Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    La societat civil catalana reivindica la universalització del lleure educatiu a l’estiu

    Ana Basanta

    Alex Rodés, una estrella de la dansa als 12 anys

    Emilse González

    Una visió subjectiva i parcial de la meva etapa escolar

    Roser Batlle

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    El llegat politicopedagògic de José Mujica: una lliçó d’humanitat, compromís social i pedagogia

    Alejandro Hidalgo Zamorano
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    La justícia tomba la petició de Wert de reobrir les preinscripcions per incloure el castellà

    Redacciójuny 9, 20152 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Manifestació en defensa de la immersió lingüística. /ENRIC CATALÀ
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    La Generalitat no haurà de reobrir les preinscripcions per introduir l’opció de la llengua vehicular en castellà, tal com exigia el Ministeri d’Educació en un recurs interposat davant el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya. La Sala contenciosa d’aquest tribunal ha desestimat la petició del Govern central, en considerar que “no consta que els usuaris estiguin desinformats en aquest aspecte”, en relació al castellà com a llengua d’ús, “ni té sentit incloure” en la matrícula una opció que després no es garanteix.

    El Tribunal Superior de Justícia és el que l’any passat va fixar el 25% de castellà com a proporció “raonable i proporcionada” en cas que una família ho sol·licités, una mesura que ha avalat recentment el Tribunal Suprem. Però en aquest cas, rebutja la mesura cautelar plantejada pel ministeri el 6 de maig passat, que sol·licitava que s’obrís un termini especial de set dies per als pares i mares que vulguin més classes en castellà de cara al curs 2015-2016, perquè considerava inacceptable, d’una banda, que a les preinscripcions no hi hagi la casella per poder-ho demanar, i de l’altra, que a les famílies que demanen estudis en llengua materna se’ls remeti a una atenció individualitzada.

    El tribunal constata, tanmateix, que la llei d’educació de Catalunya no “impedeix la segregació d’alumnes per raó lingüística”, un escenari que assumeix que es donaria si els pares poguessin escollir “formalment” la llengua vehicular dels seus fills. Sí que recorda, però, que el parer del parer segueix sent que la proporció raonable de castellà hauria de ser d’un 25%, l’equivalent a una assignatura més que la de llengua.

    Les reaccions davant el recurs del Ministeri van ser contundents per part de la Generalitat i els principals partits polítics i actors de la comunitat educativa catalana. La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, s’hi va oposar frontalment, en considerar que es vol “imposar que el tractament del castellà i el català a les aules sigui idèntic”. Apuntava que, si s’hagués de posar en marxa aquest procés d’informar les famílies, caldria enviar un burofax a tots els alumnes de Catalunya, 1,5 milions d’estudiants, una mesura que, segons va al·legar, atempta “no només contra la llei d’educació de catalunya, sinó que també modifica el que el propi PP ha previst amb la LOMCE”.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    La Universitat Autònoma de Barcelona i la Pompeu Fabra, les de més alt rendiment d’Espanya
    Next Article
    Actualitat
    L’escola inclusiva, amb els ulls de la tele integradora
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Actualitat
    Comença el curs escolar 2024-25 amb 1,6 milions d’alumnes i més de 82.000 docents

    setembre 6, 2024

    Entrevista
    Miquel Àngel Alegre: “Les trajectòries educatives no poden solucionar-se només des de l’escola, calen polítiques educatives en sentit ampli”

    juliol 11, 2024

    Opinió
    El compromís del moviment feminista amb la coeducació: Primera Escola d’Estiu d’USTEC-STEs (IAC)

    juliol 10, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}