Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Educació paralitza l’adjudicació de places docents per errors en el sistema

    Ana Basanta

    «Si a casa ningú entén res del que t’expliquen a l’escola, el camí el fas sol»

    Víctor Saura

    Niubó cessa el subdirector de plantilles pel caos de l’adjudicació de places docents

    Ana Basanta

    La Universitat de Barcelona obre una investigació contra Ramón Flecha i el CREA

    Pablo Gutiérrez de Álamo

    Millorar l’ansietat matemàtica de les nenes passa per millorar la didàctica

    Pablo Gutiérrez de Álamo
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » Sant Jordi i els llibres en vuit pensaments juvenils

    Opinió
    Sant Jordi i els llibres en vuit pensaments juvenils

    Jordi Badiellaabril 20, 20173 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Una noia jove llegint / Alessandro Borgia (Flickr)
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Un noi llegint / cc by-sa Pedro Ribeiro Simões (Flickr)

    A l’abril, a vegades abans i tot, es respira l’esperit de Sant Jordi a les aules. Després de celebrar-lo durant tants anys, els joves alumnes de secundària sovint s’hi enfronten abúlicament. Ja coneixen prou o massa els tòpics que es desfermaran; poden endevinar, amb un curt marge d’error, qui guanyarà els jocs florals ­–la qual cosa no els eximeix del sagrat deure d’escriure alguna cosa per passar el tràmit­–; saben com anirà el lliurament de premis –això encara els motiva, perquè es perd classe­–; i confien que aquesta festa preparada amb tanta antelació, quedarà colgada ben aviat dins l’agenda escolar fins a un altre any.

    L’exercici d’entrar dins la clepsa de l’alumnat a cercar-hi orientacions per navegar per l’aula m’ha portat a resumir en vuit troballes ­–fictícies, és clar– l’estat de la qüestió de Sant Jordi a l’institut. El que en puguem treure el lector d’aquest article, o jo mateix, és un misteri que bé podria desvelar-se el curs vinent, quan de bell nou la llegenda i la feina que comporta tornin a aparèixer.

    Heus aquí els vuit pensaments juvenils:

    1. Ja torna a venir Sant Jordi. Apa! A fer redaccions i a escriure poemes. Però de què es tracta, de fer una festa o de guanyar un concurs?
    1. Els profes, els pares, la gent gran es fan pesats de tant dir que els joves d’abans llegien més que els d’ara. No sé de què els ha servit…
    1. Per què he d’escriure per Sant Jordi? Els jocs florals són un invent dels profes? Per què en comptes de llegir he d’escriure? És ben estrany…
    1. No sé per què odio llegir llibres. Potser perquè a casa em diuen que deixi estar el mòbil i llegeixi. Però, si me’n faig tips, de llegir
    1. Reclamo el dret dels joves a ser com tothom. O és que els banquers, per Sant Jordi, escriuen poemes en lloc de comptar bitllets?
    1. No és un llibre, és una tortura: responeu les preguntes a mesura que aneu llegint, descriviu les descripcions, resumiu-lo… Una tortura, us ho ben dic
    1. Quan penso en la Diada de Sant Jordi, em mareja el càlcul de les pàgines que es quedaran a les fosques, sense veure mai més la llum, a dins dels llibres més venuts
    1. Jo sé que voldria regalar-me una rosa, però no ho farà perquè no es noti que fa temps que em va al darrere. Ara, tampoc calia que em fes sortir de princesa en un poema!

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    adolescents lectura Llibres opinió Sant Jordi
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    La meitat de l’alumnat d’ESO afirma sentir ansietat davant els exàmens
    Next Article
    Actualitat
    Fer lectors, una responsabilitat de tots (també dels ajuntaments)
    Jordi Badiella
    • X (Twitter)

    Filòleg i professor de secundària a l'escola cooperativa El Cim de Terrassa, federada a EscolesCoop.

    Related Posts

    Opinió
    La DGAIA i els serveis de (des)protecció a la infància

    juliol 22, 2025

    Opinió
    Una mirada serena a l’educació d’aquí

    juliol 21, 2025

    Opinió
    Respectar el que cadascú decideix

    juliol 18, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}