Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Detectar les dificultats d’aprenentatge i orientar l’alumnat, entre els reptes per al curs 2025-26

    Ana Basanta

    Per una avaluació que ajudi a aprendre

    Meritxell Monguillot

    Sindicats urgeixen a millores salarials i estabilització de plantilles en l’inici de curs

    Ana Basanta

    Prejudicis i estereotips en els adults superdotats

    Jordi Ojeda

    Una educació digital amb sentit: per què no ens podem permetre 40 anys més d’improvisació política?

    Pilar Gargallo Otero
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » Set reptes del lleure educatiu per al curs 2025-26

    Actualitat
    Set reptes del lleure educatiu per al curs 2025-26

    Ana Basantasetembre 12, 20253 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    | GettyImages
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!


    L’Associació Catalana d’Empreses del Lleure, l’Educació i la Cultura (Acellec) marca set reptes essencials per al curs 2025-26, com ara crear un fòrum permanent del sector, rebre els pagaments segons els terminis, posar en valor la formació, fomentar les colònies escolars o millorar la normativa.

    1.- Donar compliment als compromisos contrets pel Govern durant el primer Fòrum Econòmic i Social de l’Acellec, que va tenir lloc a l’Ateneu Barcelonès el mes de febrer passat. Cal crear la Taula Professional del lleure Educatiu i Sociocultural i desplegar els espais de diàleg amb tots els agents del sector, convocats per l’associació empresarial a través del Fòrum Permanent.

    2.- Cobrar dins de terminis raonables les beques menjador, amb procediments unificats, garanties d’eficàcia i amb mecanismes d’avançament o bestretes per part de l’administració pública.

    3.- Posar en valor la formació continuada, entesa com l’eina que permet a les persones millorar les seves competències de forma constant amb programes de suport econòmic i logístic als municipis per garantir que la formació de monitors i directors de lleure arribi arreu de Catalunya, un instrument de qualitat per al sector i garantir el relleu generacional dels professionals.

    4.- Millorar la normativa i la regulació del lleure educatiu, amb la creació d’una  normativa específica per a les activitats extraescolars, l’actualització del decret de menjadors escolars, la defensa d’un lleure educatiu estable durant tot el curs escolar i evitar situacions de competència deslleial per part d’actors que operen sense complir requisits normatius en les campanyes d’estiu.

    5.- Adoptar mesures per fomentar les colònies escolars, la sostenibilitat de les quals és cada cop més fràgil a causa de les complexitats burocràtiques de l’administració i de les dificultats econòmiques de les famílies.

    6.- Vetllar per una contractació pública de qualitat i transparent que garanteixi la prioritat dels criteris qualitatius per damunt dels econòmics, establint mecanismes de seguiment i control de l’execució, fomentant la participació de les empreses petites i mitjanes en els concursos públics. 

    7.- Avançar en la professionalització del sector, que fa necessari completar la negociació del conveni col·lectiu per tancar un nou acord que garanteixi l’equilibri entre la sostenibilitat de les empreses i la millora de les condicions laborals.

    Segons explica l’Acellec en un comunicat, aquests reptes són també “oportunitats per seguir avançant conjuntament amb les empreses, administracions, entitats i professionals del sector”. L’objectiu de l’associació és “consolidar el lleure educatiu com a part integrant de la comunitat educativa, amb un sector reconegut i prestigiat que es distingeixi per la qualitat i la professionalitat dels seus serveis”.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    ACELLEC Educació en el lleure lleure Lleure educatiu
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Anàlisi
    Una educació digital amb sentit: per què no ens podem permetre 40 anys més d’improvisació política?
    Next Article
    Reportatge
    Prevenir l’addicció a l’univers digital
    Ana Basanta
    • X (Twitter)

    Directora del Diari de l'Educació. Llicenciada en Història i en Ciències de la Comunicació. Especialitzada en temàtiques socials. Autora dels llibres "La aldea del silencio", "Días que valieron la pena", "Doctor, no voy a rendirme" i "Líbano desconocido", entre d'altres.

    Related Posts

    Anàlisi
    Anem de colònies

    setembre 9, 2025

    Actualitat
    L’Acellec alerta que hi ha empreses que marxaran de vacances sense cobrar les beques de menjador escolar del curs 24-25

    juliol 28, 2025

    Opinió
    Consells per gaudir de l’estiu amb infants: Una guia per a famílies

    juliol 25, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}