Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    ‘El Diari de l’Educació’ lidera un manifest “per un debat educatiu responsable i respectuós”

    Redacció

    Hem millorat. Els resultats PISA desorienten

    Joan M. Girona

    El menyspreu al professorat

    Rosa Cañadell

    En defensa de la renovació pedagògica

    Joan Domènech

    Canviem el batxillerat, plegats i en veu alta

    Fanny Figueras
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » Us ho havíem de dir (carta a mestres que tenen alumnes de pràctiques)

    Opinió
    Us ho havíem de dir (carta a mestres que tenen alumnes de pràctiques)

    Redacciómarç 6, 20193 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

     

    Moltes vegades es té la concepció de l’estudiant de pràctiques com “el noi o la noia dels encàrrecs”, aquella persona que s’encarrega de tasques com fer fotocòpies, i portar els infants castigats a altres aules. D’altres vegades, per contra, no es veu com una persona que ajuda a l’aula, sinó més aviat com algú estrany amb qui no se sap què fer, i que queda arraconat (com a simple observador) com un moble més de la classe. Estimats i estimades mestres, som molt més que això.

    Des del primer dia que arribem a l’escola estem plenes d’alegria i de ganes d’aprendre. Penseu que passem moltes hores assegudes a classes magistrals on, d’una manera llunyana i abstracta, es teoritza sobre l’educació i els infants. Esperem amb ànsia l’arribada de les pràctiques, i desitgem fortament entrar a formar part de la vida a l’escola. Però no només aportem aquesta il·lusió, sinó que també podem contribuir i ajudar a fomentar una atenció més personalitzada a l’aula, a oferir un suport al docent en realitzar activitats i a preparar materials, entre d’altres. Al cap i a la fi, som dos ulls més per observar el que pot quedar invisible, dues orelles més per escoltar interessos i inquietuds i dues mans més per acompanyar allà on faci falta.

    Encara estem més il·lusionades quan se’ns dona l’oportunitat de ser nosaltres les que desenvoluparem una intervenció didàctica. Comencem a preparar les sessions, però ens perdem davant tot el que hi ha entre el currículum i els infants. Després de llegir mitja biblioteca i de revisar Google de cap a peus, sembla que la programació agafa forma. Per fi veiem la llum al final del túnel! Però, llavors, arriba el moment de portar-la a la pràctica i és allà on ens adonem que no tot és tan senzill com sembla. Com pot ser que després de quatre anys de grau les nostres unitats didàctiques “excel·lents” quedin tan lluny de la realitat? Com a conseqüència, ens sorgeixen moltes inseguretats. No podem oblidar que som estudiants d’últim any, que aquesta és l’última intervenció del grau i que la pròxima vegada que estiguem a l’aula ja serà com a mestres. Davant de tot aquest mar d’emocions, tal com diuen Jaume Cela i Juli Palou a “Va de mestres. Carta als mestres que comencen”, ens podem arribar a sentir més soles que el porter o la portera en un penalti.

    És en aquests moments quan agraïm el suport de la mestra tutora o el mestre tutor, en aquelles converses al final del dia on compartim sensacions, emocions i dubtes; en els petits debats al migdia on ens sentim una més de l’equip; en les bromes que relaxen els moments previs a la intervenció. Possiblement, vosaltres, tutors i tutores a les escoles, no us imagineu quant d’importants sou per a nosaltres, i com de felices ens fa formar part del vostre centre. Ens heu ajudat a veure la realitat a les escoles, les diferents situacions a les quals us enfronteu i en les que aviat ens hi trobarem nosaltres. Així que gràcies, estimats i estimades mestres, per cuidar-nos i acompanyar-nos fins i tot quan sentim un zoo a l’estómac abans de cada intervenció. Gràcies per transmetre’ns la confiança que en alguns moments no tenim en nosaltres mateixes. Formeu, i formareu part sempre, del nostre procés de creixement i d’aprenentatge. Finalitzem les pràctiques sabent que el camí universitari s’acaba aviat, conscients que encara ens queda molt per aprendre però convençudes d’haver triat la professió més meravellosa del món.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Per què és important reforçar la coeducació?
    Next Article
    Actualitat
    Preguntes i respostes sobre la vaga feminista del 8 de març
    Redacció

    Related Posts

    Opinió
    Qui és el centre de l’educació, l’alumnat o el professorat?

    desembre 15, 2025

    Opinió
    Tecnocentrisme obscur versus  un nou antropocentrisme

    desembre 12, 2025

    Opinió
    Un congrés per reforçar la Coeducació contra la Violència envers les Nenes i les Dones

    desembre 11, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.