Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Tinc dos anys i estic cansat

    Aina Cabau Vallverdú

    Cabòries d’un substitut inestable

    Víctor Saura

    Com cuidem els mestres?

    Joan M. Girona

    D’etiquetes i diagnòstics  

    Ferran Casadó i Anna Escobar

    L’evidència científica no arriba a un consens sobre els efectes de les pantalles en la salut mental dels infants i adolescents

    Ares Biescas (Verificat)
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » Els premis literaris on 100.000 estudiants catalans són coautors i jurat

    Actualitat
    Els premis literaris on 100.000 estudiants catalans són coautors i jurat

    Redacciófebrer 16, 20243 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Premis Fiction Express | Cedida
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    La Fàbrica Moritz de Barcelona es va vestir de gala aquest dijous al vespre per a celebrar una nova edició dels Premis Fiction Express. Organitzava l’esdeveniment la companyia d’impacte educatiu Fiction Express, que proporciona una plataforma de lectura interactiva que connecta els estudiants i autors professionals de primer nivell per a cocrear novel·les en català, castellà i anglès.

    En aquesta ocasió, es premiaven els autors que van cocrear novel·les durant el 2023 amb estudiants de tot el món -350 escoles de Catalunya utilitzen la plataforma- i van obtenir una millor puntuació per part dels estudiants amb qui havien cocreat les novel·les – a través d’un sistema de votacions capítol a capítol i un fòrum interactiu- a les assignatures de llengua. Prop de 100.000 estudiants catalans han llegit i votat les obres.

    Els autors i autores premiades van rebre el guardó en una gala amb presència de prop de 400 persones entre autoritats del Govern, altres comunitats autònomes i l’Estat, així com docents, autors, representants consulars, i actors del sector empresarial, tecnològic cultural, social i educatiu del país. A la gala també es van guardonar les escoles catalanes que més s’han implicat i participat en la plataforma el darrer any i als millors autors en llengua castellana i anglesa. Conduïen l’acte els cofundadors de la companyia, Sven Huber i Cristina Puig.

    Van entregar els premis Susana Otin, editora de Fiction Express, Ignasi Garcia Plata, secretari de Polítiques Educatives del Departament d’Educació, i Josep Vives, Director General de Biblioteques.

    Abans d’entregar els guardons i després d’una breu introducció de Huber i Puig sobre la dimensió i propòsits del projecte -aquest any ha superat la barrera d’un milió d’estudiants usant-la-, va intervenir Alex Granados, Director Nacional de Currículum d’El Salvador, un dels països que utilitza la plataforma a tot el seu sistema educatiu.

    També es van premiar escoles amb més lectures per alumnes tant a nivell català, com estatal i mundial pel que fa a lectures per alumne, comentaris al fòrum per alumne i més certificats de bon comentari al fòrum -donen accés a una trobada amb l’autor-. Centres educatius catalans com l’Escola Pia de Mataró, l’Escola Freta de Calella de Mar, l’Institut Carles Rahola de Girona, l’Escola Minyons d’Urgell de Fondarella i l’Europa de Sant Cugat van ser guardonats pel seu rendiment a la plataforma durant el 2023, entre d’altres centres educatius estatals i internacionals. Representants dels centres premiats van recollir el certificat i un lot de llibres.

    Completament digital, el mètode de Fiction Express consisteix a connectar els lectors amb autors professionals a través del fòrum interactiu i un sistema de votacions per continuar l’argument d’una obra. D’aquest procés de lectura sorgeixen diverses propostes per part del professorat: el qüestionari, projectes per treballar competències transversals i altres exercicis de vocabulari, comprensió lectora, escriptura i oralitat per treballar totes les dimensions de la llengua.

    La plataforma educativa per a escoles, que el 2023 va ser escollida per segona vega com a Millor Plataforma Educativa Digital del Món, es troba a més de 9.000 centres educatius de 60 països. Cada dos mesos, s’inicia la cocreació de 9 llibres: tres en català, tres en castellà i tres en anglès. Això es tradueix en 54 obres originals anualment. Les obres, que passen a formar part d’una gran biblioteca amb més de 500 títols originals, poden adquirir-se en paper i inclouen activitats pedagògiques. Hi participen o hi han participat autors i autores destacats i premiats com Jordi Sierra i Fabra, Francesc Miralles, Jordi Folck, Maite Carranza, Muriel Villanueva o Eulàlia Canal.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    comprensió lectora Hàbits de lectura Llibres
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    Palestina encara. Mestra en vaga de fam
    Next Article
    Entrevista
    Alba Castellvi: “Els infants han de trobar-se descontents de tant en tant”
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Reportatge
    Acollir, a qualsevol moment. Acollir, sempre

    juny 23, 2025

    Opinió
    Ara toca ortografia

    juny 18, 2025

    Actualitat
    La Diputació de Barcelona s’adhereix al Consorci per a la Normalització Lingüística

    maig 29, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}