Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    L’art de celebrar amb art

    Inma Buñuales Rodriguez

    Per què no parlem de Palestina?

    Joan M. Girona

    Podem fer servir la IA com a cercador? Desinformació i eines per fer una bona cerca

    Paula Miguel (Verificat)

    Magisteri, ascensor social en crisi

    Josep Callís i Franco

    La Metamorfosi Educativa. Un canvi paradigmàtic cap a la transformació del sistema educatiu

    Francesc Imbernon
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Les escoles catalanes hauran de tenir una comissió per prevenir el ‘bullying’

    Pau Rodríguezmarç 28, 20172 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Tots els centres educatius catalans, públics i concertats, hauran de tenir una comissió dedicada a la prevenció i seguiment dels casos d’assetjament escolar. Aquesta és la mesura més visible del Projecte de Convivència dels centres educatius de Catalunya, aprovat aquest dimarts per la Generalitat i fet públic per la consellera d’Ensenyament, Meritxell Ruiz. El Govern pretén que en els propers tres anys totes les escoles de Catalunya hagin integrat un pla de convivència al seu projecte educatiu.

    La comissió de convivència, ha detallat Ruiz, haurà de ser la responsable de fer la “planificació, aplicació i seguiment” del pla del centre contra el bullying, i haurà d’estar formada per un o més professionals de l’escola. “En funció de si el centre és més o menys gran, haurà de decidir si té un o més referents; pot ser un per etapa”, ha afegit la consellera, que en més d’una ocasió ha explicat que la concreció de cada projecte dependrà de les necessitats que detectin els centres.

    La consellera ha recordat que Ensenyament ha posat a disposició dels centres un aplicatiu informàtic –a mode d’enquesta– que ajuda a fer un diagnòstic del clima escolar. Són unes 1.700 escoles les que n’han fet ús, a hores d’ara. A més del diagnòstic –tant de la convivència al centre com al seu entorn–, cada projecte haurà de plantejar indicadors d’avaluació i protocols d’intervenció en cas de conflictes.

    L’anunci de la Generalitat coincideix en el temps amb la presentació d’un pla molt similar, en aquest cas elaborat pel Ministeri d’Educació. Es tracta del Pla Estratègic de Convivència Escolar 2016-2020, que el ministre Íñigo Méndez de Vigo presentarà a les comunitats autònomes precisament aquest dijous. El pla contempla mesures com l’existència d’un referent a cada centre encarregat de la convivència escolar.

    Fins ara, la iniciativa més coneguda del Ministeri per fer front a l’assetjament escolar havia estat la posada en marxa d’un telèfon d’atenció gratuït. Es calcula que al voltant d’un 10% dels escolars pateix bullying de tipus greu.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Assetjament escolar bullying convivència escolar Meritxell ruiz projectes de centre
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Llums i ombres del programa valencià d’escolarització als 2 anys en centres públics
    Next Article
    Entrevista
    Montserrat Planella: “L’educació artística té més eines per avaluar des de la complexitat”
    Pau Rodríguez
    • X (Twitter)

    Periodista. Exdirector del Diari de l'Educació.

    Related Posts

    Actualitat
    Un conte per superar les diferències

    setembre 17, 2024

    Actualitat
    Comença el curs escolar 2024-25 amb 1,6 milions d’alumnes i més de 82.000 docents

    setembre 6, 2024

    Entrevista
    Miquel Àngel Alegre: “Les trajectòries educatives no poden solucionar-se només des de l’escola, calen polítiques educatives en sentit ampli”

    juliol 11, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.