Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Reminiscència i complicitat passiva

    Guille de las Heras

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú

    La mentoria a secundària com a eina per lluitar contra l’abandonament escolar

    Ana Basanta
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    Del “selfie” al “sharenting”: canvis culturals amb tecnologies socials

    Jordi Jubanymarç 1, 20172 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Concert de Taylor Swift a Detroit / Wikimedia Commons
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Al llarg de la vida incorporem eines que ens ajuden a desenvolupar-nos en el nostre dia a dia. Les apropiacions que tots plegats fem de les tecnologies socials obren noves maneres d’usar-les i sovint noves formes de pensar que acaben generant comportaments propis de cada grup social.

    Recordes la primera vegada que vas veure una persona parlant amb mòbil en un espai públic? Segurament quan la veus avui no et sents igual ni en penses el mateix, i és que amb el temps en normalitzem els usos. De fet, els dispositius mòbils ja serveixen per a moltes més activitats de les que s’havia previst en el seu inici. Avui també ens envolten fenòmens batejats sovint amb anglicismes com el selfie, el sharenting o el sexting.

    L’accés a una càmera digital en un dispositiu mòbil permet la difusió d’elements audiovisuals que ajuden a democratitzar l’ús de la imatge, la fotografia i el vídeo. Si, a més, es té connexió a la xarxa, ja es pot ser un prossumidor: no només un consumidor de continguts, sinó també un productor que els comparteix en serveis 2.0 i xarxes socials, sota les seves normes d’ús.

    Veiem tres exemples de canvis culturals amb tecnologies socials que fa uns anys no haurien estat possibles:

    1. Concert on s’integren els mòbils com una part més de l’espectacle audiovisual

    2. El selfie, lluny del narcisisme, com a prova de vida dels refugiats que creuen la mar

    3. Persones immerses en una realitat virtual poden desconnectar del qui tenen al costat

    Mark Zuckerberg al Mobile World Congress de Barcelona / Facebook

    L’educació pot ser un espai on prendre’n consciència, poder pensar i dissenyar quina relació volem amb el món de la imatge, les TIC i el nostre entorn social i cultural. Ens cal repensar quins valors i quina societat volem construir amb els vells i els nous mitjans.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    mòbils opinió selfie tecnologia
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    El futur de l’educació: 3 premisses per a la discussió tecnològica
    Next Article
    Actualitat
    Una part de la presó Model serà una escola pública
    Jordi Jubany

    Related Posts

    Opinió
    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    maig 29, 2025

    Opinió
    El greuge de no ser tinguts en compte

    maig 28, 2025

    Opinió
    Els adolescents ens estan demanant ajuda, i el silenci els fa mal

    maig 28, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}