Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Allau de crítiques al reportatge de TV3 sobre l’escola inclusiva

    Redacció

    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    Clam Educatiu

    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    Joan M. Girona

    Lorem ipsum o la cosmètica del pensament crític

    Jordi Saez Pueyo

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Les disfuncions visuals dificulten l’aprenentatge de la meitat dels infants catalans

    Redaccióabril 25, 20183 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    La meitat dels alumnes catalans podria tenir una disfunció visual que dificulta el seu aprenentatge. Aquesta ha estat la conclusió de la campanya Visió i Aprenentatge realitzada pel Col·legi Oficial d’Òptics Optometristes de Catalunya (COOOC) al 2015 / Istock
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Aquell estudiant que no tingui una bona visió no podrà establir una correcta relació entre allò que veu, llegeix i/o escriu. Des del COOOC creuen que és important preocupar-se des de petits per la visió ja que el 80% de la informació arriba a través dels ulls.“Hi ha casos en què ens trobem amb infants o adolescents als qui no els agrada llegir o que es distreuen amb facilitat. Normalment, aquesta situació no s’associa a un problema visual. Tanmateix, la visió és un factor molt important a tenir en compte. Qualsevol interferència visual és un gran factor de risc en el fracàs escolar”, ha emfatitzat en un acte el president del Col·legi, Alfons Bielsa.

    Els resultats de l’estudi han servit per realitzar un llibre que explica com cuidar la visió dels infants per millorar el seu aprenentatge. En l’acte de presentació del llibre, s’ha explicat que dins el Pla Interdepartamental i Intersectorial de Salut Pública (PINSAP) de la Generalitat s’enviarà un exemplar digital a les escoles i Centres d’Atenció Primària de Catalunya. Ho faran amb la voluntat que el llibre Cuida la visió i aprendràs millor. Protocol de salut visual sigui una guia per dotar professors, pares i mares i professionals de la salut d’unes pautes per detectar possibles problemes visuals relacionats amb l’aprenentatge. Des del COOOC apunten que les aules són el principal espai per sospitar de problemes visuals i amb aquest llibre volen donar un nou element per millorar la salut visual i l’aprenentatge dels menors i, així, reduir els casos de fracàs escolar.

    1 de cada 3 casos de fracàs escolar està causat per un problema de visió

    En els últims informes PISA, el número de fracassos escolars a Espanya supera la mitjana europea. Segons els experts, 1 de cada 3 casos de fracàs escolar està causat per un problema de visió i un estudi recent afirma que un 30% dels infants manifesten determinats símptomes, com manca de concentració, que mai s’arriben a relacionar amb la visió.

    Altres símptomes d’alerta són, per exemple, errors en copiar paraules de la pissarra, mal de cap, ulls plorosos, coïssor, parpellejos constants i sensibilitat a la llum, apropar-se molt al paper, necessitar el dit com indicador al llegir, entornar o aclucar els ulls per mirar de lluny o de prop o errors en calcular distàncies. Per això, “l’escola és un bon lloc on detectar-los i posar-hi remei” i es recomana fer revisions completes a partir dels 3 anys almenys un cop l’any. “Amb una revisió optomètrica completa podem detectar i solucionar qualsevol disfunció visual”, defensa Bielsa.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Salut
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Les AMPAs de la concertada denuncien “infrafinançament” i es queixen “d’atacs a les escoles d’iniciativa social”
    Next Article
    Opinió
    L’avaluació entre iguals possibilita l’aprenentatge?
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Entrevista
    Jaume Funes: “Mentre ens dediquem a protegir falsament, no ens dediquem a ensenyar a pensar”

    juny 6, 2025

    Reportatge
    No és país per a grasses: Ozempic i el règim del «body horror»

    juny 2, 2025

    Opinió
    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    juny 2, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}