Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Allau de crítiques al reportatge de TV3 sobre l’escola inclusiva

    Redacció

    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    Clam Educatiu

    Lorem ipsum o la cosmètica del pensament crític

    Jordi Saez Pueyo

    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    Joan M. Girona

    Jaume Funes: “Mentre ens dediquem a protegir falsament, no ens dediquem a ensenyar a pensar”

    Ana Basanta
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Educació exculpa la mestra de Terrassa de l’agressió, però l’expedienta per estripar el treball de l’alumna

    Redacciójuny 21, 20195 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    La porta d'entrada a l'escola, ahir a la tarda.
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    El ‘cas’ de la mestra de Terrassa i l’alumna de la bandera espanyola ja té una segona versió dels fets. La que es coneixia fins ara era la que sosté la família, que es recollia en un informe de la pediatra que va atendre la nena a Urgències. Aquest informe ha circulat amb profusió aquests dies i ha permès que les dades personals de la mestra (i de la pediatra) sortissin a la llum pública. Ara ja hi ha una segona versió, i respecte als fets més importants que la família imputava a la docent (agressió i per motius ideològics), el Departament diu que no hi ha res.

    Segons diu el comunicat d’Educació, s’ha analitzat “l’informe de la inspecció d’educació dels Serveis Territorials del Vallès Occidental, l’informe de la mestra, l’informe de la direcció del centre, l’informe d’urgències del Consorci Sanitari de Terrassa, la denúncia efectuada als Mossos d’Esquadra i una instància del pare presentada a l’oficina gestora de Terrassa del Departament d’Educació”. Un cop fet tot això, “no s’ha pogut evidenciar feafentment maltractament físic” i “no es percep motivació ideològica de la docent en la seva actuació, perquè també va rebutjar els símbols i els dibuixos d’altres alumnes, en considerar que no s’ajustaven als criteris donats al grup classe”.

    Segons han explicat altres fonts a El Diari de l’Educació, l’escena és molt més quotidiana del que podria semblar. Els alumnes preparen el típic quadern amb les fitxes que han estat fent al llarg del curs per portar als pares. Aquell dia es tracta només de fer la coberta del quadern, on apareix la foto de tota la classe. El que la mestra demana als infants és que decorin aquesta portada amb la sanefa que més els agradi. Així ho fan tots, excepte dues: una hi posa noms d’un grup musical de moda, mentre que l’altra hi escriu diversos “Viva España”. La mestra els hi diu que no era això i que ho tornin a fer. La dels grups musicals rectifica i l’altra no. Llavors la vol treure fora de l’aula per parlar-ho entre les dues, però la nena es rebel·la. No vol sortir. I la mestra l’obliga.

    Possible falta lleu

    Tots aquests detalls no apareixen al comunicat del Departament, en el qual es diu que a partir del moment que la nena es nega a fer la sanefa com li diu la mestra aquesta podria haver incorregut en mala praxi, ja que, segons Educació, li estripa en públic la portada (aquesta dada s’haurà de contrastar, perquè altres fonts la desmenteixen) i deixa la nena al passadís sola. Aquests fets podrien constituir una falta lleu, diu la nota del Departament, i per això se li obre un expedient disciplinari i com a mesura cautelar es decideix que estigui acompanyada d’una altra docent a l’aula.

    Amb una resolució tan ambivalent les interpretacions periodístiques han pogut satisfer les diverses parròquies. Els mitjans on arrela el discurs de l’adoctrinament han preferit destacar que “Educació obre expedient a la mestra que va trencar el treball amb banderes d’Espanya d’una alumna a Terrassa” (El Mundo), mentre que els que no professen aquesta teoria han optat per titulars de l’estil: “Educació no veu maltractament ni motivació ideològica en el cas de la mestra de Terrassa”.

    Continua el linxament

    Mentrestant, la foto i el nom complet d’aquesta mestra segueix corrent per les xarxes socials acompanyada de tota mena d’insults. Sempre surt la mateixa foto, en la qual surt al costat d’un home, la cara del qual normalment anava tapada, però que ja alguns tuitaires fan aparèixer també a cara descoberta. El hashtag #YoTambienLaPinto continua acumulant tuits, i un dels darrers a fer-ho ha estat el regidor del PP de Barcelona, Josep Bou, el qual en el seu missatge no dubta que la violència contra la nena ha existit i que ha existit per haver pintat una bandera d’Espanya.

    Me sumo a la campaña #YoTambiénLaPinto y os animo a sumaros. Nunca más violencia contra una niña por pintar una bandera de #España, nunca más. ¡Estamos contigo!#BCNLIBRE pic.twitter.com/S1ZgBcp3f1

    — Josep Bou Vila 🇪🇸 (@josebouvila) 21 de juny de 2019

    El cas ha anat agafant derivades més insopitades, fins al punt que la sospita ja no recau només sobre la mestra, sinó sobre tota l’escola. Ahir diverses persones es van apropar a la porta de l’escola per omplir-la de dibuixos de banderes espanyoles (suposadament fets per nens). La diputada de Ciutadans Sònia Sierra ha denunciat en les darreres hores que  en aquesta escola es persegueix als alumnes que parlen en castellà al pati, de tal manera que se’ls hi resten punts com a grups i després tenen menys drets a llaminadures. Això, afirma, ja ho va denunciar el seu partit a la Síndica de Greuges de Terrassa, la qual “no va fer res”. Com a resposta, algú ha penjat un vídeo a Twitter en el qual es veuen alumnes d’aquest centre parlant en castellà en un festival.

    ⁉️ En el colegio de la niña agredida en Terrassa dejaban sin golosinas a toda la clase si uno de ellos hablaba español en el patio.
    🍊⁦@Cs_Terrassa⁩ ya denunció estos hechos a la Síndica local en noviembre. pic.twitter.com/84MCzUADBJ

    — Sonia Sierra 💜 (@SoniaSierra02) 20 de juny de 2019

    Aquí demostrando justamente lo contrario….

    Festival de la paz grabado en la misma escuela, niños hablando castellano y catalán sin problemas pic.twitter.com/JLBSg7ESiJ

    — Llibertat 🎗 (@FeelFre30265794) 20 de juny de 2019

    D’altra banda, segons Catalunya Ràdio, el Consorci Sanitari de Terrassa ha confirmat que l’informe mèdic que ha circulat aquests dies per les xarxes és autèntic (algunes versions deien que estava manipulat per afegir-hi tota la parrafada sobre les circumstàncies de l’agressió) i que en tot cas és decisió de cada metge el nivell de detalls que s’hi anoten, tinguin o no rellevància mèdica.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Educació es disculpa per les errades de l’aplicació Esfera i estudia accions legals
    Next Article
    Actualitat
    Ignició i ApS
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Actualitat
    La mentoria a secundària com a eina per lluitar contra l’abandonament escolar

    maig 21, 2025

    Reportatge
    Científiques que inspiren vocacions

    febrer 11, 2025

    Anàlisi
    El 70% dels adolescents de 14 anys tenen accés il·limitat a pantalles en el seu temps lliure

    novembre 13, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}