Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    Reminiscència i complicitat passiva

    Guille de las Heras

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Qui hi ha al front de les direccions territorials d’Educació i Formació Professional?

    Redacciónovembre 19, 20247 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    La consellera d'Educació, Esther Niubó, en roda de premsa | Departament d'Educació
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    El Departament d’Educació i Formació professional fa públics els nomenaments dels nous directors territorials al Vallès Occidental, Baix Llobregat, Tarragona, Lleida, Barcelonès, Girona, Penedès, Alt Pirineu i Aran, Catalunya Central i Terres de l’Ebre.

    Montserrat Capdevila (Vallès Occidental)

    Montserrat Capdevila Tatché (Sabadell, 1966) és professora de secundària de català i castellà. Ha exercit en diversos centres de Sabadell, Terrassa i Barcelona. Llicenciada en Filosofia i Lletres per la Universitat Autònoma de Barcelona, també té un postgrau en Correcció en llengua catalana, un postgrau en Govern local i un màster Executive MBA.

    Anteriorment, va tenir diverses responsabilitats polítiques, com a tinenta d’alcalde de l’Ajuntament de Sabadell (1999-2013) i diputada al Parlament (2006-2015), on va ser portaveu a la comissió d’Educació, entre d’altres. També va ser directora de Nova Governança de l’Ajuntament de Gavà. Ha participat en diferents formacions permanents com a docent i gestora pública.

    Rosa Mª Gallardo (Baix Llobregat)

    Rosa Mª Gallardo Romero (Barcelona, 1970), és diplomada en Magisteri d’Educació Infantil per la Universitat de Barcelona (1998), llicenciada en Psicopedagogia per la Universitat Ramon Llull (2002) i tècnica especialista en llar d’infants (Acadèmia Núria, 1989). A banda, té un postgrau d’Intervenció Psicopedagògica en nens amb necessitats educatives especials per la Universitat Politècnica de Catalunya.

    En l’àmbit laboral, ha exercit com a educadora social en un centre obert, de coordinadora de diferents programes d’infància i adolescència en una empresa prestadora de serveis i psicopedagoga en un institut de secundària. També ha tingut responsabilitats a l’Ajuntament de Viladecans, com a cap del Departament d’Educació (2007-2014), directora de l’Àrea de Serveis Personals, i des de 2015, directora d’Àmbit de Sostenibilitat Social i Serveis a la Ciutadania, on ha liderat projectes comunitaris i educatius. Ha participat en nombrosos congressos i ha rebut diverses formacions.

    Montserrat Fortuny (Tarragona)

    Montserrat Fortuny Lahoz és llicenciada en Filologia Anglogermànica per la Universitat Rovira i Virgili (1994) i doctora per la mateixa universitat, amb una tesi sobre la programació didàctica d’aula i la implicació de tota la comunitat educativa en la seva aplicació. També compta amb postgraus en ensenyança del castellà com a llengua estrangera i en gestió i direcció de centres educatius.

    Ha exercit com a docent en centres concertats (1994-2007) i inspectora d’educació a Tarragona. També ha estat directora de l’Institut Municipal d’Educació de Tarragona (2017-2019) i directora de projectes educatius de la Fundació Smart (2013-2016). A l’Ajuntament de Tarragona també ha estat assessora (2015-2017). Des de 2020, també ha estat professora de la Universitat Rovira i Virgili. Ha rebut formacions educatives i cursos, i també ha exercit de formadora de docents i equips directius, participat en ponències, congressos i publicacions diverses.

    Rubén Mansilla (Lleida)

    Rubén Mansilla Camps (1981) és enginyer industrial per la Universitat Politècnica de Catalunya, tècnic en electromecànica de vehicles i tècnic superior en automoció. Ha obtingut títols de Màster en prevenció de riscos laborals, en formació de professorat d’ESO, batxillerat, FP i ensenyament d’idiomes (en l’especialitat d’orientació educativa) i un postgrau en lideratge i direcció de centres educatius.

    En l’àmbit educatiu, ha exercit a l’Institut Caparrella com a coordinador de Xarxes FP, cap del Departament de Transports i Manteniment de Vehicles i coordinador de qualitat. També ha impartit formació ocupacional, d’assistent universitari i de preparador per a oposicions.

    Sonia Fernández (Barcelonès)

    Sonia Fernández Cuenca (L’Hospitalet de Llobregat, 1976) és inspectora d’educació. Ha exercit als municipis de Cornellà de Llobregat (2009-2015), Esplugues de Llobregat (2015-2021) i el Prat de Llobregat (2021-2024). Anteriorment, va ser mestra d’educació primària i especialista en Educació Física (2000-2009), formant part de l’equip directiu de la seva escola, de màxima complexitat, des de 2004. El 2024 va ser nomenada directora de l’Àrea de l’Alta Inspecció d’Educació a Catalunya. Ha participat en diverses formacions, com a assistent, coordinadora i formadora.

    Com a inspectora, ha assumit funcions com l’avaluació de la funció directiva, de docents o de programes educatius, la supervisió de centres, el disseny de Plans de Formació de Zona o la presidència de les Comissions de garantia d’admissió de l’alumnat, de participació i assistència a les Taules Locals de Planificació.

    Miquel Marcé (Girona)

    Miquel Marcé Castillo (Camprodon, 1979) és inspector d’educació. És llicenciat en Filologia Catalana per la Universitat de Barcelona (2002) i llicenciat en Filologia Hispànica per la Universitat de Girona (2009). El 2017 obté un Postgrau en Direcció estratègica de centres docents per a la innovació i l’èxit educatiu.

    Pel que fa a la seva trajectòria professional, des de 2023 i fins a l’actualitat ha estat inspector d’educació. Prèviament, ha exercit com a professor d’educació secundària, cap d’estudis i director de l’Institut Escola Mestre Andreu de Sant Joan de les Abadesses. També ha estat professor col·laborador de català per a nouvinguts (2006-2010) per al Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL).

    Belén Alcón (Penedès)

    M. Belén Alcón Vidal (El Vendrell, 1962) és professora i catedràtica d’ensenyament secundari, i llicenciada en Geografia i Història (1986). Ha estat cap d’estudis, secretària, cap de departament i directora de l’Institut Baix Penedès d’El Vendrell des de 1991 i fins a l’actualitat. També ha exercit a l’Institut Mediterrània d’El Vendrell i l’Institut Jaume Callís de Vic.

    A part de la tasca docent i directiva, Alcón també ha estat Professora tutora d’alumnes en pràctiques del Curs d’Aptitud Pedagògica per l’ICE de la Universitat Rovira i Virgili en diversos cursos; i Professora tutora d’alumnes en pràctiques del Màster en Formació del Professorat de Secundària també per la Universitat Rovira i Virgili i per la Universitat Internacional de València.

    Sandra Martínez (Alt Pirineu i Aran)

    Sandra Martínez Pujantell (La Seu d’Urgell, 1976) és llicenciada en Psicologia per la Universitat de Barcelona (1999) i té el Grau d’Educació Primària per la Universitat Internacional de La Rioja (2014).

    Com a docent de secundària, ha exercit en diferents centres educatius: Institut Manuel Cabanyes (Vilanova i la Geltrú), Institut Ribera Baixa (El Prat de Llobregat), Institut Pere Borrell (Puigcerdà). Des de 2005 i fins a l’actualitat, ha estat psicopedagoga a l’Equip d’Assessorament Psicopedagògic de La Seu d’Urgell, i professora col·laboradora a la facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat d’Andorra.

    Saray Gómez (Catalunya Central)

    Saray Gómez Ortiz (Terrassa, 1982) és coordinadora dels serveis educatius als Serveis Territorials de la Catalunya Central. Gómez és mestra en educació especial i llicenciada en Psicopedagogia. Entre els anys 2020 i 2024 ha estat directora del centre de formació de persones adultes Carme Karr del Centre Penitenciari Lledoners. En aquest mateix centre d’adults ha exercit tasques docents (2011-2018).

    Saray Gómez ha estat coordinadora d’inclusió, educació al llarg de la vida i coeducació a la Catalunya Central (2018-2020).

    Ha exercit com a formadora de docent en diferents àmbits: avaluació, inclusió, personalització i currículum; oposicions docents; i currículum de la formació instrumental de persones adultes. El 2022 va participar com a experta en l’elaboració del currículum de la formació instrumental de persones adultes.

    Mario González (Terres de l’Ebre)

    Mario González Jorge (Cáceres, 1970) és inspector d’educació. És diplomat en Professorat d’EGB per la Universitat de Barcelona (1991) i llicenciat en Psicopedagogia per la Universitat Oberta de Catalunya (2007).

    Pel que fa a la seva trajectòria professional, González ha estat mestre tutor i especialista en Centres d’Atenció Educativa Preferent (CAEP), i en altres Centres d’Especial Dificultat a les Terres de l’Ebre, de 1992 a 2013. Ha exercit càrrecs de coordinació docent el CAEP Remolins de Tortosa, així com professor universitari associat al Departament de Pedagogia de la URV Universitat Rovira i Virgili. Actualment, és inspector d’Educació en cap adjunt dels Serveis Territorials d’Educació i Formació Professional a les Terres de l’Ebre.

    Resta pendent el nomenament relatiu als Serveis Territorials d’Educació al Maresme-Vallès Oriental, que es preveu que es farà efectiu pròximament.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Departament d'Educació
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    El perquè del Correblau
    Next Article
    Actualitat
    Més de 600 adhesions al manifest ‘Per un debat educatiu responsable i respectuós’
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    El paper de les entitats en els projectes d’ApS

    maig 27, 2025

    Opinió
    La força de la fragilitat

    maig 22, 2025

    Opinió
    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    maig 19, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}