Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Allau de crítiques al reportatge de TV3 sobre l’escola inclusiva

    Redacció

    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    Clam Educatiu

    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    Joan M. Girona

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Aida C. Rodríguez: “Cal una política ambiciosa per garantir el lleure inclusiu i equitatiu per a tots els infants”

    Yeray García
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    ‘Fue la mano de Dios’ i ‘El amor en su lugar’

    Consell de Redacció de la Revista Guixdesembre 10, 20213 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Fue la mano de Dios

    Un altre regal del director Paolo Sorrentino, un bellíssim regal, nostàlgic i tendre. Sorrentino recorda la seva adolescència, la seva família i els seus amics –ben originals, ben fellinians tots plegats–.

    La mano de Dios fa referència a un fet que no puc desvetllar i que està relacionat amb Maradona, el futbolista que va jugar amb el Nàpols i que va representar tota una època en aquesta bellíssima ciutat italiana.

    He comentat l’originalitat dels personatges i els descobriments que va fent un adolescent que s’adona del que és la pèrdua, el primer amor, el dolor… vaja, el que descobrim quan entrem en aquesta època de la vida i que la realitat va imposant les seves regles davant dels somnis. Però a més dels personatges de carn i ossos que parlen i parlen i riuen i ploren i criden i de qui te n’acabes enamorant, apareixen dos personatges més: Maradona, convertit en mite, en salvador d’una ciutat adormida, i la mateixa Nàpols, la seva llum, les seves ombres, les seves places, els seus carrers, el mar… Es veu d’hora lluny que Sorrentino està enamorat dels seus personatges, de tots i de cadascun i de la ciutat. Una lliçó d’amor que em va fer pensar en Roma.

    Toni Servillo, Teresa Saponangelo i, sobretot, Filippo Scotti saben transmetre amb molta solidesa la nostàlgia per un món que es va perdent com s’acaba perdent tot per convertir-se en memòria, en desig de tornar a recuperar un temps que ja no existeix, però que gràcies al cine el poden evocar.


    El amor en su lugar

    El director gallec Rodrigo Cortés (recordeu Buried) filma aquesta història d’amor al gueto de Varsòvia l’any 1942, basada en fets reals.

    Una història d’amor entre alguns dels protagonistes que volen fugir del patiment que provoca la vida ordinària al gueto i d’amor al teatre, perquè són intèrprets i representar un text és el que saben fer.

    Tenim dos mons. Per un costat, el que passa a l’escenari, davant del públic, un públic que intenta oblidar per uns moments la tragèdia de les seves vides i que riu del que representen els actors i les actrius, que miren de posar humor a la vida que els ha tocat viure. També, per tant, a les duríssimes condicions del gueto. I per l’altre tot el que passa darrere l’escenari, el creuament de personatges, anar i venir, parlar, mirar de trobar una abraçada, un petó, una mirada, una carícia… i patir. Tot plegat, i per resumir, l’intent de lluitar per poder marxar i per intensificar l’amor que es perfila en un triangle mentre els altres van  mirant de fer molt bé el paper que han de representar i suavitzar la situació que viuen.

    Interpretacions excel·lents i una gran posada en escena.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    cinema opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    Salut, pandèmies i drets humans
    Next Article
    Entrevista
    Becky Francis: «La millor inversió en equitat és la formació del professorat»
    Consell de Redacció de la Revista Guix

    Related Posts

    Opinió
    Condemna a l’agressió al docent de l’Institut Escola La Mina de Sant Adrià del Besòs

    juny 4, 2025

    Opinió
    Carles Capdevila

    juny 3, 2025

    Opinió
    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    juny 3, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}