Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    ‘El Diari de l’Educació’ lidera un manifest “per un debat educatiu responsable i respectuós”

    Redacció

    Hem millorat. Els resultats PISA desorienten

    Joan M. Girona

    El menyspreu al professorat

    Rosa Cañadell

    En defensa de la renovació pedagògica

    Joan Domènech

    Canviem el batxillerat, plegats i en veu alta

    Fanny Figueras
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » Valoració de la FAPEL de les instruccions per a l’ús dels telèfons mòbils als centres educatius

    Opinió
    Valoració de la FAPEL de les instruccions per a l’ús dels telèfons mòbils als centres educatius

    Josep Manuel Pratsgener 30, 20243 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    | iStock
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    El posicionament de la FAPEL en aquest assumpte, manifestat públicament i al Consell Escolar de Catalunya ha estat sempre el següent:

    Les famílies som les responsables primeres i principals de l’educació dels nostres fills, i per tant recau en nosaltres la decisió de proporcionar als nostres fills els dispositius mòbils que considerem oportú, a l’edat que considerem adient i educar-los en l’ús positiu i responsable.

    Entenem que l’ús d’aquests dispositius requereix d’una maduresa que els infants i adolescents encara no disposen, i que són un greu distractor de la seva capacitat d’atenció, de l’adquisició de coneixements i de la socialització. En aquest sentit, els informes, estudis i experts del sector de la salut són molt clars.

    En el procés educatiu dels nostres fills i filles, l’escola i el professorat hi juga un paper fonamental, per tal que adquireixin coneixements i aprenentatges, així com el seu rol socialitzador. En aquest procés, l’acompanyament del professorat a través de la implantació generalitzada de la tutoria personal i compartida esdevé fonamental, així com la formació que l’escola i les AMPAs i AFAs poden fer.

    L’ús d’aquests dispositius requereix d’una maduresa que els infants i adolescents encara no disposen, i que són un greu distractor de la seva capacitat d’atenció

    Valorant la necessitat d’adquirir coneixements i competències en l’àmbit digital, la disponibilitat generalitzada de dispositius mòbils personals distorsiona l’aprenentatge i la convivència als centres educatius. Aquests coneixements i competències es poden adquirir també a través de dispositius disponibles a les escoles per a aquells usos que siguin pedagògicament necessaris i justificats.

    La valoració que fem de les instruccions:

    1. Valorem positivament que el departament, per fi, digui que “És fonamental reconèixer el paper cabdal de les famílies com a model pel que fa al bon ús d’aquests dispositius mòbils, no només en l’àmbit escolar sinó també en el personal i en el social, i per educar infants i joves en usos saludables que evitin situacions perjudicials per a la seva salut i integritat personal i la dels altres.”
    2. Valorem positivament la prohibició general de l’ús de dispositius mòbils personals a l’escola, ja que tota la comunitat educativa l’ha reclamat reiteradament.
    3. Valorem l’autonomia de centre que les instruccions refereixen, i ens agradaria que aquesta autonomia es tingués en compte també per part del departament en altres àmbits o aspectes, com l’organització escolar i altres.

    Finalment, confiem que la implementació a cada centre d’aquestes instruccions ajudarà a millorar molts aspectes en el procés educatiu dels infants i joves i de la seva convivència, així com col·laborar a que les famílies prestem més atenció a aquest aspecte de l’educació, amb responsabilitat.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    digital dispositius mòbils educació digital mòbil a les aules opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Aprovada la prohibició dels mòbils a primària a Catalunya des del curs 2024-25
    Next Article
    Opinió
    Dia Escolar de la No violència i la Pau de 2024: aturar el genocidi a Palestina
    Josep Manuel Prats

    Advocat. President de Fapel i membre promotor de Bastiments, Educació i País. Forma part del Consell Escolar de Catalunya

    Related Posts

    Opinió
    Qui és el centre de l’educació, l’alumnat o el professorat?

    desembre 15, 2025

    Opinió
    Tecnocentrisme obscur versus  un nou antropocentrisme

    desembre 12, 2025

    Opinió
    Un congrés per reforçar la Coeducació contra la Violència envers les Nenes i les Dones

    desembre 11, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.