Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Tinc dos anys i estic cansat

    Aina Cabau Vallverdú

    Cabòries d’un substitut inestable

    Víctor Saura

    L’evidència científica no arriba a un consens sobre els efectes de les pantalles en la salut mental dels infants i adolescents

    Ares Biescas (Verificat)

    D’etiquetes i diagnòstics  

    Ferran Casadó i Anna Escobar

    Allau de crítiques al reportatge de TV3 sobre l’escola inclusiva

    Redacció
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » Una ‘hackató’ per a mestres: creativitat al servei de propostes didàctiques

    Actualitat
    Una ‘hackató’ per a mestres: creativitat al servei de propostes didàctiques

    Redacciófebrer 21, 20163 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Imatge dels grups de treball de l'Edu_Hack 2016
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Imatge dels grups de treball de l'Edu_Hack 2016
    Imatge dels grups de treball de l’Edu_Hack 2016 que s’ha celebrat a Barcelona.

    “Mai no hagués pensant de relacionar la programació amb les emocions en una mateixa proposta didàctica”. Així s’expressava en Jaume Feliu, professor de Tecnologia de l’institut Salas i Xanri de Sant Quirze del Vallès, després de compartir quasi vuit hores de pluges d’idees, propostes, esborranys i dissenys de projectes educatius amb una professora de Matemàtiques, una educadora social, una psicopedagoga i un professional del sector tecnològic. “Al final ens hem decidit per una proposta didàctica consistent en què els alumnes desenvolupin un videojoc del format ‘tria la teva aventura’, perquè així ells mateixos poden generar i resoldre situacions diverses”, detalla el docent.

    Més de 400 professors com en Jaume han participat aquest dissabte a l’Edu_Hack 2016, una jornada de creació col·laborativa de projectes educatius pensats per a l’aula que s’ha organitzat des del programa mschools, un projecte compartit entre el departament d’Ensenyament i la Fundació Mobile World Capital. El format era el d’una hackató, la popular marató per a hackers (consistent en desenvolupar aplicacions o software a contrarrellotge, sovint menys de 24 hores), però aquesta vegada traslladat al terreny docent, en una jornada inèdita a tota Europa.

    Només hi havia tres condicions: que els grups de treball fossin interdisciplinars (mestres de diferents especialitats), que la tecnologia tingués presència en la proposta i que aquesta estigués pensada per a tots els alumnes d’una classe. Bé, i que tota la feina s’havia d’enllestir entre les 10 h i les 19 h, moment en què s’havien d’exposar els projectes a la resta de docents.

    Videojocs per treballar les emocions, apps per millorar el barri, campanyes de micromecenatge per finançar un congrés sobre el canvi climàtic, geolocalitzacions… Han estat quasi un centenar de propostes les que han sorgit de l’Edu_Hack 2016, la majoria de les quals es penjaran, encara en forma de prototip, al web Toolbox. “És important que surtin idees, però tant que estiguin acabades”, valorava durant la jornada Albert Forn, director d’mschools.

    “Evidentment la proposta didàctica no està a punt per dur-la a l’aula”, matisava en Jaume Feliu. Faltarà desenvolupar-ne alguns aspectes, com per exemple el d’aprendre a programar codi en el cas dels hipotètics alumnes que hagin de dissenyar aquest videojoc sobre emocions. Però el propòsit de l’Edu_Hack és ser “el punt d’inici” per a molts docents, en paraules de Forns. Una autèntic exercici multitudinari de pluja -i concreció- d’idees que haurà de germinar en els propers mesos. “Volem ajudar els docents facilitant-los espais perquè persegueixin el canvi educatiu, les transformacions metodològiques necessàries”, exposava Forns. Entre elles, la metodologia del mateix Edu_Hack: la co-creació. .

    Un altre dels avantatges de la jornada ha estat la possibilitat d’entrar en contacte amb altres docents interessats en innovar. Veure les seves propostes didàctiques, conèixer els seves idees, copiar-les, debatre-les, plasmar-les. En això coincidien la majoria dels assistents en aquesta hackató educativa que, amb tota probabilitat atès l’èxit de convocatòria, es repetirà el curs vinent.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Edu_Hack 2016 Emocions innovació Innovació educativa Mobile World Congress mschools TIC videojocs
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Voluntariat, deures, assignatures i LGTBfòbia: escolta’ns a Barcelona FM
    Next Article
    Opinió
    10 imatges virals sobre la mobilitat: evolució, dependència i l’aparició del selfie
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Anàlisi
    Intel·ligència artificial: el que Silicon Valley no veu ni entén

    maig 5, 2025

    Anàlisi
    Podem fer servir la IA com a cercador? Desinformació i eines per fer una bona cerca

    abril 30, 2025

    Anàlisi
    La intel·ligència artificial, una aliada inesperada contra els ‘deepfakes’

    abril 24, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}