Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    Clam Educatiu

    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    Joan M. Girona

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles

    Com es construeix una teoria de la conspiració

    Ares Biescas (Verificat)
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Selectivitat: quatre reflexions

    Redacciójuny 12, 20193 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    selectivitat 2018
    Selectivitat 2018: per cada dues hores d'estudi, quinze minuts de repòs
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    34.000 alumnes s'examinen a la Selectivitat 2018
    Selectivitat de 2018 | SANDRA VICENTE

     

    Avui els estudiants s’examinen de llengua castellana i literatura, llengua catalana i literatura, pel que fa a la fase general; i, pel que fa a l’específica, de ciències de la terra i del medi ambient, fonaments de les arts, matemàtiques aplicades a les ciències socials, anàlisi musical, literatura castellana i dibuix tècnic. Demà ho faran d’Història i Llengua estrangera (fase general) i de dibuix artístic, llatí, matemàtiques, història de l’art i química (fase específica). I per divendres queden els examens de física, geografia, economia de l’empremsa, electrotècnia, història de la filosofia, biologia, cultura audiovisual, grec, disseny, literatura catalana i tecnologia industrial, tots ells de fase específica.

    Hi haurà 161 tribunals ubicats en seus universitàries i alguns centres de secundària, distribuïts en 20 poblacion. Pel que fa a les novetats de les PAU d’aquest any, la secretaria d’Universitats i Recerca només en destaca dos: 1) per primera vegada, l’alumnat de la Vall d’Aran, que s’examina a la Universitat de Lleida, disposarà d’enunciats d’examen redactats en llengua aranesa en la matèria d’Història. I 2) Per primera vegada també, l’alumnat del sistema educatiu andorrà i que vulgui examinar-se de matèries de la fase específica per incrementar la seva nota d’accés en la fase d’admissió, realitzarà els exàmens en el tribunal de la Universitat de Lleida ubicat a La Seu d’Urgell.

    Us deixem algunes reflexions publicades al Diari de l’Educació en els darrers que van en sentit contrari del model de prova que continua sent avui la selectivitat

    David Bueno: Cap a una Selectivitat (més) competencial

    La gràcia d’unes PAU competencial és justament afavorir l’eficiència d’aquests aprenentatges, no només el dia de la prova sinó també pel seu efecte mirall, en la manera com s’ensenyen les matèries especialment a secundària i a batxillerat

    Teresa Terrades: Que la Selectivitat no sigui un mur contra la innovació educativa

    Com s’haurà de plantejar aquest Batxillerat quan la innovació pedagògica que estem mirant de fer avançar s’hagi desplegat en la majoria de centres?

    Francesc Imbernón: La mal anomenada i antiga ‘selectivitat’

    Després de més de 40 anys, amb variacions, no es poden mantenir unes proves que el que avaluen es la memòria, la repetició i els coneixements.

    Neus Sanmartí: “Hi ha professors que no ensenyen només a superar la PAU, sinó també a pensar”

    “L’avaluació hauria de tenir 3 elements: detectar els problemes de l’alumne, entendre’ls i prendre decisions per ajudar-lo a millorar. Si t’hi fixes, cap d’aquests elements és la nota”.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    L’aprenentatge en digital, segons l’alumnat adolescent
    Next Article
    Opinió
    Claustres emmudits
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Actualitat
    Comença el curs escolar 2024-25 amb 1,6 milions d’alumnes i més de 82.000 docents

    setembre 6, 2024

    Entrevista
    Miquel Àngel Alegre: “Les trajectòries educatives no poden solucionar-se només des de l’escola, calen polítiques educatives en sentit ampli”

    juliol 11, 2024

    Opinió
    El compromís del moviment feminista amb la coeducació: Primera Escola d’Estiu d’USTEC-STEs (IAC)

    juliol 10, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}