Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Com es construeix una teoria de la conspiració

    Ares Biescas (Verificat)

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles

    Incerts passos cap a l’educació inclusiva

    Pablo Gutiérrez de Álamo

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Les comunitats hauran d’endeutar-se per finançar la LOMCE

    Redacciójuliol 1, 20142 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Irene Rigau / Foto: CDC
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    “Nosaltres veníem a buscar recursos, no a buscar un crèdit”, assegurava la consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, a la sortida de la trobada de les comunitats autònomes amb el ministre d’Educació, José Ignacio Wert, que a poc més de dos mesos d’aplicar la LOMCE els va explicar com es finançaria. En el període d’implantació de la reforma educativa, del 2014 al 2017, els diners sortiran del Fons Social Europeu (614 milions d’euros) i de l’Estat (350 milions). Ara bé, fins que les comunitats no justifiquin la despesa provinent del fons social, aquesta quantitat comptarà com a deute.

    El problema d’aquest sistema de finançament, segons van denunciar Rigau i altres consellers -sobretot de les comunitats no governades pel PP-, és que fins que el crèdit quedi anul·lat, podria computar com a dèficit i, per tant, desajustaria els càlculs de la Generalitat a l’hora de complir amb els objectius marcats per la llei d’estabilitat pressupostària. “És, una vegada més, aquesta voluntat i estil tant centralista que menysté el funcionament i el dia a dia de les comunitats. Es un tema de fons i de forma”, va valorar ahir Rigau, que ja va anunciar que es van mostrar en desacord amb la proposta.

    El departament d’Ensenyament, que té com a objectiu minimitzar els efectes de la reforma educativa, va aprofitar ahir per denunciar una nova “improvisació” del ministre Wert en el calendari de posada en marxa de la llei. Per aplicar la llei, Catalunya rebrà del total de fons uns 106,1 milions d’euros, la quarta quantitat més elevada, per darrere d’Andalusia (189,6), el País Valencià (112,12) i Madrid (110,89).

    Sobre la polèmica del deute, el ministre Wert va voler ser taxatiu: “No hi haurà cap deute, perquè quan es justifiqui la quantitat que ha estat gastada es generarà un crèdit que acabarà amb el deute pogués existir molt temporalment”, va afirmar.

    Més enllà de la primera fase d’implantació de la LOMCE, n’hi haurà una segona, de consolidació -a partir de 2018-, que haurà d’anar a càrrec de les comunitats autònomes. Aquest segon estadi costarà en total 1.200 milions d’euros.

    Aquest mes de setembre es començarà a implantar la llei Wert a les aules espanyoles de Primer, Tercer i Cinquè de Primària, a més de la Formació Professional Bàsica, encara que el departament d’Ensenyament va avançar que amb tota probabilitat es mantindria el sistema actual de PQPI.

     

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Elogi de l’Educació Lenta
    Next Article
    Actualitat
    Vides adultes assegudes als pupitres d’El Salvador
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Actualitat
    Comença el curs escolar 2024-25 amb 1,6 milions d’alumnes i més de 82.000 docents

    setembre 6, 2024

    Entrevista
    Miquel Àngel Alegre: “Les trajectòries educatives no poden solucionar-se només des de l’escola, calen polítiques educatives en sentit ampli”

    juliol 11, 2024

    Opinió
    El compromís del moviment feminista amb la coeducació: Primera Escola d’Estiu d’USTEC-STEs (IAC)

    juliol 10, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}