ESO- i l’alt nivell d’atur. Rigau ha recordat que la nova llei preté facilitar el retorn al sistema educatiu d’algunes persones aturades, el 40% de les quals té un baix nivell formatiu, segons la consellera.

    Una altra de les finalitats de la normativa és apropar els centres educatius a les empreses. De fet, ja és coneguda la fixació de la Generalitat en impulsar la FP dual com a eina per reactivar l’ocupació entre els joves. Aquesta formació professional, similar a la dels antics aprenents d’oficis -l’alumne es forma dins l’empresa i obté una remuneració per les seves pràctiques-, ha passat en tres anys de 590 alumnes a 3.718.

     

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Oskar Hansen al MACBA: Educar? Millor fer-ho jugant!
    Next Article
    Actualitat
    L’OCDE creu que els “alts sous” docents “posen en perill” la millora del sistema educatiu
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Actualitat
    Comença el curs escolar 2024-25 amb 1,6 milions d’alumnes i més de 82.000 docents

    setembre 6, 2024

    Entrevista
    Miquel Àngel Alegre: “Les trajectòries educatives no poden solucionar-se només des de l’escola, calen polítiques educatives en sentit ampli”

    juliol 11, 2024

    Opinió
    El compromís del moviment feminista amb la coeducació: Primera Escola d’Estiu d’USTEC-STEs (IAC)

    juliol 10, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}