Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    ‘El Diari de l’Educació’ lidera un manifest “per un debat educatiu responsable i respectuós”

    Redacció

    Hem millorat. Els resultats PISA desorienten

    Joan M. Girona

    El menyspreu al professorat

    Rosa Cañadell

    En defensa de la renovació pedagògica

    Joan Domènech

    Canviem el batxillerat, plegats i en veu alta

    Fanny Figueras
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » Neix una plataforma per reclamar que es revisin les oposicions docents

    Actualitat
    Neix una plataforma per reclamar que es revisin les oposicions docents

    Redacciójuliol 18, 20193 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Opositors realitzen una prova escrita
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Amb el nom de ‘Plataforma d’afectades oposicions docents 2019’, més de seixanta persones s’han unit perquè s’impugni el procés del concurs d’oposició per l’ingrés a la funció pública docent. En critiquen, sobretot, la manca d’objectivitat i de transparència, així com les traves que s’han trobat a l’hora de reclamar.

    Aquest procés selectiu va iniciar-se el 15 de juny, quan els candidats de la majoria d’especialitats van presentar davant els tribunals la seva programació didàctica, un document amb una extensa i detallada planificació del currículum educatiu que havia d’incloure exemples concrets d’unitats didàctiques.

    Des d’aleshores i fins a finals de la setmana passada, els candidats a les oposicions han anat defensant les programacions davant dels respectius tribunals, de forma ordenada per un sorteig i, un cop acabat aquest procés, els tribunals en van fer públiques les notes. Aquesta primera prova és eliminatòria, per tant, només si aproven poden passar a la segona prova de les oposicions: els exàmens pràctics i teòrics, que es realitzen aquesta setmana.

    Però segons han exposat des de la ‘Plataforma d’afectades oposicions docents 2019’ en un comunicat, la primera part del concurs ja s’ha desenvolupat de manera poc objectiva. En primer lloc, qüestionen que la documentació per avaluar – la programació didàctica de cadascú, en aquest cas – s’etiqueti amb les dades personals dels opositors. “Entenem que un sistema just en un concurs, on el tribunal que emet el judici tècnic són companyes i companys, no passaria precisament perquè tinguin a les seves mans els treballs amb les nostres dades personals”, diuen.

    D’altra banda, diuen haver notat manca de professionalitat per part dels tribunals. “Moltes opositores i opositors manifestem els nostres dubtes de si aquests treballs han estat llegits i corregits i avaluats amb la ponderació que els pertoca”, expliquen, ja que “en molts casos la sensació és que, quan s’exposa la programació, el tribunal és la primera vegada que l’obre”.

    També critiquen que no es faci pública una baremació oficial dels criteris d’avaluació. “Si no podem accedir a la informació de caràcter públic per a poder veure com s’ha avaluat, haurem de dubtar d’un procés net i transparent”, diuen. Per fer front a aquesta opacitat, veurien important disposar d’interventors que segueixin el procés i l’activitat de cada tribunal.

    Destaquen, a més, els problemes als quals s’han afrontat a l’hora de presentar reclamacions. Segons les bases del concurs, els tribunals “han d’obrir un termini de dos dies hàbils a comptar des de l’endemà de la publicació per a la presentació de reclamacions, que han de ser per escrit”. En canvi, des de la plataforma expliquen que “molts tribunals han volgut fer constar una reclamació oral” i dubten sobre si s’ha fet així per desconeixement o amb intenció d’evitar haver de fer un procés. Segons les bases, els qui no hagin presentat la reclamació per escrit, no podran interposar cap altre recurs en cas de no estar d’acord amb la resposta a la seva reclamació.

    “Més que mai, aquestes oposicions han estat una loteria i, des del nostre col·lectiu manifestem el més enorme rebuig a acceptar que aquest sistema selectiu va a sorts”, afirmen amb contundència. Mentrestant, expliquen que no paren de rebre peticions d’adhesió de persones afectades i que estan compromesos a arribar fins al final per impugnar aquest procés.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    oposicions
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    L’escola d’adults comunitària La Troca està en perill de tancament
    Next Article
    Actualitat
    Repàs del curs a ‘El Diari de l’Educació’: quins són els temes que més heu llegit?
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Avenços i reptes en la inclusió de la neurodiversitat en el món laboral

    desembre 1, 2025

    Actualitat
    Ultimàtum dels sindicats a Educació amb mobilitzacions al desembre i nou calendari de negociacions

    novembre 28, 2025

    Actualitat
    Sindicats d’educació: “L’èxit de la manifestació és el primer pas d’un cicle de lluites”

    novembre 15, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.