La consellera d’Educació, María José Català, ha vist com aquest dimecres presentaven la seva renúncia per sorpresa tres alts càrrecs del seu departament. Concretament es tracta del secretari autonòmic, Rafael Carbonell –que serà substituït pel director de CulturArts, Manuel Tomás–; la subsecretària, Virginia Jiménez, també directora interina de l’IVAM després del cessament de Consuelo Císcar; i Ismael Martínez, director territorial a València, que han comunicat de manera oficial la seva dimissió per tornar a ocupar els seus llocs de treball con inspectors.
Decisió ‘aplaudida’
Tant des del Sindicat de Treballadors de l’Ensenyament (STEPV) com des d’Escola Valenciana han valorat de forma positiva aquestes renúncies. És més, el sindicat considera que s’haurien estendre a tot l’equip actual, “inclosa la consellera Català”, ja que els consideren responsables de “les retallades, la manca de transparència, la privatització de l’ensenyament i de violentar constantment a la comunitat educativa amb la seva gestió”.
STEPV responsabilitza els dimitits de “falta de diàleg, consens i acords” amb la comunitat educativa, i insisteixen en la necessitat d’un “canvi total” en el departament que dirigeix María José Català, “no només de les persones que estan al capdavant , sinó també de les polítiques que s’estan aplicant “.
Atac a l’ensenyament en valencià
Des d’Escola Valenciana denuncien l’atac del ja exsecretari autonòmic a l’ensenyament en valencià, com “constaten tres sentències del TSJCV –CC Sant Cristòfor de Picassent, Ceip Rei En Jaume i Ramón y Cajal de Xirivella–”, alhora que el responsabilitzen del polèmic arranjament escolar de cara al proper curs, que suposa la supressió de desenes de línies en d’ensenyament en valencià, un arranjament que també està denunciat davant del TSJCV.
És més, recorda Escola Valenciana que el passat 17 de juny van demanar la dimissió de Carbonell, així com també consideren “molt encertades” les renúncies de Jiménez i Martínez, “cal que el nou equip de Manuel Tomás reprengui el diàleg i la negociació seriosa i rigorosa per reconstruir i solucionar els problemes creats en matèria educativa”.