Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Què diuen les i els docents dels seus problemes

    Pablo Gutiérrez de Álamo

    “Històries de l’escola”: una mirada sobre l’educació a Catalunya

    Yeray García

    L’art de celebrar amb art

    Inma Buñuales Rodriguez

    El Pacte Nacional per la Llengua no canvia el model d’ensenyament de les llengües

    Martí Teixidó

    El teu cervell és major d’edat?

    Laura Chaparro - Agencia Sinc
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Els llibres més llegits a l’escola l’Horitzó els escriuen els alumnes d’ESO

    Redacciógener 30, 20172 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Alumne de l'Escola Horitzó llegint a la biblioteca.
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    En Lolo, quan acabi l’ESO aquest curs, haurà publicat ja una novel·la d’aventures. L’Helena, que va a la mateixa classe, haurà escrit també el seu primer llibre, que recull les històries que un avi explica a la seva néta sobre la guerra civil. Com ells, de fet, tot el grup de Quart d’ESO de la seva escola, L’Horitzó (Barcelona), conclourà la seva etapa a Secundària havent editat una obra, ja sigui una novel·la, un recull de poemes o una selecció de relats. En aquest centre, des de fa dècades, compten amb una activitat de creació literària –dins l’assignatura de Llengua i Literatura– que té com a objectiu donar eines als alumnes perquè al llarg de l’ESO puguin donar forma a la seva pròpia obra.

    “Volem que els alumnes s’adonin que són capaços de crear històries”, exposa el professor de Llengua responsable de l’activitat, José Luís Cabellos. “Entre Primer i Segon els ensenyem els recursos que poden fer servir, i a partir de Tercer comencem una creació llarga que dura dos cursos; quan acaben, editem els llibres, que van a parar a la biblioteca de l’escola, on els alumnes més petits les poden llegir”, conclou. I la majoria ho fan. De fet, els professors es refereixen a aquestes novel·les com a bestsellers, perquè als més petits els encanta llegir-les, per una barreja entre proximitat i curiositat.

    Aquest taller és una forma de potenciar competències com l’expressió escrita, però també de reforçar-ne d’altres que tenen a veure amb la sintaxi o la gramàtica. “Ens permet acabar de polir aspectes que de forma teòrica els resulten llunyans, com la sintaxi. Quan els ho expliques a partir dels seus escrits, ho aprenen millor”, sosté Cabellos.

    (En aquest reportatge BTV Ràdio podràs escoltar tots els detalls del projecte de creació literària, a més d’una entrevista a la cap d’estudis de l’Horitzó, Rosa Casas, sobre la tradició innovadora del centre).

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    BTV Radio escola l'horitzó lectura infantil literatura
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    El Govern reclama al Ministeri d’Educació que pagui les beques als alumnes catalans
    Next Article
    Opinió
    Com fer front a la transmissió intergeneracional de la pobresa?
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Opinió
    Canvis en el batxillerat quan encara no fa dos anys del nou currículum

    desembre 18, 2024

    Actualitat
    Niubó assegura que les literatures catalana i castellana continuaran com a modals a segon de Batxillerat

    desembre 17, 2024

    Actualitat
    Comença el curs escolar 2024-25 amb 1,6 milions d’alumnes i més de 82.000 docents

    setembre 6, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.