Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Tinc dos anys i estic cansat

    Aina Cabau Vallverdú

    Com cuidem els mestres?

    Joan M. Girona

    Cabòries d’un substitut inestable

    Víctor Saura

    D’etiquetes i diagnòstics  

    Ferran Casadó i Anna Escobar

    L’evidència científica no arriba a un consens sobre els efectes de les pantalles en la salut mental dels infants i adolescents

    Ares Biescas (Verificat)
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » 200 estudiants boicotegen les proves de competències bàsiques

    Actualitat
    200 estudiants boicotegen les proves de competències bàsiques

    Redacciófebrer 20, 20142 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Estudiants de 4t d’ESO d’instituts de Molins de Rei i El Prat de Llobregat van boicotejar ahir les proves de competències bàsiques en el seu primer dia en protesta contra les retallades del Govern en educació. Han estat prop de 200 estudiants -dels 64.000 que hi participaven a tot Catalunya- que han deixat l’examen en blanc o hi han escrit consignes contra les retallades i en defensa de l’educació pública.

    En la convocatòria, els membres del Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans (SEPC) de l’institut Lluís de Requesens de Molins, exposaven motius pedagògics i de crítica al Depertament d’Ensenyament, al que retreuen “la massificació de les aules, l’empitjorament de les condicions d’estudi, i les retallades a l’educació pública”.

    Des del punt de vista pedagògic, asseguren que les proves tenen “un interès partidista” i que “volen argumentar que les retallades no afecten la qualitat de l’educació pública”. Consideren que mètodes com aquest “volen que l’educació pública només serveixi per acomplir els resultats previstos de les proves”.

    A El Prat de Llobregat, els docents vinculats a l’Assemblea Groga van mostrar el seu suport a la iniciativa dels estudiants amb un comunicat, en el que diuen que les proves de competències “suposen una inversió econòmica innecessària perquè des dels centres ja es duu a terme una avaluació continuada de l’alumnat, posen en dubte els criteris d’avaluació dels docents i afecten a l’alumnat que pateix l’absència del professorat que s’ha de desplaçar a un altre institut”.

    El professors remarquen, a més, que “les proves de competències s’estan utilitzant per classificar tant a l’alumnat com als centres educatius entre bons i dolents”, perquè “la LEC estableix que certes dotacions econòmiques estiguin supeditades al bon resultat de certes proves en lloc de dotar de més recursos els centres amb més necessitats”.

    ‘La plaça del Diamant’, càlcul i geometria

    Un fragment adaptat de ‘La plaça del Diamant’, de Mercè Rodoreda, ha estat un dels protagonistes de les proves d’avaluació que es van començar a fer aquest dimecres. Els alumnes han hagut de respondre tretze preguntes sobre aquest text durant la prova de llengua catalana, que també ha inclòs un article publicat al diari ‘Ara’. Aquest dimecres també s’ha fet la prova de matemàtiques, que ha inclòs diversos exercicis sobre càlcul o geometria.

    Un total de 64.271 alumnes de 1.030 centres catalans han pres part d’aquestes proves, i seguiran dijous amb els exàmens de castellà i llengua estrangera.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Una educació a cavall cap a un món de cotxes?
    Next Article
    Actualitat
    El Consorci d’Educació de Barcelona licita la Gestió del servei públic de monitoratge per a l’alumnat discapacitat
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Actualitat
    Les claus per reduir l’abandonament escolar prematur a Barcelona

    juny 23, 2025

    Actualitat
    La mentoria a secundària com a eina per lluitar contra l’abandonament escolar

    maig 21, 2025

    Reportatge
    Científiques que inspiren vocacions

    febrer 11, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}