Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Com es construeix una teoria de la conspiració

    Ares Biescas (Verificat)

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles

    Incerts passos cap a l’educació inclusiva

    Pablo Gutiérrez de Álamo

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    ‘Train to Busan’

    Jaume Celagener 13, 20173 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Un fotograma de 'Train to Busan', de Yeon Sang-ho
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    El bon cine de terror acostuma a ser un mirall on descobrim les nostres pors. El bon cine de terror ens parla del present, d’allò que persisteix en el nostre interior i que el cine ho converteix en metàfora i es projecta en el futur. En aquests moments triomfa el cine de zombis. Un zombi és un mort que no sap que ho està i és un depredador que no té cap mirament, encara que hi hagi hagut propostes que han mirat d’endolcir aquest personatge, com ha passat anteriorment amb altres representants de la part fosca. Només cal recordar els vampirs gairebé vegetarians de la saga ‘Crepúsculo’.

    Si ens situem en el món de les idees i de la història viscuda, descobrim que alguns fets que no s’haurien de repetir mai més són fets i idees mortes que han portat el món a la vora de l’abisme. Fins i tot tenen un caràcter zombi. Tornen i es fan presents en el nostre present i projecten les ombres més tenebroses en el futur. Només cal veure com reneixen algunes idees defensades pel nazisme o pel feixisme o l’ascens de l’extrema dreta en alguns països europeus, països que ja haurien d’estar vacunats per sempre més en tot allò que afecta la temptació totalitarista. Doncs no, tornen com tornen els zombis.

    ‘Train to Busan’, del director de Corea del Sud Yeon Sang-Ho, és una de les millors pel·lícules d’aquest gènere i té múltiples interpretacions. Ens explica el viatge en tren amb destí a Busan on, per culpa d’algun experiment que s’escapa del control dels seus responsables, la gent s’ha tornat zombi. Un zombi té una força descomunal i només una preocupació: mossegar a qui està viu per alimentar-se. En aquest tren que s’omple amb aquests personatges que van augmentant exponencialment, trobem un seguit de persones que encarnen la solidaritat més generosa, el sacrifici més lloable al costat d’aquells que només es preocupen per sobreviure i no estan disposats a sacrificar res i només col·laboren si ens surten beneficiats. Fins i tot hi trobem un Romeu i una Julieta que ens donen una veritable lliçó d’amor.

    I encara més coses: som testimonis de la trobada d’un pare excessivament preocupat per la feina, lligat de peus i mans al seu treball que s’oblida del més important: tenir cura de la seva filla. Els zombis, tan plans ells, l’ajudaran a recuperar el veritable sentit de la vida. Pensareu que és una gran pel·lícula si sou com jo: un fan d’aquest gènere que ho és tot menys superficial.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    cinema pel·lícula zombies
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Les parelles lingüístiques més còmplices
    Next Article
    Actualitat
    Pacte Educatiu
    Jaume Cela

    Mestre i escriptor

    Related Posts

    Opinió
    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    juny 2, 2025

    El cinefòrum sobre ‘Hedy Crilla, maestra de actores’ obre un debat sobre pedagogia teatral i pensament crític

    maig 30, 2025

    Nou cinefòrum amb ‘Hedy Crilla, mestra d’actors’

    maig 27, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}