Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú

    Reminiscència i complicitat passiva

    Guille de las Heras

    Com es construeix una teoria de la conspiració

    Ares Biescas (Verificat)
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    La UOC llança un ‘crowdfunding’ per una app que ensenya a llegir a nens amb síndrome de Down i autisme

    Redacciómarç 19, 20193 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Dos infants amb síndrome de Down fent deures amb tauletes
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Dos infants amb síndrome de Down fent deures amb tauletes | Foto: Down Lleida

     

    Jo també llegeixo és una aplicació per ensenyar a llegir a nens a partir dels quatre anys, que poden tenir dificultats, com els de síndrome de Down o el Trastorn de l’Espectre Autista (TEA). L’app, que ja està creada (al Diari de l’Educació en vam parlar fa un any), necessita 17.000 euros perquè sigui possible completar les seves prestacions. La UOC, coincidint amb el Dia Mundial de la síndrome de Down, el 21 de de març, ha creat un canal a Verkami per impulsar per primera vegada una campanya de crowdfunding per finançar una iniciativa emprenedora.

    La impulsora d’aquesta app, Gemma Fàbregas, màster en Aplicacions Multimèdia per la UOC, convida a col·laborar encara que no siguem potencials usuaris “perquè ajudem a aquelles persones que sí que la necessiten”. “Participant en el crowdfunding de l’app aconseguirem impulsar una aplicació òptima d’aprenentatge de lectura per a nens amb síndrome de Down i amb d’altres dificultats. Entre tots ho farem possible “, apunta Fàbregas. Actualment, segons Down Espanya, hi ha 35.000 persones a l’Estat amb síndrome de Down. Segons la Confederació d’Autisme d’Espanya no es coneix la xifra exacta de persones amb Autisme, però apunten que a Europa hi ha aproximadament un cas per cada 100 naixements.

    Fins al 31 d’abril és possible realitzar petites aportacions econòmiques per completar l’objectiu de la campanya. Des de Jo també llegeixo s’ofereixen un seguit de recompenses a canvi d’aportacions econòmiques, que van des de la possibilitat de descarregar l’app, o donar-la a un nen que la necessiti, i un paquet extra de vocabulari, a una làmina de l’artista Vanessa Linares o el reconeixement amb un logo del suport econòmic al web de la iniciativa.

    Aprendre a llegir d’una manera divertida

    L’aplicació crea un entorn educatiu lúdic a partir de la combinació d’imatge, text i àudio per a afavorir el desenvolupament del llenguatge dels més petits mitjançant la memòria visual. Es basa en el mètode de lectura global, una metodologia ja validada per experts en educació especial i que potencia al màxim les capacitats d’aprenentatge. Aquest projecte vol ajudar les mares i els pares a proporcionar als seus fills una educació especial.

    Jo també llegeixo es pot configurar en dos idiomes, català o espanyol, i disposa de la personalització d’imatges i paraules, de manera que el nen o la nena les pugui relacionar amb el seu entorn més pròxim. A més, al llarg del procés apareix un personatge animat que motiva a fer les activitats i les premia amb recompenses.

    Presentació pública

    El dijous 21 de març, Dia Internacional de la síndrome de Down, a les 18.15 h, Jo també llegeixo serà presentada al Centre Cívic Convent de Sant Agustí de Barcelona (carrer del Comerç, 36), a la Sala Calidoscopi (entrada per la plaça de l’Acadèmia). Per a assistir-hi, cal enviar un correu prèviament a comunica@yotambienleo.com.

    Aposta pel finançament col·lectiu

    La UOC dona suport emprenedor a Jo també llegeixo per mitjà de Hubbik, la plataforma que impulsa l’emprenedoria i la innovació oberta de la seva comunitat. Amb aquest projecte comença una nova aposta de la Universitat pel crowdfunding per a sumar petits suports econòmics de persones o entitats que permetin fer realitat projectes impulsats per estudiants, alumni, professorat o personal de gestió de la institució. La Universitat ha creat un canal a Verkami, plataforma consolidada de finançament col·lectiu, des de la qual s’impulsaran aquesta tipologia de campanyes.

    Jo també llegeixo és una iniciativa que va néixer a l’SpinUOC, programa anual de la UOC d’impuls a l’emprenedoria, ha rebut l’assessorament del programa EduTECH Emprèn de la UOC i ha estat present amb la Universitat al 4 Years From Now (4YFN), del Mobile World Congress.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Dia Mundial de la Síndrome de Down recursos didàctics Síndrome de DOWN Universitat Oberta de Catalunya
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    Teixint ciutat a través de l’ApS en el lleure
    Next Article
    Actualitat
    Un pla educatiu contra la segregació dins i fora de l’escola, el cas de Salt
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Reportatge
    Jordi Balbín: “Les persones aprenen a diferents ritmes, però tothom pot tenir èxit matemàtic”

    març 19, 2025

    Entrevista
    “No et quedaràs enrere”, un tractat d’humanitat sobre la síndrome de Down

    juny 14, 2024

    Opinió
    La carta

    juny 3, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}