Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Què diuen les i els docents dels seus problemes

    Pablo Gutiérrez de Álamo

    “Històries de l’escola”: una mirada sobre l’educació a Catalunya

    Yeray García

    L’art de celebrar amb art

    Inma Buñuales Rodriguez

    El Pacte Nacional per la Llengua no canvia el model d’ensenyament de les llengües

    Martí Teixidó

    El teu cervell és major d’edat?

    Laura Chaparro - Agencia Sinc
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Les nenes es creuen menys brillants que els nens des dels sis anys

    Agència SINCgener 30, 20173 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Nena jugant amb l'iPad
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Les idees preconcebudes que associen més brillantor intel·lectual al gènere masculí comencen a afectar les nenes a una edat tan primerenca com els sis anys, segons indica un estudi de les universitats de Nova York, Illinois i Princeton, els resultats del qual es publiquen aquesta setmana a la revista Science.

    Segons explica Lin Bian, investigadora de Psicologia de la Universitat d’Illinois i una de les líders d’aquest treball, “els estereotips que atorguen més habilitat intel·lectual als nens que a les nenes emergeixen molt aviat i tenen un impacte sobre les aspiracions professionals de les dones”.

    Molt intel·ligent o molt treballadora?

    Per demostrar a quina edat comencen a gestar aquestes idees, els investigadors van dur a terme diversos experiments amb nens i nenes d’entre 5 i 7 anys. En un d’ells, se’ls va fer escoltar una història sobre una persona que era ‘molt intel·ligent’ i després se’ls va demanar que endevinessin quin de quatre adults desconeguts –dos homes i dues dones– n’era el protagonista. També se’ls va dir que escollissin quin adult en una sèrie de parells de diferents gèneres era ‘molt, molt intel·ligent’.

    Si bé els resultats van mostrar que tant els nens com les nenes de 5 anys veien el seu gènere de manera positiva, les nenes de 6 i 7 anys eren molt menys propenses a associar la brillantor amb el seu propi gènere. Aquestes diferències d’edat van ser molt similars entre participants de contextos socioeconòmics i ètnics diversos.

    En una prova posterior, a un grup diferent de nens i nenes de 6 i 7 anys se’ls va convidar a participar en dos jocs, un per a nens ‘realment intel·ligents’ i l’altre per als que ‘treballen molt dur’. Les nenes es van mostrar molt menys interessades que els nens en el joc per intel·ligents. No obstant això, no va haver-hi diferencies entre uns i altres en l’elecció del joc per als treballadors.

    Estereotips que marquen per a tota la vida

    Un experiment final va comparar l’interès dels nens i nenes de 5 i 6 anys pels jocs per a nens intel·ligents. Els resultats no van mostrar diferències significatives en els nens i nenes de 5 anysm però la inclinació de les nenes de 6 anys per aquesta activitat va ser, de nou, inferior a la que van mostrar els nens.

    Sara-Jane Leslie, investigadora de Filosofia de la Universitat de Princeton i una altra de les autores, recorda les conclusions d’un treball anterior, en què van analitzar com l’estereotip del geni limita les carreres de les científiques.

    “Les dones són menys propenses a cursar títols superiors en camps que, segons la creença establerta, requereixen brillantor intel·lectual. Aquestes noves troballes mostren que aquests estereotips comencen a afectar les decisions de les nenes en una edat increïblement primerenca”, destaca.

    Segons l’opinió de Lin Bian, “si volem canviar les ments dels joves i fer que el món sigui més equitatiu, ens cal saber quan comencen a sorgir aquests estereotips per poder intervenir i evitar aquestes conseqüències negatives sobre les decisions educatives de les nenes i les seves futures opcions de carrera”.

    Aquest és un article publicat a l’Agència SINC

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    La coresponsabilitat adquirida: el Treball Cooperatiu com a eina de superació i canvi
    Next Article
    Actualitat
    “La nostra feina no va de suma d’esforços individuals, sinó d’equips que treballen junts”
    Agència SINC

    Related Posts

    Actualitat
    Comença el curs escolar 2024-25 amb 1,6 milions d’alumnes i més de 82.000 docents

    setembre 6, 2024

    Entrevista
    Miquel Àngel Alegre: “Les trajectòries educatives no poden solucionar-se només des de l’escola, calen polítiques educatives en sentit ampli”

    juliol 11, 2024

    Opinió
    El compromís del moviment feminista amb la coeducació: Primera Escola d’Estiu d’USTEC-STEs (IAC)

    juliol 10, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.