Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    La societat civil catalana reivindica la universalització del lleure educatiu a l’estiu

    Ana Basanta

    Alex Rodés, una estrella de la dansa als 12 anys

    Emilse González

    Una visió subjectiva i parcial de la meva etapa escolar

    Roser Batlle

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    El llegat politicopedagògic de José Mujica: una lliçó d’humanitat, compromís social i pedagogia

    Alejandro Hidalgo Zamorano
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    Valoració de la FAPEL de les instruccions per a l’ús dels telèfons mòbils als centres educatius

    Josep Manuel Pratsgener 30, 20243 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    | iStock
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    El posicionament de la FAPEL en aquest assumpte, manifestat públicament i al Consell Escolar de Catalunya ha estat sempre el següent:

    Les famílies som les responsables primeres i principals de l’educació dels nostres fills, i per tant recau en nosaltres la decisió de proporcionar als nostres fills els dispositius mòbils que considerem oportú, a l’edat que considerem adient i educar-los en l’ús positiu i responsable.

    Entenem que l’ús d’aquests dispositius requereix d’una maduresa que els infants i adolescents encara no disposen, i que són un greu distractor de la seva capacitat d’atenció, de l’adquisició de coneixements i de la socialització. En aquest sentit, els informes, estudis i experts del sector de la salut són molt clars.

    En el procés educatiu dels nostres fills i filles, l’escola i el professorat hi juga un paper fonamental, per tal que adquireixin coneixements i aprenentatges, així com el seu rol socialitzador. En aquest procés, l’acompanyament del professorat a través de la implantació generalitzada de la tutoria personal i compartida esdevé fonamental, així com la formació que l’escola i les AMPAs i AFAs poden fer.

    L’ús d’aquests dispositius requereix d’una maduresa que els infants i adolescents encara no disposen, i que són un greu distractor de la seva capacitat d’atenció

    Valorant la necessitat d’adquirir coneixements i competències en l’àmbit digital, la disponibilitat generalitzada de dispositius mòbils personals distorsiona l’aprenentatge i la convivència als centres educatius. Aquests coneixements i competències es poden adquirir també a través de dispositius disponibles a les escoles per a aquells usos que siguin pedagògicament necessaris i justificats.

    La valoració que fem de les instruccions:

    1. Valorem positivament que el departament, per fi, digui que “És fonamental reconèixer el paper cabdal de les famílies com a model pel que fa al bon ús d’aquests dispositius mòbils, no només en l’àmbit escolar sinó també en el personal i en el social, i per educar infants i joves en usos saludables que evitin situacions perjudicials per a la seva salut i integritat personal i la dels altres.”
    2. Valorem positivament la prohibició general de l’ús de dispositius mòbils personals a l’escola, ja que tota la comunitat educativa l’ha reclamat reiteradament.
    3. Valorem l’autonomia de centre que les instruccions refereixen, i ens agradaria que aquesta autonomia es tingués en compte també per part del departament en altres àmbits o aspectes, com l’organització escolar i altres.

    Finalment, confiem que la implementació a cada centre d’aquestes instruccions ajudarà a millorar molts aspectes en el procés educatiu dels infants i joves i de la seva convivència, així com col·laborar a que les famílies prestem més atenció a aquest aspecte de l’educació, amb responsabilitat.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    digital dispositius mòbils educació digital mòbil a les aules opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Aprovada la prohibició dels mòbils a primària a Catalunya des del curs 2024-25
    Next Article
    Opinió
    Dia Escolar de la No violència i la Pau de 2024: aturar el genocidi a Palestina
    Josep Manuel Prats

    Advocat. President de Fapel i membre promotor de Bastiments, Educació i País. Forma part del Consell Escolar de Catalunya

    Related Posts

    Opinió
    La força de la fragilitat

    maig 22, 2025

    Opinió
    Ràdio Arrels i la defensa de la Catalunya Nord

    maig 21, 2025

    Opinió
    Maria Zambrano i l’agonia d’Europa

    maig 20, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}