Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Tinc dos anys i estic cansat

    Aina Cabau Vallverdú

    Com cuidem els mestres?

    Joan M. Girona

    Cabòries d’un substitut inestable

    Víctor Saura

    D’etiquetes i diagnòstics  

    Ferran Casadó i Anna Escobar

    Una reflexió sobre l’aprenentatge de les matemàtiques a Catalunya: Les competències bàsiques com a brúixola

    Laura Morera
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » PISA 2018 no publicarà les dades d’Espanya sobre lectura després de detectar anomalies en les proves

    Actualitat
    PISA 2018 no publicarà les dades d’Espanya sobre lectura després de detectar anomalies en les proves

    Redacciónovembre 15, 20193 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    El pròxim 3 de desembre l’OCDE té previst publicar les dades de PISA 2018, l’última de les proves que s’han realitzat. Però segons un comunicat de l’organització, les dades d’Espanya relatius a lectura, en concret a una prova nova sobre fluïdesa lectora, no seran públics.

    Segons informa l’OCDE, han trobat incoherències en les proves. Aquesta prova de fluïdesa s’ha realitzat en ordinadors, de manera que s’ha registrat el temps de resposta de l’alumnat. Gràcies a això l’organització ha detectat que bona part dels qui van realitzar les proves en la primavera de l’any passat van trigar 25 segons a respondre un total de 20 preguntes. En comparació amb altres companys que van trigar entre 50 segons i dos minuts a fer el mateix treball. L’organització ho defineix com «un comportament de resposta inversemblant per part dels estudiants».

    A més, aquest mateix alumnat va respondre a les preguntes que se’ls feien seguint un patró, segons el comunicat de l’OCDE; contestaven totes sí o no. «Aquest comportament de resposta no ha estat uniforme en tota la mostra d’Espanya, sinó que s’ha observat sobretot en determinats centres educatius d’algunes zones d’Espanya».

    Fonts de l’OCDE asseguren que no creuen que es tracti d’un boicot o una cosa semblant atès que, afirmen, els centres educatius participen de manera voluntària. Són triats, segons aquestes mateixes fonts, segons una mostra estandarditzada i poden negar-se a participar. A més, creuen que si fos així, les respostes inversemblants serien visibles en altres parts del test.

    Pel que sembla, aquest problema només ha ocorregut a Espanya i afecta als resultats de lectura de tota la prova. Per aquest motiu no es publicaran les dades, si més no fins que s’hagi determinat què va passar durant el procés. I de moment sembla que trigaran a tenir respostes sobre el perquè del que ha passat. Sobretot pel fet que falta poc perquè es publiqui l’informe i la prioritat ara mateix és una altra.

    PISA 2018 també oferirà resultats sobre Matemàtiques i Ciències, seccions, assegura l’OCDE, que no s’han vist afectades d’igual manera per aquestes respostes anòmales que han aparegut en Lectura.

    Des del Ministeri d’Educació remeten a l’OCDE per a qualsevol aclariment en relació a l’ocorregut, malgrat que el mateix comunicat de l’organització afirma que «l’OCDE i Espanya estan treballant conjuntament per identificar les causes d’aquest comportament de resposta per part dels estudiants i poder evitar així que es produeixin casos similars en el futur».

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    avaluacions externes lectura PISA
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    Horari, temps educatiu i calendari escolar
    Next Article
    Actualitat
    Fes-te mecenes de la Fundació Periodisme Plural i ajuda’ns a fer un diari millor! Et necessitem!
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Actualitat
    Les claus per reduir l’abandonament escolar prematur a Barcelona

    juny 23, 2025

    Opinió
    Competències i resultats PISA. La pandèmia de l’educació. A Catalunya, i arreu

    juny 19, 2025

    El Consell d’Educació enviarà una queixa a TV3 pel ’30 minuts’ sobre l’escola inclusiva

    juny 11, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}