Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Allau de crítiques al reportatge de TV3 sobre l’escola inclusiva

    Redacció

    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    Clam Educatiu

    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    Joan M. Girona

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Aida C. Rodríguez: “Cal una política ambiciosa per garantir el lleure inclusiu i equitatiu per a tots els infants”

    Yeray García
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    El Ministeri critica que s’hagi dedicat la inversió a augmentar el sou dels professors

    eldiario.esabril 29, 20143 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Montserrat Gomendio amb Andreas Schleicher, director general adjunt d'educació de l'OCDE, durant les jornades a Brasília /MECD
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Montserrat Gomendio amb Andreas Schleicher, director general adjunt d'educació de l'OCDE, durant les jornades a Brasília /MECD
    Montserrat Gomendio amb Andreas Schleicher, director general adjunt d’educació de l’OCDE, durant les jornades a Brasília /MECD

    Article publicat a eldiario.es

    La secretària d’Estat d’Educació, Formació i Universitats, Montserrat Gomendio, considera que a Espanya “no s’ha invertit bé” en l’última dècada, “la major part” del pressupost educatiu s’ha “desviat per reduir la ràtio alumne-professor i millorar el salari dels professors”. Les declaracions formen part del seu discurs d’aquest dilluns a Brasília, on va analitzar les males dades d’Espanya en el Programa per a l’Avaluació Internacional de les Competències d’Adults (PIAAC).

    “A Espanya s’han invertit molts diners, però no s’han invertit bé. Per això tenim els resultats que tenim actualment. No ha estat una inversió eficient“. L’exposició de Montserrat Gomendio al Brasil posava l’accent en la despesa en Educació per justificar els desfavorables resultats d’Espanya en el informe PIAAC , l’informe PISA per a la població d’entre 16 i 65 anys.

    No només va incidir en la quantitat d’inversió sinó també en quines partides s’han destinat els diners: “La major part de la inversió s’ha desviat a reduir la ràtio alumne-professor i a millorar el salari dels professors. La ràtio està en els 12 alumnes per professor. Per sota d’aquí s’ha demostrat que no hi ha millores. A més, s’ha millorat el salari dels professors sense oferir incentius, de tal manera que no tenen actualment els reptes suficients per anar millorant en la seva carrera”.

    Montserrat Gomendio va assegurar que, en l’última dècada, Espanya ha duplicat el nivell d’inversió destinat a l’educació, però tot i així “no es veuen resultats satisfactoris”.

    Espanya va obtenir 252 punts en comprensió lectora de l’informe PIAAC, 21 punts menys que la mitjana dels països de l’OCDE (273), la segona pitjor dada després Itàlia. Pel que fa a matemàtiques, va aconseguir 246 punts, 23 punts per sota de la mitjana dels països de l’OCDE (269). Aquesta vegada, la pitjor dada dels països participants en la competència.

    A més, la proporció d’adults que se situa en els nivells més alts de rendiment és molt baixa en comparació amb la resta de països de l’OCDE: en comprensió lectora un 5% (OCDE, 12%) i en matemàtiques un 4% (OCDE, 13%).

    Davant d’aquestes dades, Gomendio va assegurar que no es poden justificar les xifres per “un punt de partida desfavorable” perquè des de les generacions de les persones amb 65-55 anys “es van donar millores substancials” mitjançant l’augment de l’escolarització. “No obstant això, el problema principal és que, des de llavors, al nostre país l’adquisició de competències s’ha estancat en els últims 20 anys”.

    La secretària d’Educació va defensar la LOMCE, aprovada pel Govern, com “una aposta per invertir en temps de crisi”. “Volem que els nostres alumnes siguin capaços de competir amb la resta d’alumnes del món i que quan acabin els seus estudis tinguin una formació que els afavoreixi l’ocupabilitat “, va afirmar.

    A més, va tornar a assenyalar als professors quant a la seva formació. La secretària d’Estat va assegurar que era “fonamental poder atraure els millors professors. Actualment tenim un sistema d’accés a la carrera docent que posa molt més èmfasi en l’experiència que en els mèrits“.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Ministeri d'Educació Ministerio de Educación Cultura y Deporte Montserrat Gomendio
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    La UB tanca l’últim grau en Filologia Romànica de l’Estat
    Next Article
    Opinió
    Què està passant a l’educació? Els concerts educatius
    eldiario.es

    Related Posts

    Entrevista
    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    maig 30, 2025

    Entrevista
    Belén López: “El sistema educatiu ha de millorar en tots els sectors, des de l’educació primària fins a la formació professional o universitària”

    abril 17, 2025

    Actualitat
    Eduardo Núñez, nou secretari general de la Federació d’Educació de CCOO Catalunya

    març 31, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}