Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    Reminiscència i complicitat passiva

    Guille de las Heras

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Tres dies de negociacions infructuoses entre Educació i els sindicats

    Redacciómarç 25, 20222 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Foto: Pol Rius
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    El comitè de vaga, format per un membre de cadascun dels sindicats de l’ensenyament públic convocants de les mobilitzacions de la setmana passada i de la vinent (Ustec, CCOO, Intersindical, Aspepc, UGT, CGT i USOC) ha informat aquesta tarda, a través d’un comunicat, que la vaga unitària a l’educació es manté, ja que durant els tres dies que han durat les reunions amb els representants del Departament “les propostes de la conselleria són insuficients i només s’ha evidenciat la voluntat [de negociar] des de la part sindical”. Els sindicats han llegit el comunicat a la sortida de la reunió al Departament de Treball, que exerceix de mediador, sense acceptar preguntes dels periodistes.

    En el comunicat, els sindicats retreuen al conseller Gonzàlez-Cambray que dijous passat digués en una compareixença al Parlament que tenia plena voluntat de diàleg i que no s’aixecarien de la taula fins a aconseguir un acord, i després no hagi aportat cap proposta concreta. “Alertem al conseller que no pot anunciar en roda de premsa una voluntat de diàleg si no va acompanyada de concrecions per materialitzar la reversió de les retallades, la dignificació de les condicions laborals del personal docent i educatiu i la millora de les condicions de l’escola pública”, diu la nota.

    Per acabar, el #conseller @JosepGCambray ha traslladat la seva satisfacció amb les converses i les negociacions que han tingut lloc aquesta setmana: “El Departament d’#Educació no s’ha aixecat mai de la taula i mai ho farà fins que hi hagi un acord”. pic.twitter.com/C3zqpafxdJ

    — Educació (@educaciocat) March 24, 2022

    Els sindicats anuncien que “no posarem data final al procés de negociació com tampoc posarem data final a l’escenari de mobilitzacions”, i avisen que “si no aconseguim els objectius proposats, la vaga no s’acabarà el 30 de març. No cedirem en les nostres demandes ni abandonarem la pressió al carrer”. Dilluns les parts es tornaran a veure.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    vaga
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    Aprendre a conèixer, aprendre a fer, aprendre a ser i aprendre a viure junts
    Next Article
    Anàlisi
    Ucraïna, dilemes i oportunitats de tractar-ho amb els infants
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Entrevista
    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    maig 30, 2025

    Entrevista
    Belén López: “El sistema educatiu ha de millorar en tots els sectors, des de l’educació primària fins a la formació professional o universitària”

    abril 17, 2025

    Actualitat
    Eduardo Núñez, nou secretari general de la Federació d’Educació de CCOO Catalunya

    març 31, 2025

    2 comentaris

    1. J. Criado on març 26, 2022 12:07 pm

      Quin símptomes penseu de convocar a l’hora l’alumnat?
      Anirà bé? Projecte feblesa? Farà més soroll, però més pressió? Més força?
      Si la professió no fa/fem seguidisme dels Sindicats, no només aquests dos dies, els que calguin, ja em begut oli.
      Mentre no sigui de colza, podrem anar sobrevivint (petita llicència perdoneu).
      Però l’economia escalfada, per diuen inflació de demanda i inflació de costos (José María O’Kean en la intervenció de La Sexta Noche) de fa dos dissabtes, deia això.
      I el confort val diners. I sortir-ne no tothom ni vol i d’altres diuen que no poden i altres no poden. L’ordre és el que és: personal que tot li va bé (està de pas, la persona en qüestió té molts diners, la seva família té molts diners, la seva o seves parelles, etc…). Altres no volen renunciar a fer viatges, després són els que més exabruptes treuen per la boca, tot i que des de fa temps, la gent calla avergonyida…fins al canvi de tendència de dir: ens prometeu ítaca i el que feu és clavar-nos l’estaca (rima barata però rima).
      També el fet d’haver estudiat l’ESO, d’haver accedit a interinatges sense haver prestat serveis molt temps com abans (4 anys tot i que no siguin consecutius), no voler fer substitucions, sinó directament esdevenir funcionaris via concurs de mèrits o amb oposicions no eliminatòries pot desmotivar en el sentit de “no ens queixem que d’altres ho passen pitjor”.
      Sense haver raonat res: igual han pogut estudiar i no ho han fet. Perquè si un mecànic empleat deu guanyar igual o més que un enginyer alguna cosa grinyola.
      És a dir, comparar segons quins sous amb determinats requisits de titulació i posteriorment, amb l’experiència és molt complex.
      És com a tall d’exemple és més difícil estudiar qualsevol Enginyeria Superior que no Administració d’Empreses (ADE), i és més difícil ADE que no Relacions Laborals (ara crec que s’anomena Ciències del Treball).

      L’administració demana un requisit de titulació i el sou és igual per a tothom, sigui just, injust, mediopensionista però el que compta és la legalitat vigent. Igual en funció del cos a que pertany.

      I aquesta gent que no pensa, no que no em doni o em tregui la raó, perquè jo ho dic (no jo els altres que et diguin això no és així sense més). Doncs bé, determinats estudis a l’empresa privada el sostre econòmic és molt més elevat que els sous ja no dels docents públics de qualsevol cos superior especial independentment de l’Administració en què es treballi. Certament, els poden acomiadar i segons l’edat, els contactes, l’actitud, etc… igual no troben mai més cap feina o bé feines molt pitjors.

      En contraparida tenim una certa seguretat econòmica. Dic certa perquè l’economia pública està en fallida, amb tot el dèficit que es genera any rere any que s’acumula en forma de deute. Però no van dubtar en retallar de forma crònica els sous de tot el personal al servei de les AA.PP.

      Tot això que us pot semblar un rotllo, un sopar de duro, fa que l’anomant iosme imperi. Igual un historiador que fa de professor de secundària considera que està molt ben pagat o fins i tot un que un antic Graduat Social consideri que guanya no molt, moltíssim. Doncs aquest segur que no farà vaga, perquè deu pensar que amb un examencito tot resolt. Fins que s’adoni que no és així.

      I tot això no suma sinó que resta.

      Què en penseu de tot plegat? El fet que ningú escrigui a mi em fa que pensar molt.

      Reply
      • Juanito piquete on març 26, 2022 1:48 pm

        Bona la rima barata!!

        Resumint:

        https://postimg.cc/5HrPDxX8

        I si t’agradat el primer:

        https://postimg.cc/2LGnRw0g

        Ens veiem el dimarts!!!

        Reply
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}