Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Canvi de model, malestar docent i sobrecàrrega a les direccions

    Un director d'escola

    Jaume Cela i Joan Domènech: “Fer de mestre és escoltar els alumnes”

    Ana Basanta

    El 84% dels docents catalans es mostra insatisfet amb la burocràcia

    Ana Basanta

    Cal ensenyar a valorar la diversitat

    Rosa Cañadell

    De debò l’aprenentatge actiu és una moda? Cent anys després, seguim amb els mateixos debats

    Mª del Mar Sánchez Vera
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » 7 aspectes a tenir en compte a l’hora de triar les extraescolars

    Anàlisi
    7 claus per triar les extraescolars

    Cal trobar un equilibri entre les activitats que agraden al nen o nena i les necessitats familiars
    Redacciósetembre 30, 20253 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    | Fundació Pere Tarrés
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Amb l’arribada del nou curs escolar, tornen també les activitats extraescolars, però, com triar quina o quines són les ideals d’entre tota l’oferta. La Fundació Pere Tarrés en destaca algunes, com ara tenir en compte què li agrada a l’infant, l’edat o els horaris.

    1.- Prioritzar allò que li agrada a l’infant

    Si una activitat el motiva i l’il·lusiona, és més probable que se senti compromès i apassionat i la vulgui continuar amb els anys. L’elecció és un bon moment per acompanyar-los en la presa de decisions que s’aniran prolongant al llarg de la seva vida. Els podem ajudar fent-los preguntes com “per què ho vols fer?” o reflexions en veu alta com “si sempre jugues a…”  o “amb això veiem que hi tens molta habilitat…” 

    2. Diversitat d’activitats

    És útil que l’infant tingui l’oportunitat de provar diferents tipus d’activitats (esportives, artístiques, científiques) per tal de descobrir el que realment li agrada. A l’escola es desenvolupen unes determinades habilitats en un entorn molt concret i les activitats extraescolars poden ajudar a descobrir altres capacitats que poden ser molt útils en la vida adulta. 

    3. Procurar una alternança entre la vessant més física i la intel·lectual

    Alternar activitats físiques amb altres activitats educatives pot ser beneficiós per al nen o nena. Les activitats físiques ajuden a canalitzar l’energia, milloren la salut física i fomenten habilitats socials, mentre que les artístiques, plàstiques o lingüístiques estimulen la ment i el pensament crític. Realitzar activitats que impliquin una major concentració o creació artística poden oferir moments de reflexió i relaxació després del desgast d’energia emprat en una activitat física. 

    4. Ajustar-se a la dinàmica familiar

    Les activitats han d’adequar-se en part als horaris familiars, però si un infant té massa activitats i no queda temps per a la família o per a moments de relaxació, això pot acabar sent contraproduent. 

    5. Garantir temps de qualitat

    És important equilibrar el temps dedicat a les activitats programades amb el destinat a la família i a moments de lleure lliure. Un calendari sobrecarregat d’activitats pot contribuir a l’estrès i a la frustració. És important que l’infant tingui suficient temps per relaxar-se i per jugar lliurement. 

    6. Realitzar-se en un entorn adequat i segur

    Cal seleccionar bé les extraescolars perquè es realitzin en un entorn segur adequat a l’edat de cada infant i siguin dirigides per professionals de lleure qualificats. 

    7. Ajudar a donar resposta a les necessitats emocionals de l’infant

    Les activitats extraescolars, com la resta de programes d’educació en el lleure (l’espai migdia, els casals o colònies o els centres d’esplai), generen aprenentatges educatius, però també emocionals molt importants que, a més, en tenir lloc en un entorn lúdic i informal, s’adquireixen de manera més directa. Per això, un altre element a tenir en compte a l’hora de seleccionar l’extraescolar ideal serà que respongui a les necessitats emocionals del nen o nena: les activitats poden ajudar els infants a conèixer-se millor, a descobrir les seves fortaleses i limitacions, a adquirir valors i a desenvolupar la seva identitat. Hi ha algunes activitats que poden potenciar més habilitats socials concretes com treballar en equip, respectar als altres o gestionar èxits i fracassos. 

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Educació en el lleure educació pel lleure Fundació Pere Tarrés lleure Lleure educatiu Pere Tarrés
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    L’èxit de l’escola inclusiva
    Next Article
    Actualitat
    La UB preveu crear un centre d’investigació en neurociència al Campus Mundet
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Opinió
    L’educació, avui: un decàleg (Part II)

    novembre 6, 2025

    Actualitat
    Yayo Herrero: “Ens cal teixir relacions denses i comunitàries als espais als marges com el lleure dels infants i joves”

    novembre 6, 2025

    Actualitat
    El menjador escolar aprova pels pèls: els nens demanen més sabor, més veu i menys soroll en un espai clau pel benestar

    octubre 16, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    • Gestiona les opcions
    • Gestiona els serveis
    • Gestiona {vendor_count} proveïdors
    • Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    • {title}
    • {title}
    • {title}