Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    Reminiscència i complicitat passiva

    Guille de las Heras

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Més de 27.000 alumnes i 6.600 docents han donat positiu en els últims deu dies

    Redacciógener 11, 20222 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Alumnes de secundària | Arxiu
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    La variant òmicron està posant les coses difícils en la represa del segon trimestre a les escoles, una situació previsible que els Departaments d’Educació i Salut valoraran, en principi, aquest dijous, en una roda de premsa conjunta. Les dades de l’aplicació traçacovid, que s’han actualitzat aquest matí, però que mostren la fotografia del primer dia del curs, així ho corroboren. Ahir hi havia 28.087 persones del sistema educatiu que no eren on els hauria tocat ser, de les quals 22.572 eren alumnes (1,57%) i 5.509 docents, PAS i PAE (3,36%). Com a contrast, el primer dia del segon trimestre del curs 2020/21 va començar amb 1.560 persones confinades, xifra que va créixer de forma exponencial durant els següents dies, fins que va començar a recular a partir de la tercera setmana.

    Una altra de les dades d’avui que crida l’atenció és les dels positius acumulats: en els últims 10 dies un total de 27.291 alumnes (1,90%) i 6.610 docents, PAS i PAE (4.03%) han donat positiu. Aquestes xifres dupliquen les que hi havia l’últim dia de curs abans de les vacances de Nadal: 12.592 alumnes i 3.215 professionals. I expliquen la gran necessitat de substitucions que està tenint el sistema educatiu.

    Durant aquestes festes també s’ha pràcticament triplicat el nombre de positius acumulats al llarg del curs: ja són més de 122.000 (100.000 alumnes i 22.000 professionals), quan la dada a 23 de desembre era de 45.000 (37.700 alumnes i 6.700 professionals). Aquesta xifra supera també amb escreix la de tot el curs 2020/21, quan es van comptabilitzar una mica més de 85.000 contagiats de setembre a juny.

    En canvi, la normalitat és absoluta si només es miren els grups bombolla confinats, que segurament va ser el principal indicador del curs passat a l’hora de mesurar l’impacte de la pandèmia en el sistema eductiu, i que amb els actuals protocols (ja no es confinen grups quan hi ha un positiu ni a primària ni a secundària) ha perdut pràcticament tot el valor. En aquests moments només hi ha un grup bombolla confinat (0,02%) en un centre educatiu de Catalunya: una llar d’infants d’Avià (Berguedà).

    També avui, el Departament d’Educació ha nomenat 1.568 professors més, que s’incorporen demà a les aules, per cobrir baixes de cinc dies o més. Amb aquests ja són 3.656 els docents substituts que s’han nomenat en l’inici d’aquest segon trimestre.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    emergència educativa
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    Covid i recursos: propòsits d’any nou
    Next Article
    Actualitat
    La Generalitat activa un servei de cangur públic per ajudar a la conciliació
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Actualitat
    La mentoria a secundària com a eina per lluitar contra l’abandonament escolar

    maig 21, 2025

    Reportatge
    Científiques que inspiren vocacions

    febrer 11, 2025

    Opinió
    Tenim capacitat de crítica?

    novembre 29, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}