Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    “I es pot saber què esteu fent els sindicats?”

    Dani Ocaña Gil

    Un dia qualsevol en una Escola Bressol…

    Mar Pérez

    Caçadors de bruixes disciplinats

    Mar Hurtado

    Per què tants joves i en especial els nois s’inclinen cap a la dreta

    Hector Santcovsky

    Primera infància i l’escola bressol, al centre de l’educació i les cures

    Ferran Aquilina Vinyals i Joan Cela Ollé
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » Les famílies alerten que més de 325.000 alumnes amb necessitats educatives no reben el suport necessari

    Actualitat
    Les famílies alerten que més de 325.000 alumnes amb necessitats educatives no reben el suport necessari

    L'aFFaC urgeix a desplegar el Decret d'Educació Inclusiva i a la incorporació de professionals especialitzats
    Redaccióoctubre 21, 20252 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    | GettyImages
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Més de 325.000 alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu (NESE) encara no disposen dels suports necessaris per aprendre i participar plenament a les escoles ordinàries en igualtat de condicions que la resta.

    Així ho manifesta les Associacions Federades de Famílies d’Alumnes de Catalunya (aFFaC), que destaquen que, segons dades del Departament d’Educació i Formació Professional, en deu anys el sistema ha passat del 6% al 26% d’alumnat amb NESE, i aquest curs ha començat amb 9.000 alumnes més identificats que el curs anterior.

    Per això, l’aFFaC sosté que quatre anys després de finalitzar el termini màxim establert per desplegar el Decret d’Educació Inclusiva, aprovat el 20 d’octubre de 2017, el Departament d’Educació continua incomplint els compromisos adquirits. 

    La directora e l’aFFaC, Lidó Gasull, remarca que l’augment en la detecció d’alumnat NESE és necessari per entendre la complexitat actual de les aules perquè “només allò que es coneix es pot atendre”. Tot i això, alerta que no n’hi ha prou amb detectar i que “cal actuar” i reclama la implementació urgent del Disseny Universal per a l’Aprenentatge (DUA) a tots els centres i la incorporació del personal especialitzat que garanteixi que l’alumnat amb NESE “no només estigui a l’aula, sinó que hi aprengui i es desenvolupi plenament”.

    “Per atendre aquesta diversitat i garantir una escola plenament inclusiva, cal treballar de manera immediata per desplegar el decret i reforçar els perfils professionals especialitzats necessaris per donar-hi cobertura”, afegeix en un comunicat.

    L’aFFaC considera que calen més vetlladors i vetlladores, mestres d’educació especial, especialistes en lectoescriptura, logopedes, educadors socials i fisioterapeutes, entre altres professionals.

    L’entitat denuncia que existeix una manca estructural de personal especialitzat, clau per garantir, de manera efectiva, la inclusió educativa, mentre que en aquest curs Educació ha suprimit 103 places d’integradors socials i 25 d’educadors socials.

    L’aFFaC exposa que continua en augment l’alumnat escolaritzar en centres d’educació especial perquè es deriva alummnat fora dels centres ordinaris i perquè moltes famílies no confien en el sistema, ja que les escoles “no disposen dels recursos necesaris per garantir una resposta adequada a la diversitat”.

    En aquesta mateixa línia, l’aFFaC reclama fer efectiu el Decret d’Educació Inclusiva de manera urgent i optimitzar els recursos humans, materials, formatius i de suport i exigeix al Departament d’Educació que “assumeixi la seva responsabilitat de manera  immediata i implementi les mesures necessàries per assegurar que la inclusió a les escoles i instituts sigui una realitat més enllà del paper”.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    AFFAC famílies necessitats educatives Necessitats educatives especials Necessitats especials nese
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Anàlisi
    La importància de traduir i divulgar els clàssics
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Entrevista
    Rosalina Alcalde: “Podem abaixar la taxa d’abandonament escolar”

    octubre 17, 2025

    Opinió
    Caçadors de bruixes disciplinats

    octubre 14, 2025

    Opinió
    Classisme pedagògic

    octubre 14, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}