Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    La societat civil catalana reivindica la universalització del lleure educatiu a l’estiu

    Ana Basanta

    Alex Rodés, una estrella de la dansa als 12 anys

    Emilse González

    Una visió subjectiva i parcial de la meva etapa escolar

    Roser Batlle

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    El teu cervell és major d’edat?

    Laura Chaparro - Agencia Sinc
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    La veu de la mare reforça les habilitats socials dels nens

    Agència SINCmaig 17, 20163 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Un estudi observa l'activitat cerebral dels nens d'entre 7 i 12 anys en contacte amb la veu de la mare. / CC by SA Andy Malmin (Flickr)
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    La veu de la mare és una dels sons més importants en la vida d’un nen. Els nadons discriminen la veu materna des dels primers dies després de néixer, i aquest estímul els serveix de guia emocional i social durant el seu desenvolupament. No obstant això, se sap poc encara sobre les regions cerebrals que responen a aquesta poderosa senyal social.

    Un equip de científics de la Stanford University School of Medicine (EUA) ha descrit els circuits cerebrals subjacents en la percepció de la veu de la mare. Per això, els investigadors van mesurar a través de ressonàncies magnètiques l’activitat cerebral de 24 nens sans d’entre 7 i 12 anys mentre escoltaven paraules breus –de menys d’un segon– i sense sentit de les seves mares biològiques i les de dues dones desconegudes.

    L’estudi, publicat a la revista PNAS, demostra que quan els nens escolten breus extractes de les veus de les seves mares, s’activa una àmplia varietat de regions cerebrals, comparat amb les regions que s’estimulen en escoltar les veus desconegudes.

    “Aquestes regions inclouen no només les estructures auditives del cervell, sinó també les que estan associades amb la recompensa i el processament de les emocions, l’afecte i la memòria, així com les regions visuals associades amb el processament de la cara –els nens no veuen res quan se’ls fa l’escàner–”, assenyala Daniel A. Abrams, autor principal del treball i investigador al departament de Psiquiatria i Ciències Comportamentals de la universitat nord-americana.

    A més, els resultats revelen que la forta comunicació que s’estableix entre aquestes regions del cervell durant el processament de la veu de la mare es relaciona amb les habilitats comunicatives i socials dels nens. “La investigació descriu com el cervell dels nens s’organitza al voltant d’una font clau de so associada amb el desenvolupament social, lingüístic i emocional”, recalca Abrams.

    Clau per entendre l’autisme

    Segons els autors, l’estudi podria aclarir trastorns del desenvolupament social com l’autisme, en què la percepció de veus biològicament importants podria estar afectada. “El nostre treball serveix com a patró inicial per examinar les bases de la percepció de la parla en poblacions clíniques, com els autistes”, subratlla a Sinc l’investigador.

    Per als científics, una qüestió important en la investigació sobre l’autisme és entendre per què els nens amb trastorn de l’espectre autista es desconnecten sovint dels sons de la parla i d’altres senyals socials que els envolten.

    “L’estudi proporciona així una important base per a comprendre els dèficits socials i les dificultats per percebre la parla dels nens amb autisme”, conclou l’autor principal.

    Aquest és un article publicat a Agencia SINC

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    El Parlament decideix avui el futur de la ILP per una nova llei d’educació
    Next Article
    Opinió
    La ILP no serveix per debatre l’educació del segle XXI
    Agència SINC

    Related Posts

    Actualitat
    Comença el curs escolar 2024-25 amb 1,6 milions d’alumnes i més de 82.000 docents

    setembre 6, 2024

    Entrevista
    Miquel Àngel Alegre: “Les trajectòries educatives no poden solucionar-se només des de l’escola, calen polítiques educatives en sentit ampli”

    juliol 11, 2024

    Opinió
    El compromís del moviment feminista amb la coeducació: Primera Escola d’Estiu d’USTEC-STEs (IAC)

    juliol 10, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}