Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Com es construeix una teoria de la conspiració

    Ares Biescas (Verificat)

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú

    La inestabilitat de les plantilles penalitza els centres de màxima complexitat

    Ana Basanta
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    Teletreball, confinament i infants: com ens organitzem?

    Bet Bartrinamarç 15, 20207 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    iStock
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Aquests dies estem sentint a parlar molt del teletreball. La paraula teletreball vol dir treballar fora de l’oficina i gràcies a les tecnologies de la informació i comunicació ho podem fer des de casa nostra, des de casa dels amics i amigues o des de qualsevol altre lloc, sempre i quan tinguem les eines necessàries per a poder executar aquesta feina. Amb aquest sistema de treball guanyem el temps que hauríem gastat amb el desplaçament fins a l’oficina i aprofitem totes les estones que podrien haver quedat perdudes.

    Treballar des de casa ens permet més autonomia i flexibilitat en les nostres responsabilitats, més especialització, més qualitat de vida i és un avenç cap a la conciliació familiar, però per tal de fer teletreball cal una bona organització i un canvi en la metodologia utilitzada a l’oficina.

    L’alerta sanitària que monopolitza totes les converses i les notícies dels mitjans de comunicació i les mesures que les autoritats han adoptat han accelerat la implementació del teletreball en moltes empreses i organitzacions. Sembla que ara les famílies ja podem conciliar la nostra vida laboral amb els nostres fills i filles. Però què passa quan hem de conviure en aquesta circumstància tots plegats? Com ens podem organitzar si els infants i joves no estan de vacances però han de ser a casa i nosaltres hem de seguir treballant?

    El primer que caldrà fer és parlar amb els nostres fills i filles i explicar-los quina és la nova situació. Al començament ens pot resultar una mica complicat perquè no tothom viu les circumstàncies de la mateixa manera però amb una bona preparació i un cop ens hi haguem adaptat la rutina serà la que ens ajudarà durant tot el procés. Per tal d’aconseguir un bon funcionament en el nostre dia a dia, en família, caldrà que els adults ens ho creguem i siguem, per tant, els responsables de tirar-ho endavant.

    Com que és un fet poc habitual i no som de vacances els adults ens hauríem de llevar ben d’hora per estar preparats i preparades, de la mateixa manera que ho faríem un dia qualsevol que haguéssim d’anar a treballar a l’oficina.

    Què podem fer per treballar i no deixar d’atendre els nostres fills i filles alhora que els donem un missatge de tranquil·litat i normalitat sobre tot el que està passant al nostre voltant? Us plantegem diverses propostes que ens poden ajudar:

    1. Cal que despertem els infants o joves a una hora prudent i adequada, i que per començar a engegar motors ho fem passant pel lavabo, recordant-los sempre com cal que es rentin les mans i quantes vegades ho hauran de fer durant el dia.
    2. Durant d’esmorzar, amb la panxa plena, entre tots i totes farem una planificació de tot allò que podem i hem de fer durant el dia i aquest horari l’intentarem repetir cada dia. Deixar que els més menuts s’impliquin en aquesta elaboració farà que després les tasques planificades siguin més fàcils d’executar, hi hagi un ordre i tots i totes siguem més autònoms.
    3. En aquesta planificació és molt important que hi apareguin contemplades estones per compartir plegats i plegades i també estones per fer un treball de caire més individual.
    4. Hi ha escoles en què es convida els nens i nenes a llegir a primera hora de classe. Seguint aquesta proposta educativa, quan haguem recollit la taula de l’esmorzar podem deixar una estona per a la lectura individual, i si ho creiem convenient podem convidar-los a fer un resum d’allò que han llegit, i d’aquesta manera practicaran la comprensió, la gramàtica i l’ortografia. Si els infants són molt petits, podem posar una manta al terra i presentar-los contes variats perquè els mirin i investiguin. Durant aquesta estona els adults podem aprofitar per treballar.
    5. Posteriorment, i tenint en compte que les mesures sanitàries en vigor no ens permeten sortir a fer un passeig podem dinamitzar l’elaboració entre tots i totes d’una macedònia, que serà el nostre segon esmorzar. Un esmorzar saludable i sobretot, lleuger, perquè el nostre cos està deixant de fer l’activitat física que és habitual i temporalment haurem de canviar alguns dels nostres hàbits.
    6. Després de menjar-nos el bol de macedònia podem dedicar-nos una estona a treballar. La fruita ens haurà donat l’energia que el cervell necessita per funcionar correctament i estar concentrats i concentrades una estona. Mentre treballem, els infants i joves poden recordar les feines de l’escola i repassar les diferents matèries per no oblidar res, mentre els més petits poden fer joc lliure.
    7. Quan s’apropi l’hora de dinar caldrà que deixem tots i totes allò que estiguem fent i ens organitzem la feina. Tornarem a recordar els hàbits d’higiene i mentre uns paren taula, els altres farem el dinar. És molt important aprofitar l’hora de l’àpat per parlar i comentar qüestions que ens preocupin i també per proposar activitats que ens agradaria fer plegats durant aquests dies.
    8. Després de dinar, i quan tot hagi quedat ben recollit, podem compartir una estona de joc de taula: de cartes, de tauler, de daus, un dòmino… Aquest moment ha de ser lliure, divertit i distès perquè el que volem és passar-ho bé plegats sense pensar en res més.
    9. Podem proposar als infants i joves una estona de televisió, mirar una sèrie, jugar amb una plataforma digital o simplement fer temps lliure… Però aquesta estona serà una estona delimitada en el temps,controlada i supervisada, i mentrestant, els adults seguirem treballant al seu costat.
    10. A mitja tarda serà interessant fer una activitat una mica més moguda: des d’instaurar les tardes per fer tallers de manualitats amb els envasos que anem usant fins a fabricar-nos elements per utilitzar-los posteriorment per jugar. Amb els envasos i papers de diaris podem folrar uns pots que ens serviran per guardar els colors i amb els tetrabricks, elaborar moneders. Si el que volem és fabricar jocs, amb ampolles buides podem fabricar cistelles portàtils que podem moure per casa amunt i avall o amb els pots de iogurt, un tros de llana i un botó gros o bé un tros de plastilina podem fabricar bilboquets, joc individual de destresa que consisteix a introduir un objecte que penja d’un cordill en un recipient. Si fem una cerca per internet trobarem moltíssima informació per aprendre a fabricar i guarnir elements de joc que mai hauríem imaginat. Potser caldrà que, temporalment, adaptem espais de casa per jugar a activitats més mogudes i refresquem la memòria per adaptar els jocs de sempre a les noves circumstàncies. Ens trobem davant d’una època en què ens hem de reinventar i cal que l’aprofitem.
    11. Abans de sopar serà bo deixar una estona de temps lliure per a tothom però quan s’acosti l’hora de sopar tornarem a fer la feina plegats com ho hem fet al migdia. Recordem que les estones dels àpats són bones per parlar sobre tot allò que ens passa pel cap i sobre els moments del dia que no ens han agradat i que podem millorar entre tots i totes per tal que la rutina d’aquests dies sigui al màxim de consensuada per tota la família.
    12. Finalment, abans d’anar a dormir, podem mirar una estona la televisió però també podem compartir un llibre o un conte, tots junts o bé sols, per preparar-nos per anar a dormir i despertar-nos l’endemà al matí ben descansats i descansades.

    En resum, una bona organització i una certa rutina, amb flexibilitat, consens i corresponsabilitat entre els diferents membres de la família, ens poden ajudar a tenir una millor conciliació familiar. Això, i també una actitud positiva, tranquil·la i pacient, ens permetran passar millor aquests dies extraordinaris en què hem de combinar teletreball i infants a casa.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Sis eines per seguir gestionant l’aprenentatge del meu alumnat
    Next Article
    Actualitat
    Estudiar des del ‘búnquer’: Guia per aprendre a distància
    Bet Bartrina

    Related Posts

    Opinió
    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    juny 2, 2025

    Opinió
    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    maig 29, 2025

    Opinió
    El greuge de no ser tinguts en compte

    maig 28, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}