Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Hem explicat bé el passat? La batalla per la memòria del franquisme a les aules

    Mariona Pina Herrero (Verificat)

    “A l’escola no sabem què passa al món” (segona part)

    Joan M. Girona

    Ultimàtum dels sindicats a Educació amb mobilitzacions al desembre i nou calendari de negociacions

    Redacció

    Mig segle de la mort de Franco: Com explicar el franquisme als joves

    Andreu Claret

    El 20N i el jovent, més enllà de l’efemèride

    Nora Sánchez Oussedik i M.Cristina Furió Rubio
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » La segona religió més estudiada a l’escola catalana és l’evangèlica

    Actualitat
    La segona religió més estudiada a l’escola catalana és l’evangèlica

    La catòlica és la religió més estudiada, amb 125.000 alumnes tant a centres concertats, com públics i privats
    Bernat Ferrerdesembre 3, 20252 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Setmana de l'Oració al col·legi concertat adventista Urgell, fundat el 1960 | Col·legi Urgell
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    El sistema educatiu català compta amb un total de 444.140 alumnes d’educació primària, segons dades del Departament d’Educació i FP. D’aquests, 126.058 van cursar l’assignatura de religió el curs 2024/25, essent la religió catòlica l’estrella, amb un total de 124.907 alumnes cursant-la, sobretot a centres privats finançats amb fons públics (87.966), centres públics (35.867) i centres privats (1.074). A molta distància, la religió evangèlica va ser la segona amb més alumnat cursant-la, 545 alumnes en total, seguida per la religió islàmica (466) i la jueva (140).

    La gran majoria d’alumnat que estudia religió catòlica ho fa en centres privats que reben finançament públic: 87.966, un 70%. Un 28,7% l’estudia en centres públics (35.867), mentre que els 1.074 restants ho fan en centres privats, segons dades del curs passat fetes públiques pel Departament aquest setembre.

    La segona i terceres religions més estudiades, l’evangèlica i la islàmica, s’estudien pràcticament per igual en centres públics com concertats: 297 alumnes estudien religió evangèlica en centres públics i 246 en concertats, mentre que 243 estudien religió islàmica a l’escola pública i 223 a la concertada. En canvi, els estudiants de religió jueva es troben majoritàriament a l’escola concertada (110), seguida per la privada (23) i només 7 a la pública.

    El Departament també proporciona dades de l’alumnat per nacionalitat, agrupats per zones. Del Magreb en comptabilitza fins a 21.554, xifra que contrasta vivament amb els 466 alumnes que tenen la possibilitat d’estudiar religió islàmica.

    Un dret vigent des de les Olimpíades

    Segons les diverses lleis estatals promulgades el 1992 pel propi cap de l’Estat, en consonància amb l’esperit olímpic de l’època, “els alumnes, els seus pares i els òrgans escolars de govern que ho sol·licitin” tenen dret a rebre educació religiosa evangèlica, islàmica i jueva. El 10 de novembre d’aquell any es van promulgar les lleis 24/1992, 25/1992 i 26/1992 per les quals s’aprovaven tres acords de cooperació entre l’Estat i la Federación de Entidades Religiosas Evangélicas de España, la Federación de Comunidades Israelitas de España i la Comisión Islámica de España. En tots tres acords s’estableix que es podran estudiar aquestes religions a les escoles tant públiques com concertades, així com també s’autoritza la creació de centres docents religiosos dirigits per entitats vinculades a les tres professions, a imatge i semblança de les escoles catòliques.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    cristianisme Cultura diversitat diversitat religiosa educació religiosa evangelisme religió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    La Mediterrània que educa i comparteix
    Next Article
    Opinió
    Educar des de l’espiritualitat, comprometre’s amb el món
    Bernat Ferrer

    Related Posts

    Opinió
    Educar des de l’espiritualitat, comprometre’s amb el món

    desembre 3, 2025

    Avenços i reptes en la inclusió de la neurodiversitat en el món laboral

    desembre 1, 2025

    Opinió
    Les arts al centre del sistema educatiu?

    novembre 19, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    • Gestiona les opcions
    • Gestiona els serveis
    • Gestiona {vendor_count} proveïdors
    • Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    • {title}
    • {title}
    • {title}