Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    ‘El Diari de l’Educació’ lidera un manifest “per un debat educatiu responsable i respectuós”

    Redacció

    Hem millorat. Els resultats PISA desorienten

    Joan M. Girona

    El menyspreu al professorat

    Rosa Cañadell

    En defensa de la renovació pedagògica

    Joan Domènech

    Canviem el batxillerat, plegats i en veu alta

    Fanny Figueras
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » ‘Fue la mano de Dios’ i ‘El amor en su lugar’

    Opinió
    ‘Fue la mano de Dios’ i ‘El amor en su lugar’

    Consell de Redacció de la Revista Guixdesembre 10, 20213 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Fue la mano de Dios

    Un altre regal del director Paolo Sorrentino, un bellíssim regal, nostàlgic i tendre. Sorrentino recorda la seva adolescència, la seva família i els seus amics –ben originals, ben fellinians tots plegats–.

    La mano de Dios fa referència a un fet que no puc desvetllar i que està relacionat amb Maradona, el futbolista que va jugar amb el Nàpols i que va representar tota una època en aquesta bellíssima ciutat italiana.

    He comentat l’originalitat dels personatges i els descobriments que va fent un adolescent que s’adona del que és la pèrdua, el primer amor, el dolor… vaja, el que descobrim quan entrem en aquesta època de la vida i que la realitat va imposant les seves regles davant dels somnis. Però a més dels personatges de carn i ossos que parlen i parlen i riuen i ploren i criden i de qui te n’acabes enamorant, apareixen dos personatges més: Maradona, convertit en mite, en salvador d’una ciutat adormida, i la mateixa Nàpols, la seva llum, les seves ombres, les seves places, els seus carrers, el mar… Es veu d’hora lluny que Sorrentino està enamorat dels seus personatges, de tots i de cadascun i de la ciutat. Una lliçó d’amor que em va fer pensar en Roma.

    Toni Servillo, Teresa Saponangelo i, sobretot, Filippo Scotti saben transmetre amb molta solidesa la nostàlgia per un món que es va perdent com s’acaba perdent tot per convertir-se en memòria, en desig de tornar a recuperar un temps que ja no existeix, però que gràcies al cine el poden evocar.


    El amor en su lugar

    El director gallec Rodrigo Cortés (recordeu Buried) filma aquesta història d’amor al gueto de Varsòvia l’any 1942, basada en fets reals.

    Una història d’amor entre alguns dels protagonistes que volen fugir del patiment que provoca la vida ordinària al gueto i d’amor al teatre, perquè són intèrprets i representar un text és el que saben fer.

    Tenim dos mons. Per un costat, el que passa a l’escenari, davant del públic, un públic que intenta oblidar per uns moments la tragèdia de les seves vides i que riu del que representen els actors i les actrius, que miren de posar humor a la vida que els ha tocat viure. També, per tant, a les duríssimes condicions del gueto. I per l’altre tot el que passa darrere l’escenari, el creuament de personatges, anar i venir, parlar, mirar de trobar una abraçada, un petó, una mirada, una carícia… i patir. Tot plegat, i per resumir, l’intent de lluitar per poder marxar i per intensificar l’amor que es perfila en un triangle mentre els altres van  mirant de fer molt bé el paper que han de representar i suavitzar la situació que viuen.

    Interpretacions excel·lents i una gran posada en escena.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    cinema opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    Salut, pandèmies i drets humans
    Next Article
    Entrevista
    Becky Francis: «La millor inversió en equitat és la formació del professorat»
    Consell de Redacció de la Revista Guix

    Related Posts

    Opinió
    Keep calm: els joves no són ultres

    desembre 17, 2025

    Opinió
    Divulgació sobre neurodiversitat: del discurs buit al coneixement útil

    desembre 16, 2025

    Opinió
    Qui és el centre de l’educació, l’alumnat o el professorat?

    desembre 15, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.