Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Allau de crítiques al reportatge de TV3 sobre l’escola inclusiva

    Redacció

    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    Clam Educatiu

    Lorem ipsum o la cosmètica del pensament crític

    Jordi Saez Pueyo

    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    Joan M. Girona

    Jaume Funes: “Mentre ens dediquem a protegir falsament, no ens dediquem a ensenyar a pensar”

    Ana Basanta
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    La guerra del planeta dels simis

    Jaume Celajuliol 18, 20172 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Charlton Heston va ser el primer heroi de la saga d’aquests films que enfronten simis i éssers humans. L’escena final de la primera pel·lícula pertany a la història del cine, és una imatge mítica. Curiosament, Heston també va donar vida a Moisès, l’heroi que salva el seu poble però que no pot gaudir de la terra promesa, es queda a les portes per culpa d’un Déu molt cruel fins i tot amb aquells que estima.

    Dic això perquè La guerra del planeta dels simis, dirigida per Matt Reeves, té una base bíblica molt destacada i en aquest cas ens trobem amb el Moisès dels simis que es queda contemplant un paradís que només ha pogut endevinar breument però que sap que en gaudirà el seu fill i el seu poble.

    Ressonàncies bíbliques i tonalitats fosques com a les tragèdies de Skakespeare on els dolents tenen relat que explica perquè fan el que fan i els bons arriben a situar-se al límit de l’abisme. Ressonàncies tràgiques perquè algun dolent es pot arribar a redimir i el malvat principal fa la competència al Brando d’Apocalypse Now. I moments que et fan pensar en les pel·lícules de camps de presoners on sota la terra dels barracons trobem l’esperança per sobreviure.

    Ja ho veieu, la ciència ficció, quan és bona ho és molt i bona part de la saga dels simis que es van humanitzant mentre els éssers humans no semblen progressar gaire, té molt a dir, ens dóna molts elements per a la conversa, per al debat sobre límits i fronteres. Fins i tot hi ha algun personatge que ens fa pensar en el Gollum del Senyor dels Anells més pel seu caràcter còmic que pel problema que arrossega de ser dos en un. I per acabar dir que no sé si el president Trump s’ha alegrat gaire en veure que la naturalesa té bona cura d’enviar a pastar fang tots els murs que som capaços d’alçar per protegir-nos dels que no són com nosaltres.

    Seguirà la saga? Ja ho veurem. Això d’una nena al bell  mig d’una colla de simis en  procés d’humanització –confiem que sàpiguen aturar-se a temps i facin realitat allò del cel nou en una terra nova- pot donar encara alguna sorpresa.

    https://www.youtube.com/watch?v=lAsru0CsBWI

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    “Quantes vegades hem ensorrat idees als alumnes?”
    Next Article
    Actualitat
    ‘S’ha d’ensenyar la història del poble gitano’, entrevista a EducaBarcelona
    Jaume Cela

    Mestre i escriptor

    Related Posts

    Actualitat
    Comença el curs escolar 2024-25 amb 1,6 milions d’alumnes i més de 82.000 docents

    setembre 6, 2024

    Entrevista
    Miquel Àngel Alegre: “Les trajectòries educatives no poden solucionar-se només des de l’escola, calen polítiques educatives en sentit ampli”

    juliol 11, 2024

    Opinió
    El compromís del moviment feminista amb la coeducació: Primera Escola d’Estiu d’USTEC-STEs (IAC)

    juliol 10, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}