Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Tinc dos anys i estic cansat

    Aina Cabau Vallverdú

    Cabòries d’un substitut inestable

    Víctor Saura

    Com cuidem els mestres?

    Joan M. Girona

    D’etiquetes i diagnòstics  

    Ferran Casadó i Anna Escobar

    L’evidència científica no arriba a un consens sobre els efectes de les pantalles en la salut mental dels infants i adolescents

    Ares Biescas (Verificat)
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » Cinc anys del Diari de l’Educació

    Opinió
    Cinc anys del Diari de l’Educació

    Josep Mª Puigmaig 8, 20193 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Vaig assistir a la festa de celebració del cinquè aniversari del Diari de l’Educació; a l’inici de l’acte la direcció va recordar els objectius de la publicació i va agrair els col·laboradors, després una taula rodona per considerar els temes que convé tractar en el futur i, per acabar, la projecció d’un treball del projecte Cinema en curs. Tothom va felicitar la iniciativa i la trajectòria del Diari de l’Educació. Cap al final, un dels assistents, a més de felicitar, va explicar fins a quin punt el Diari s’havia fet imprescindible per la comunitat educativa i la sort que teníem tots plegats de poder-ne gaudir. De tan necessari, la seva presència s’havia naturalitzat i ja semblava normal un fet que és ben excepcional. Una bona consideració que comparteixo i que m’atreveixo a ampliar amb una referència personal i una altra de general.

    Sembla que Hegel va dir que “La lectura del periòdic és l’oració matinal de l’home modern”. Haig de reconèixer amb gust que cada matí prego una estona, una estona en català, amb el Diari de l’Educació, i una estona en castellà, amb el Diario de la Educación. I com les oracions que se’ns proposen són d’una mida raonable, en uns minuts he llegit reflexions i informacions de relleu. En fi, han aconseguit que amb devoció cada matí m’entregui a les pregaries educatives. Gràcies.

    També penso que s’ha de valorar el joc win to win que s’ha creat entre el Diari i els seus col·laboradors. El Diari es beneficia de les contribucions que es pengen als seus blocs o que aporten opinadors voluntaris. Però aquests també es beneficien i molt de tenir una plataforma per comunicar les seves idees. Per cooperació –uns obren el mitjà i els altres aporten part dels continguts– es crea un producte molt preuat.

    En el cas dels que treballem amb un peu a la Universitat i volem tenir l’altre peu en el dia a dia de la realitat educativa, tenir un mitjà on difondre les reflexions i recerques és fonamental. Ens ajuda a la tasca de participar juntament amb la comunitat educativa en la producció d’un coneixement aterrat que millori l’educació. Tant de bo algun dia publicar al Diari de l’Educació sigui reconegut per l’acadèmia com un indici de qualitat, d’impacte i d’aprofitament del treball universitari. Gràcies de nou a la gent del Diari de l’Educació i felicitats per la qualitat de la feina que diàriament ens arriba.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    5 anys del diari opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Un aniversari amb molts bons desitjos i encara més deures per seguir millorant
    Next Article
    Actualitat
    Nou govern: nova educació?
    Josep Mª Puig

    Related Posts

    Opinió
    Indignació

    juliol 3, 2025

    Opinió
    L’avaluació en el sistema educatiu

    juliol 2, 2025

    Opinió
    Ens està tornant ximples el ChatGPT? Quan el sensacionalisme es disfressa d’evidència

    juliol 2, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}