Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Com es construeix una teoria de la conspiració

    Ares Biescas (Verificat)

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles

    Incerts passos cap a l’educació inclusiva

    Pablo Gutiérrez de Álamo

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    Navegar entre aigües turbulentes

    María Ángela Sánchez Maulinijuny 27, 20224 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    GettyImages
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    De sobte, apareixen noves normes i estructures que no sabem amb quins arguments estan justificades i que a la gent, als professionals que som davants els infants i les famílies, ens resulten del tot incomprensibles.

    Els qui volem l’evolució del sistema educatiu advoquem per la inclusió, per trobar recursos i poder ser una escola plural que atengui totes les necessitats que van brollant al llarg del curs escolar i que no tenen res a veure amb el dia que acabem o comencem l’escolaritat.

    Els i les mestres que volem una bona escola pública desitgem gent en els càrrecs que ens acosti a la nova realitat dels i les alumnes, ja que cada cop més veiem com és de diferent i com han canviat les seves necessitats afectives i intel·lectuals.

    En el dia a dia de les aules es produeixen molts esdeveniments que els i les mestres reconduïm gràcies a la nostra perícia i amor per la tasca que representem. El dia a dia de les escoles està ple de gestions màgiques que ajuden els infants a créixer i a les quals ningú dona cap valor.

    La vida escolar és un garbuix d’incomprensions de meravelles intel·lectuals i afectives d’improvisacions plenes de saviesa, de grans programacions oblidades per la realitat del dia a dia i sobretot de persones adultes que intentem que els alumnes resolguin els seus conflictes, ja siguin socials, intel·lectuals o afectius.

    No crec que cap de les persones que seu al despatx de les jerarquies contempli la veritable realitat on ens movem els qui ens agrada educar. I si ho fan potser els manca informació dels mestres que, plens de força i desig de col·laborar en els processos d’educar persones, ens situem cada dia davant dels alumnes immigrants, desfavorits socioeconòmicament, els afectivament abandonats per motius multifactorials i pels qui tenen alguna dificultat d’aprenentatge, sigui quina sigui. Una paleta plena de situacions i colors a la qual no acabem de donar resposta.

    A les escoles hi ha un entramat –que mantenim famílies, alumnes, personal no docent i mestres– traçat per fils invisibles als qual ningú dona valor fins que es trenca. Quan es trenca per qualsevol motiu (l’escola desapareix, canvien molts professionals, etc.) és quan es comencen a percebre els fils que ningú veia i que, no obstant això, feien que aquella família o aquell infant anés content a l’escola.

    A les escoles hi ha tot un entramat de fils invisibles que sostenen el creixement i l’evolució de la comunitat educativa, i als quals ningú dona valor fins que es trenquen

    A sota de les vides escolars quotidianes hi ha molts fils que sostenen el creixement i l’evolució dels nostres infants, famílies i tota la comunitat educativa. Aquests fils van des de la gran professionalitat d’alguns docents fins la humanitat, humilitat, honestedat dels integrants de la comunitat educativa.

    Encara no he vist cap reforma que reconegui ni que valori la màgia que fem cada dia els mestres per voluntat pròpia, sense que ningú ens ho digui. Encara no he vist cap llei que contempli les dificultats i la gran saviesa professional que exigeix la inclusió i com de bé s’està fent malgrat la manca de recursos humans i econòmics.

    No he vist encara cap polític que s’acostés a la realitat palpable de les escoles per percebre les necessitats del sistema educatiu públic, i si ho han fet no hem notat la diferència.

    Considero que som un sector meravellós i ple d’humanitat, i desconec si se’ns està valorant com a tal o se’ns està posant en un dígit de control d’un programa. Com que l’escola no acaba d’entrar dins d’aquest paràmetre digital, s’han de prendre mesures per tal que sigui un nou codi informàtic que no doni grans maldecaps i que progressa adequadament. Però la comunitat educativa no és un programa, no som dígits de control.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Any Bonnemaison, homenatge a la pedagoga que va revolucionar l’educació de les dones
    Next Article
    Actualitat
    Cambray es reivindica en el seu primer any: “Hem fet moltes coses que no s’havien fet mai”
    María Ángela Sánchez Maulini

    Related Posts

    Opinió
    L’estiu: oportunitat o miratge per als infants?

    juny 3, 2025

    Opinió
    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    juny 2, 2025

    Opinió
    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    maig 29, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}