Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    Reminiscència i complicitat passiva

    Guille de las Heras

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    Una porta directa al món laboral i una magnífica finestra per continuar estudiant

    Ricard Bahíjuny 2, 20233 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    | CIC Cicles Formatius
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    La Formació Professional té algunes febleses que són històriques. La primera és el poc prestigi social que, malgrat alguns avenços, encara a hores d’ara tenen els seus estudis. Cal continuar treballant-hi des de l’administració, des dels centres i des dels mitjans de comunicació. Convé reivindicar la figura del tècnic, posar-la en valor per la seva expertesa i preparació. D’altra banda, el prestigi també passa per una remuneració més alta, per recorreguts professionals amb expectatives de futur i per una formació continuada. L’altre element clau és l’empresa, que n’ha de fer una aposta ferma, des del convenciment que la millora dels seus serveis passa per la qualificació professional dels futurs treballadors. I, finalment, cal que les nostres administracions facilitin, vehiculin i donin suport als centres formadors i a les empreses.

    En aquest sentit, la nova Llei de Formació Professional fa un pas endavant en ampliar i donar més cobertura a aquesta oferta educativa, a fi que abraci, també, els treballadors i els desocupats de qualsevol edat que desitgin seguir formant-se i acreditar la seva experiència professional, tot facilitant que es puguin reciclar i, alhora, certificar les seves competències i ajustar-les a les demandes del mercat laboral. Al CIC creiem en els Cicles Formatius com una gran oportunitat per la formació contínua, per això comptem amb un ampli ventall de formadors que poden donar resposta a necessitats específiques de màrqueting, informàtica, disseny, esports o benestar de les organitzacions.

    La internacionalització i les estades laborals són trets diferencials i, en gran part, responsables de l’auge de la formació professional

    Però el gran creixement de l’opció formativa dels cicles ha d’anar acompanyada d’una proposta de valor més completa, i adaptada a les necessitats dels estudiants d’avui. La internacionalització i les estades laborals són trets diferencials i, en gran part, responsables de l’auge de la formació professional.

    En cas dels Cicles Formatius del CIC, l’anglès és obligatori, no tan sols per assolir-ne una certificació, que també, sinó per a la millora dels alumnes en les seves habilitats comunicatives. A més, els nostres estudiants tenen la possibilitat d’accedir al programa internacional Erasmus+. Per altra banda, impulsem convenis de col·laboració amb les diferents empreses del sector a fi de realitzar la formació DUAL Empresa i impulsem una borsa de treball activa per al nostre alumnat.

    Un altre avenç a celebrar és la comunicació entre formacions. La nova norma permetrà regular la relació entre els ensenyaments de la Formació Professional i els de Grau Universitari, facilitant el trànsit entre els dos sistemes i en tots dos sentits. Per afavorir aquest procés s’ha afegit el recent acord que estableix que l’alumnat que assoleixi el resultat de matrícula d’honor a Cicles tindrà gratuïtat en el seu primer any a la Universitat.

    Amb tot, la nova Formació Professional té bons al·licients per consolidar-se com una alternativa real a la universitat. Una base sòlida de metodologia pràctica i vivencial, sustentada amb el corresponent marc teòric indispensable, sumada a un acompanyament en grups reduïts, creiem fermament que pot ser una bona fórmula per aconseguir que els joves i no tan joves es puguin inserir amb èxit al món laboral.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    cicles formatius FP opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Anàlisi
    La polarització augmenta les actituds antifeministes del jovent, tot i que hi ha esperances
    Next Article
    Opinió
    IA: Tecnologia, neutra? No, gràcies
    Ricard Bahí

    Related Posts

    Entrevista
    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    maig 30, 2025

    Opinió
    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    maig 29, 2025

    Opinió
    El greuge de no ser tinguts en compte

    maig 28, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}