Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    La societat civil catalana reivindica la universalització del lleure educatiu a l’estiu

    Ana Basanta

    Alex Rodés, una estrella de la dansa als 12 anys

    Emilse González

    Una visió subjectiva i parcial de la meva etapa escolar

    Roser Batlle

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    El llegat politicopedagògic de José Mujica: una lliçó d’humanitat, compromís social i pedagogia

    Alejandro Hidalgo Zamorano
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Una jornada per sumar capacitats emmig de la Campanya Mundial per a l’educació dels infants amb discapacitat

    Pau Rodríguezabril 9, 20144 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Els nens i nenes a les jornades 'Sumem capacitats. Pel dret a una educació inclusiva'
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Els nens i nenes a les jornades 'Sumem capacitats. Pel dret a una educació inclusiva'
    Els nens i nenes a les jornades ‘Sumem capacitats. Pel dret a una educació inclusiva’

    Salt de llargada agafats de la mà, curses també agafats de la mà o per relleus… Ahir les proves d’atletisme al Centre Esportiu Municipal Can Dragó de Barcelona eren d’allò més cooperatives. Com cada any, l’entitat Joc Viu organitzava les seves jornades per a l’esport i el lleure inclusius amb nens i nenes de centres ordinaris i centres d’educació especial de Barcelona -per a infants amb discapacitats intel·lectuals-, però, a més, ahir s’hi va sumar la Campanya Mundial per l’Educació, una coalició d’ONG d’arreu del món que cada any centra la seva activitat en sensibilitzar sobre un aspecte de l’educació, i que aquest 2014 anava dirigit a exigir una educació inclusiva per als nens i nenes amb discapacitats.

    Durant tot el matí, els nens i nenes de 14 escoles de Barcelona van participar en les primeres jornades d’aquestes activitats lúdicoesportives, que en els propers dies hauran reunit fins a 900 alumnes. La intenció és, “més que competir, com és habitual en l’esport, que aprenguin a sumar capacitats“, explica Tate Bonany, en evident referència al lema de la campanya d’aquest any, Sumem capacitats, pel dret a una educació inclusiva. “Visualitzem una societat plural que, mitjançat la cooperació i la convivència, fa evident que una escola per a tothom és possible”, sentencia Bonany.

    A les Jornades Esportives de Joc Viu, a més de la Campanya Mundial per l’Educació, també s’hi va sumar Dincat, la federació que agrupa les principals entitats de persones amb discapacitat. “A Catalunya hem avançat molt en drets, però hem d’acabar de garantir el dret a que totes les famílies puguin escollir l’educació més adequada per als seus fills, siguin escoles ordinàries o especials”, s’expressava la presidenta de Dincat, Rosa Cadenas.

    La Campanya va més enllà a Catalunya: educació inclusiva

    La Campanya Mundial per l’Educació és una iniciativa a nivell mundial de diverses ONG, sindicats i moviments socials vinculats a l’ensenyament que es van agrupar per fer un seguiment dels objectius que es va posar la Cimera de Dakar de l’any 1999, precisament de cara al seu cumpliment l’any 2015. Cada any, aquesta campanya, que actua a 100 països, ha posat el seu focus en un àmbit o dret relacionat amb l’educació que calgués reforçar. I aquesta vegada ha estat el torn del dret a l’educació per als infants amb discapacitat.

    “En altres països, on aquests nens i nenes encara estan estigmatitzats, el principal objectiu era col·locar el seu dret sobre la taula; però com que a Catalunya hem avançat més en els darrers anys, hem acotat l’objectiu de la campanya a la petició d’una educació inclusiva”, explicava ahir Montse Bobés, coordinadora de la Campanya Mundial per l’Educació a casa nostra. A la resta d’Espanya, el marc ha estat el mateix, amb la participació de més de 7.000 nens i nenes en activitats a 28 ciutats diferents.

    A més d’aquestes jornades festives i reivindicatives, que s’han concentrat aquesta setmana coincidint amb la Setmana d’Acció Mundial per l’Educació, la campanya es dedica tot l’any a sensibilitzar la comunitat sobre els seus objectius, a través del material didàctic que ells mateixos elaboren o amb la difusió del seu manifest, que ahir es va poder sentir a Can Dragó. “S’estima que 93 milions de nens viuen al món amb algun tipus de discapacitat, i les escasses dades disponibles demostren que aquestes persones amb necessitats educatives especials tenen menys oportunitats i formen un dels col·lectius més exclosos de l’educació”, arranca el document, que a nivell espanyol demana als Governs que destinin els recursos necessaris per fer de l’escola inclusiva una realitat.

    En aquest sentit, la campanya demana, entre altres, “l’aturada de les retallades en educació”, “el compromís polític d’oferir informació més detallada sobre l’escolarització d’aquests alumnes” i “que tinguin les mateixes condicions d’accés que la resta de ciutadans”.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Oposicions i part
    Next Article Els nostres joves no tenen futur?
    Pau Rodríguez
    • X (Twitter)

    Periodista. Exdirector del Diari de l'Educació.

    Related Posts

    Actualitat
    Comença el curs escolar 2024-25 amb 1,6 milions d’alumnes i més de 82.000 docents

    setembre 6, 2024

    Entrevista
    Miquel Àngel Alegre: “Les trajectòries educatives no poden solucionar-se només des de l’escola, calen polítiques educatives en sentit ampli”

    juliol 11, 2024

    Opinió
    El compromís del moviment feminista amb la coeducació: Primera Escola d’Estiu d’USTEC-STEs (IAC)

    juliol 10, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}